علت های رایج سوزش پس از رابطه جنسی

mahdie.mohtashami
اگر شما هم جز افرادی هستید که پس از رابطه جنسی احساس سوزش می کنید بهتر است این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله علت های رایج سوزش بعد از رابطه جنسی را با شما در میان گذاشته ایم . با تیم ترجمه الو دکتر همراه باشید.

علت سوزش پس از رابطه جنسی چیست؟

آیا داشتن سوزش باعث نگرانی است؟

در بیشتر مواقع علت سوزش بعد از رابطه جنسی به دلیل روان نبودن آن ناحیه و به دلیل اصطکاک ایجاد شده می باشد. هرچند این شرایط تاثیر چندانی بر روی زندگی ندارد اماا در بعضی اوقات باعث ایجاد ناراحتی در بدن افراد می شود و باعث ایجاد مقداری رنج می شود. 
جالب است بدانید که درد مرتبط با رابطه جنسی بسیار رایج می باشد. 20 درصد زنان و بعضا 5 درصد از مردان این سوزش را بعد از رابطه جنسی خود احساس می کنند. این مشکل قابل درمان می باشد. پس از بررسی های انجام شده یک پزشک یا سایر ازائه دهنده های خدمات بهداشتی درمان هایی را برای شما پیشنهاد کنند تا شما بدون درد رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید.

 
علل رایجی که همه را تحت تأثیر قرار می دهد

سوزش معمولا از خشکی، یک واکنش آلرژیک یا یک عفونت حاد ایجاد می شود.

روانکاری کافی

عدم داشتن روانکاری طبیعی به اندازه کافی می تواند باعثتحریک و حساسیت پوست شود. این می تواند منجر به احساس سوزش شود. در برخی موارد، داروهایی که مصرف می کنید می تواند خشکی ایجاد کند. این شامل داروهای آنتی هیستامین‌ها، ضد انعقادها و دیورتیک ها می باشد.
پس می توان گفت به طور کلی نداشتن عشق بازی های کافی قبل از رابطه جنسی، نداشتن احساس آرامش در طول رابطه جنسی یا هر گونه نگرانی در حین انجام سکس می تواند منجر به لغزنده نبودن کافی بدن در حین سکس شود.
با شریک زندگی خود صحبت کنید و با او مشورت کنید اینکه چگونه می توانید این مشکل را حل کنید و چگونه رابطه جنسی راحت تر و احتمالا با سوزش کمتری را تجربه کنید. شما همچنین می توانید روان کننده های محلول در آب را امتحان کنید. این روان کننده ها نباید بر کاندوم تاثیر مخرب بگذارد . همچنین استفاده از این روانکننده ها می تواند باعث افزایش لذت جنسی شود.

تحریک شدید یا مقاربت

تحریک قوی یا نفوذ می تواند اصطکاک زیادی ایجاد کند و باعث سوزش ناخواسته می شود. در اینجا این نکته بسیار اهمیت دارد که در انجام چنین فعالیت هایی شما و شریکتان سرعت کلی خود را تنظیم کنید و باعث اسیب رساندن به یکدیگر نشوید. اگر انجام فعالیتی بای شما سخت، دردناک و یا بسیار سریع می باشد در مورد آن با همسر خود صحبت کنید. 
صحبت کردن با شریکتان در مورد موضوعات گفته شده تنها راه مناسب برای جلوگیری از هر گونه درد و ناراحتی می باشد. 

واکنش آلرژیک به محصولات مورد استفاده در طول رابطه جنسی

در حالی که بعضی از افراد به راحتی می توانند از کاندوم، لوبریکانت، اسباب بازی های جنسی و … استفاده کنند و برای آن ها هیچ گونه درد و ناراحتی به همراه نداشته باشد برخی دیگر در استفاده از این وسایل احساس ناراحتی و سوزش می کنند. بسیار پوست حساسی دارند. بسیاری از افراد به لاتکس موجود در کاندوم حساسیت دارند و بعد از سکس منجر به قرمزی، تورم و خارش شوند و در حین انجام سکس احساس درد داشته باشند. 
محصولات دارای عطر یا رایحه نیز می توانند حاوی رنگ ها و عطر هایی باشند که بعضی آنها باعث تحریک و در عین حال دردناک باشد. متاسفانه در ابتدای کار متوجه آلرژی داشتن را به خوبی متوجه نمی شویم و در آخر با علائم و درد آن همراه می شویم. 
به طور کلی اگر یکبار نسبت به ماده ای خاص احساس آلرژیک پیدا کردید مطمعنا دوباره این درد را احساس می کنید. بنابراین تا می توانید از استفاده از هرگونه وسیله ای که احساس می کنید ممکن است در شما حساسیت ایجاد کند پرهیز کنید. 

واکنش آلرژیک به اسپرم

ممکن است که به مایع منی شریک خود آلرژی داشته باشید. پروتئین هایی که به طور طبیعی در اسپرم وجود دارند، می توانند در شما ایجاد آلرژی کند. علاوه بر احساس سوزش ممکن است این علائم را نیز در خود مشاهده کنید:
قرمزی
ورم
کهیر
خارش
ابن علائم می تواند در هر نقطه ای از بدن که با اسپرم در تماس است رخ بدهد مانند:
دست‌ها
دهان 
 سینه
کانال واژن یا لگن
محور یا ناحیه بالای آلت تناسلی
سوراخ مقعد
بیشتر این علائم بین 10 تا 30 دقیقه بعد از تماس با اسپرم ممکن است ایجاد شود و آثار آن بین چندین ساعت تا چند روز ممکن است باقی بماند. 
ممکن است شما آلرژی به اسپرم را نسبت به یک شخص داشته باشید و نسبت به شخص دیگری نداشته باشید به همین دلیل بهتر است در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید. 

عفونت دستگاه ادراری 

عفونت دستگاه ادراری می تواند بیشتر در توانایی شما در حین ادرار کردن تاثیر بگذارد – همچنین می تواند موجب تحریک و سوزش دردناک شود. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که باکتری های بیش از حد در دستگاه ادراری ایجاد می شود و باعث التهاب می شود.
این علائم عبارتند از:
سوزش در طول ادرار کردن
ادرار که قرمز، صورتی یا کولا رنگی به نظر می رسد
اداری که داری غلظت عجیب و بوی بدی می باشد
درد لگن
عفونت اداری با آنتی بیوتیک ها قابل درمان می باشند. 

بیماری زنانه ای که باعث درد و سوزش می شود!

دلیل سوزش بعد از رابطه جنسی چیست ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ