خواص بی نظیر هلو که نمی دانستید

mahdie.mohtashami
هلو یکی از میوه های هسته دار می باشد که دارای خواص بیشماری است. در این مقاله تیم ترجمه الو دکتر قصد دارد برخی از خواص این میوه لذیذ را با شما در میان بگذارد.

خواص بی نظیر هلو که نمی دانستید

تصور می شود این میوه در چین بیش از 8000 سال پیش کشف شده است. هلو مربوط به آلو، زردآلو، گیلاس و بادام می باشد. هلو  از جمله میوه های هسته دار می باشند که به وسیله پوسته از هسته جدا شده است. هلو از جمله میوه هایی است که می تواند به تنهایی خورده شود یا از آن در تهیه دیگر مواد خوراکی استفاده شود. هلو یک میوه مغذی می باشد و دارای خواص بیشماری مانند کمک به هضم بهتر مواد غذایی، روان کننده روده، دارای پوستی نرم و همچنین میتوانید آلرژی را در شما کاهش دهد.

در این مقاله با یکدیگر چند خاصیت هلو را با یکدیگر مطالعه می کنیم.

بسته بندی شده با مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها

هلو غنی از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی سودمند است. یک هلو متوسط ​​(5/4 اونس یا 150 گرم) تقریبا دارای مواد خوراکی زیر می‌باشد:

کالری: 58

پروتئین: 1 گرم

چربی: کمتر از 1 گرم

کربوهیدرات: 14 گرم

فیبر: 2 گرم

هلو همچنین مقادیر کمتری از منیزیم، فسفر، آهن و برخی از ویتامین های B را در بر می گیرد. علاوه بر این هلو دارای  آنتی اکسیدان ها – ترکیبات گیاهی سودمند که با عوارض اکسیداتیو مبارزه می کنند و به محافظت از بدن شما در برابر پیری و بیماری کمک می کند، می‌باشد. هلو تازه و رسیده و دارای آنتی اکسیدان بیشتری میباشد.

در یک مطالعه مصرف آب هلو توسط یک مرد سالم در 30 دقیقه بعد از مصرف باعث اثرات آنتی اکسیدان در بدن می شود. شواهد نشان می دهد هلو تازه و کنسرو شده نیز دارای مقدار مشابهی ویتامین و مواد معدنی می باشد. با این حال هلو تازه دارای سطح بالاتری از آنتی اکسیدان می باشد و در محافظت در مقابل آسیب های اکسیداتیو موثر تر از کنسروها هستند.

هلو به هضم راحت غذا کمک می کند

هلو سرشار از فیبرهای محلول در آب هست که باعث هضم راحت غذا و بهبود گوارش می شود. این میوهٔ آبدار علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند.علاوه بر این ها میزان فیبرهای موجود در آن برای کنترل دیابت نوع 2 و همچنین کنترل اشتها فوق العاده است.

 

در واقع باید بدانید که فیبرهای غذایی این توانایی را دارند که با کلسترول خون و سموم بدن مقابله کنند. در نتیجه برای تمیز و پاک سازی بدن لازم و ضروری اند. باید بدانید که این فیبر ها به محض ورود به معده حجیم شده و بخش زیادی از معده را اشغال می کند در نتیجه یک ضداشتهای خوب و طبیعی محسوب می شود. برای اینکه فیبر بیشتری نصیبتان شود پوست این میوه را به دقت شسته و آن را با پوست میل کنید.

هلو سلامت قلب را بهبود می بخشد

خوردن میوه ها به طور منظم – از جمله هلو ها – ممکن است سلامت قلب را ارتقا دهد. هلو ممکن است عوامل خطر برای بیماری های قلبی، مانند فشار خون بالا و میزان کلسترول را کاهش دهد. بیشتر مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که هلو ها ممکن است به اسیدهای صفراوی متصل شوند – ترکیبات تولید شده توسط کبد شما از کلسترول. اسید های صفراوی محدود – همراه با کلسترول موجود در آنها – در نهایت از طریق مدفوع دفع می شوند، که ممکن است باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. مطالعات تکمیلی و آزمایش حیوانی نشان داد که هلو ممکن است کلسترول کل و “بد” LDL و همچنین فشار خون و سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد. تحقیقات صورت گرفته برروی موش های چاق نشان می دهد که آب هلو ممکن است سطوح آنژیوتانسین II که سبب فشار خون بالا می شود را کاهش دهد.

در حالی که این اثرات امیدوار کننده است، مطالعات بیشتری برای تایید آنها در انسان لازم است.

مراقبت از پوست

هلو به‌دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی از ویتامین C است، سلامت پوست را حفظ می‌کند. این ویتامین در برابر رادیکا‌ل‌های آزاد مضر و عفونت‌، سد دفاعی محکمی ایجاد می‌کند و می‌تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش مراقبت کند.

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان های لوتئین و زی‌زانتین می‌توانند التهابات پوستی را که بر اثر اشعه ماوراء‌بنفش B به‌وجود آمده است، درمان کند و جلوی تکثیر بیش‌ازحد و نامتعادل سلول‌ها را بگیرد.

فلاونوئیدهای هلو، پوست را از صدمات نور خورشید و اریتمای ناشی از اشعه ماوراءبنفش، محفوظ نگه می‌دارد. اریتما در پزشکی، سرخ شدن پوست به‌سبب افزایش جریان خون بافتی در مویرگ‌های موجود لایه‌های زیرین است.

از هلو در صنعت لوازم آرایش برای تولید کرم‌های محافظتی پوست و زیبایی، استفاده بسیاری می‌شود. این کرم‌ها، حلقه‌های سیاه روی پوست را درمان می‌کنند. وجود مقدار فراوان فلاونوئید و ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی در هلوها به برداشتن سلول‌های مرده از روی پوست کمک می‌کند و درعین حال موجب مرطوب شدن و احیاء پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های هلو، روند بهبود مشکلات پوستی ازجمله لک‌ها را سرعت می‌بخشند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ