کاهش کلسترول با چند خوردنی و افزودنی خوشمزه

pegiu
اگر کلسترول خون شما بالاست و یا برای پیشگیری از آن به دنبال راه حل های مناسب هستید.این خوردنی ها و افزودنی ها می تواند به شما در این راه کمک کند.

کاهش کلسترول

آیا دکتر شما گفته است که باید کلسترول خود را پایین بیاورید؟ اولین کار نگاه کردن به عادات غذایی است. اگر عادت به مصرف همبرگر و مرغ سرخ شده دارید، بهتر است در عادات غذایی خود تجدیدنظر کنید. اما لازم نیست به خاطر کلسترول از طعم و مزه خوب کناره بگیرید.

در ادامه این مطلب از الودکتر با خوردنی های خوشمزه ای آشنا شوید که در کاهش کلسترول بسیار مفید هستند.

پیاز شیرین

یک منبع تحقیقاتی اخیر نشان داده است که یک ترکیب مهم موجود در پیاز، کورستین، باعث کاهش کلسترول در جوندگان حاوی رژیم غذایی با چربی بالا می شود. پیاز ممکن است در جلوگیری از التهاب و سخت شدن سرخرگ ها نقش داشته باشد، که ممکن است برای افرادی که دارای کلسترول بالا هستند مفید باشد

.

پیاز قرمز را در یک سالاد ریزید، پیاز سفید را به یک همبرگر خانگی اضافه کنید یا پیازهای زرد تخم مرغ زا طبخ کنید.

سیر

یک بررسی 2016 از مطالعات انجام شده در مورد سیر مشخص شده است که سیر توانایی کاهش کلسترول را تا 30 میلی گرم در دسی لیتر (mg / dL) دارد.

سس مایونز را در روغن زیتون قرار دهید تا آنها نرم شوند و از آنها به عنوان یک طعم دهنده در غذاها استفاده کنید. سیر بهتر از کره است، و این کاملا سالم است – مخصوصا برای کاهش کلسترول.

قارچ قدرتمند

یک مطالعه 2016 در مجله NutritionTrusted Source دریافت که مصرف منظم قارچ در جوندگان به نظر می رسد که باعث کاهش کلسترول می شود. این نتایج مطالعات قبلی را با نتایج مشابه تایید می کند.

اگر چه قارچ های شیتاکی موضوع بسیاری از تحقیقات بوده است، بسیاری از انواع دیگر موجود در سوپرمارکت یا بازار محلی کشاورزان نیز برای کاهش کلسترول مفید هستند.

آووکادو فوق العاده

بررسی 2016 از 10 مطالعه در مورد آوکادو نشان داده است که اضافه کردن آوکادو در رژیم غذایی می تواند کلسترول تام، لیپوپروتئین های کم چگالی (با نام کم کلسترول بد) و تری گلیسیرید را کاهش دهداین میوه را می تواند در انواع سالم موجود مصرف کنید.

آووکادو با آبلیمو عالی است.

فلفل قدرتمند

هیچ چیز برای پمپاژ خون (به شیوه ای خوب) مانند فلفل نیست. در مطالعات حیوانی کپسایسین منبع، ترکیبی که در فلفل های گرم یافت می شود، ممکن است در کاهش سختی شریان ها، چاقی، فشار خون و خطر سکته مغزی مفید باشد.

فلفل ها یک یا چند قاشق سوپ خوری، در سالاد یا هر پیز  دیگری که می خورید و می توانند با کمی ادویه جات ترشیجات را مصرف کنید. از آنجا که مقیاس تندی فلفل ها متفاوت است،می توانید پیش از مصرف ،فلفل را امتحان نمایید.

سبزیجات تازه، پیاز، سیر، سیب زمینی و دیگر مواد مغذی قندی را مصرف نمایید.

سبزیجات تنها مواد غذایی نیستند که برای قلب شما مناسب هستند. میوه هم وجود دارد! نه تنها میوه هایی که با ویتامین ها و طعم بسته بندی شده اند، بلکه بسیاری از آنها نیز در پلی فنل ها غنی هستند. این مواد گیاهی هستند که به نظر می رسد نقش مثبتی در بیماری های قلبی و دیابت دارند. برخی از این میوه های مهم عبارتند از:

  • سیب
  • مرکبات
  • مانگوس
  • آلو
  • گلابی ها
  • انگور
  • انواع توت ها

میوه را به عنوان یک مکمل به وعده غذایی خود اضافه کنید، یا آن را به عنوان یک میان وعده سبک استفاده کنید.

 آجیل!

دانشکده پزشکی هاروارد می گوید که یک رژیم پر از آجیل  میتواند کلسترول شما را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. منبع مطالعات اخیر نیز نشان می دهد که خوردن آجیل به طور مرتب خطر ابتلا به  دیابت، عفونت ها و بیماری های ریوی را کاهش می دهد.

این خوب است، حتی  عطر و طعم و بافت آجیل جذاب است. برای از بین بردن سدیم بیش از حد، از انواع غلیظ استفاده کنید. بادام، گردو، و پسته عالی برای اضافه کردن به سالاد، غلات، ماست، و محصولات پخته شده مناسب است

.

اگر شما در حال تلاش برای خوردن یک رژیم غذایی قلب هستید، باید در انتخاب غذاهایتان  توجه داشه باشید. علاوه بر کاهش کلسترول در رژیم خود باید از رژیم غذایی  خود مواد غذایی مانند گوشت قرمز را ترک کنید

مواد را تازه نگه دارید

ساده ترین راه برای تعیین اینکه غذا برای قلب شما مناسب است، این است مواد غذاییتان را تازه نگه دارید. این بدان معنی است که انتخاب محصولات تازه بر روی غذاهایی که در قالب ها، کیسه ها و جعبه ها وجود دارد باید با کنترل تاریخ و دقت بالا انجام شود.

منبع:الودکتر

رابطه بین ویتامین دی و کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ