آیا اب لیمو برای مو مضر است؟

toranj
آب لیمو می تواند برای مو و پوست شما بسیار مفید باشد و اثرات خوبی را به جای بگذارد. مخصوصا برای ایجاد هایلات به روی موهای رنگ شده. در این مقاله راجع به فواید و مضرات آب لیمو برای پوست و مو می خوانید.

به گزارش الودکتر: لیمو از خانواده مرکبات ومنبع خوبی برای ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد و التهاب را کاهش دهد. لیمو همچنین دارای خواص سفید کننده است، به همین دلیل آنها اغلب در تمیز کردن و مراقبت از محصولات پوستی نیزیافت می شوند.  در این مقاله شما با مضرات و فواید لیمو برای مو آشنا می شوید.

روشن کردن مو

می توانید از لیمو به صورت موضعی در فرم مایع برای موهای خود استفاده کنید مخصوصا برای تغییر رنگ موها. آب لیمو می تواند اینگونه مورد استفاده قرار گیرد:

  • برای روشن تر کردن رنگ موهای رنگ شده می تواند استفاده شود.
  • با اب لیموموهای درخشانی را ایجاد کنید.
  • با آب لیموبه کاهش چربی و شوره سربپردازید.

اگر شما به دنبال موهای طبیعی  هستید، احتمالا به مقالات بی نظیر در مورد اثرات روشن کننده لیمو روی موهایتان خواهید رسید.

طبق این مقالات، اسید سیتریک در آب لیمو یک سفید کننده طبیعی یا عامل اکسید کننده است. رنگ مو شیمیایی رنگدانه رنگ مو یا ملانین را سفید می کند. هنگامی که مو در معرض آفتاب قرار می گیرد، اسید سیتریک موجود در لیمو پروسه سفید سازی را تسریع می کند. اثرات روشن کننده آب لیمو به بهترین شکل ممکن برای رنگ موهای شادابتر مانند موهای بلوند و قهوه ای روشن استفاده می شود. ممکن است رنگ های قهوه ای تیره تر و سیاه تر برخی از اثرات را کمتر ببینند. برای روشن کردن موهایتان با آب لیمو، یکی از این سه روش زیر را امتحان کنید:

  لیمو تازه را در آب بشویید و موهای خود را با آب گرفته شده از آن بشویید.

  چند قطره اسانس لیمو را در یک روغن طبیعی برای مو و لیوان آب مخلوط کنید و به موهای خود اعمال کنید.

  قرص های ویتامین C را پودر  کنید و آنها را به شامپو خود اضافه کنید تا اثر تسکین تدریجی داشته باشد. مهم نیست که شما از کدام روش استفاده می کنید، بیشترین نتیجه را می توانید.

موهای درخشان

مهم نیست که موهای شما چه رنگی است، آب لیمو می تواند آن را خیره کننده تر کند، به خصوص پس از اینکه در خورشید بوده اید. برای بهترین نتایج، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را اضافه کنید . به طور یکنواخت در لا به لای موهایتان این ترکیب را پخش کنید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس بشویید.

کاهش چربی و شوره سر

مزایای اسید سیتریک در لیمو حتی می تواند به مشکلات ریشه موهای شما رسیدگی کند – به معنای واقعی کلمه. این به خصوص اگر شما یک پوست سر یا شوره سر در پوست سرخشک دارید می تواند جوابگو باشد. هنگامی که با آب لیمو مو را شستشو دادید، مطمئن شوید که مخلوط را به پوست سرتان نیززدید و ماساژ دهید. اگر نوعی از شوره سر به نام dermatitis seborrheic داشته باشید، آب لیمو ممکن است به جذب روغن های اضافی که منجر به این وضعیت پوست سر می شود کمک کند. چنین اثرات می تواند برای تمام رنگ مو ها کار برد داشته باشد.

آیا آب لیمو باعث آسیب به مو می شود؟

آب لیمو تازه باعث خشک شدن یا آسیب زدن به موهای شما نخواهد شد. با این حال، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت درنور خورشید می تواند ماده ای در موشما آسیب برساند، به نام کوتیکول. به همین دلیل، بهتر است بعد از مصرف آب لیمو مدت زمانی که زیر نور خورشید هستید را محدود کنید. بهتر است یک ساعت زیر خورشید باشید و شما همچنین می توانید یک قاشق چای خوری روغن را به محلول آب لیموی خود اضافه کنید.

عوارض جانبی آب لیمو

می تواند باعث تحریک پوست شود

شواهد حاکی از آن است که لیمو می تواند به درمان پوست خشک و شوره سر کمک کند. با این حال، اگر شما اگزما یا پسوریازیس داردی باید با احتیاط عمل کنید. اسید سیتریک ممکن است بیش از حد قوی باشد و باعث تحریک پوست شود. اگر با شروع استفاده از آب لیمو قرمزی، افزایش تحریک پذیری و خارش دارید، بهتر است این روند را کتوقف کنید.

ممکن است باعث واکنش تماس شود

یکی دیگر از احتمالات عبارت است از فیتوفو تودرمایت، که یک واکنش در اثر تماس با گیاهان خاص است. این واکنش با التهاب مشخص می شود، به دنبال لکه هایی از رنگ پوست تیره بر روی پوست است که می تواند چندین هفته طول بکشد. لیمو – و گیاهان دیگر مانند پرتقال، جعفری – می تواند این وضعیت را در برخی افراد ایجاد کند. فیتوفو تودرمایت ممکن است روی پوست شما تاثیر بگذارد، در حالی که موهای شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد، مخصوصا اگر در معرض آفتاب باشید.

قبل از مصرف امتحان کنید

برای انجام یک آزمایش، مقدار کمی از لیمو را که روی پوستتان  اعمال کنید. یک ناحیه ای که دور از چشم، مانند داخل آرنج خود را انتخاب کنید. اگر واکنش رخ ندهد، پس می توانید ان را روی پوست خود در جاهای دیگر استفاده کنید.

منبع: الودکتر

شامپوی لیمو ترش سدی در برابر ریزش مو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ