با چای سبزپوسیدگی دندان را فراموش کنید

toranj
چای سبز پر از فواید بی نشیر است که هر پزشکی می تواند آن را به افرادی که دارای مشکلات قلبی عروقی هستند پیشنهاد دهد اما مورد دیگری که می تواند با چای سبز کنترل شود پوسیدگی دندان است. در ادامه می خوانید.

به گزارش الودکتر: شاید راجع به چربی سوزی و افزایش آنتی اکسیدان های بدنتان با نوشیدن چای سبز مقالات بسیاری را خوانده باشید. اما در این مقاله می خواهیم راجع به دیگر فواید چای سیز با شما صحبت کنیم. با مطالعه این مقاله به منظور احساس بهتر، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، شما ممکن است بخواهید چای سبز را به طور منظم دربخشی ازبرنامه زندگی خود در نظر بگیرید.

چای سبز و سلامت دندان های شما

چای سبز می تواند باکتری ها را کشته باشد، که باعث بهبود سلامت دندان ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود.

برخی مطالعات نشان می دهد که آنها می توانند باکتری ها را از بین ببرند و ویروس هایی مانند ویروس آنفلوآنزا را مهار کنند، به طور بالقوه خطر ابتلا به عفونت ها را نیزکاهش می دهند.

استرپتوکوک موتانس، باکتری های مضر اولیه در دهان است. این باکتری باعث تشکیل پلاک می شود و منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان می شود. مطالعات نشان می دهد که کاتچین ها در چای سبز مانع رشد استرپتوکوک موتانس می شوند. مصرف چای سبز با بهبود سلامت دندان وکاهش خطر  پوسیدگی دندان همراه است. مطالعات متعدد نیز نشان می دهد که چای سبز می تواند بوی بد دهان را نیز از بین ببرد.

چای سبز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد

دیابت نوع 2 یک بیماری است که در چند دهه گذشته بسیار شایع شده است و در حال حاضر حدود 400 میلیون نفررا در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

این بیماری شامل افزایش سطح قند خون در زمینه مقاومت به انسولین یا عدم توانایی تولید انسولین است. مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد.

یک مطالعه در افراد ژاپنی نشان داد افرادی که بیشترین چای سبز را مصرف می کردند، 42٪ کمتر از بیماری دیابت نوع 2 داشتند. با توجه به بررسی 7 مطالعه که در مجموع 286،701 نفر انجام شد، مصرف کنندگان چای سبز 18 درصد کمتر مبتلا به دیابت شدند.

چای سبز می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد

بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری های قلبی و سکته مغزی، بزرگترین علل مرگ در جهان هستند . مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند بعضی از عوامل اصلی خطر برای این بیماری ها را بهبود بخشد. این شامل کلسترول، کلسترول LDL و تری گلیسیرید می باشد. چای سبز به طرز چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی خون را افزایش می دهد و از ذرات LDL از اکسیداسیون محافظت می کند، که بخشی از دلایل و عوامل ایجاد  بیماری  قلبی است. با توجه به اثرات مفید بر روی عوامل خطر، تعجب آور نیست که مصرف کنندگان چای سبز تا 31٪ کمتر ازدیگران خطر بیماری قلبی عروقی را در خود کاهش داده اند.

چای سبز می تواند به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به چاقی کمک کند

با توجه به اینکه  مصرف چای سبز می تواند میزان متابولیسم را در کوتاه مدت افزایش دهد، این امر می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که چای سبز به کاهش چربی بدن کمک می کند، به ویژه در ناحیه شکم. یکی از این مطالعات یک کارآزمایی بالینی تصادفی 12 هفته ای در 240 مرد و زن بود. در این مطالعه، گروهی که چای سبزمی نوشیدند، درصد چربی بدن، وزن بدن، دور کمر و چربی شکم خود را کاهش داده بودند.  با این حال، برخی از مطالعات کاهش وزن قابل توجهی را با مصرف چای سبز نشان نمی دهد و نیاز به بررسی های بیشتری است.

چای سبز می تواند به شما کمک کند زنده بمانید

مطمئنا، همه ما باید در نهایت می میریم و این اجتناب ناپذیر است.

با این حال، با توجه به اینکه مصرف کنندگان چای سبزکمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند، حس می شود که نوشیدن چای سبز می تواند به شما برای طول عمر کمک کند.

در مطالعهای از 40530 بزرگسالان ژاپنی، افرادی که بیشترین چای سبز (5 یا بیشتر فنجان در روز) را نوشیدند در طول 11 سالمیزان مدگ و میر کمتری بین آنان بوده است: نوشیدن چای سبز در زنان 23 درصد مرگ را کاهش داد، در مردان 12 درصد . مرگ از بیماری های قلبی: در زنان 31 درصد کمترشد، در مردان 22 درصد کمترشد.

    مرگ ناشی از سکته مغزی: 42٪ در زنان، 35٪ در مردان کاش یافت. مطالعه دیگری در 14001 افراد سالمند  ژاپنی  یافت شد که کسانی که بیشترین چای سبز را مصرف می کردند، در طی دوره مطالعه 6 ساله، درصد مرگ و میر بین انها ۷۶ درصد کمتر نسبت به کسانی بود که چای سبز را در این ۶ سال (طول دوره مطاعه و بررسی تاثیر چای سبز بر زنده ماندن آنان)  مصرف نکرده بودند.

منبع: الودکتر

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ