7 راز آب خیار برای بدن شما

toranj
آب خیار یکی از نوشیدنی های مفید برای بدن و از جمله زیبایی و درخشانی پوست شماست. آب خیار می تواند به هیدراته کردن بدن شما بپردازد و بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری های سخت مانند سرطان محافظت کند.

به گزارش الودکتر: آب خیار برای طراوت و شادابی شماست. به راحتی در خانه قابل تهیه است و می توان گفت ارزان و قابل دسترس است. در ادامه با مزایای آب خیار که برای شما به ارمغان می آورد آشنا می شوید.

1.بدن شما را هیدراته می کند

بدن شما بدون آب قادر به عمل درست نیست. طبق آکادمی پزشکان ، اکثر مردم باید  شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشند. ما می دانیم که قرار است در طول روز آب بنوشیم اما گاهی اوقات آب ساده بسیار خسته کننده می شود. افزودن خیار به آن طعم خوب اضافه می کند، باعث تشویق شما به نوشیدن بیشترآب می شود.

2.به کاهش وزن کمک می کند

اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، آب خیار جایگزین نوشابه های شیرین، نوشیدنی های ورزشی و آب میوه ها ی غیر طبیعی استو می تواند به کاهش برخی کالری های جدی از رژیم غذایی کمک کند. شما ممکن است احساس کنید که گرسنه هستید، اما در واقعا تشنه هستید پس آب خیار با هیدراته نگه داشتن بدنتان می تواند به کاهش وزنتان نیز کمک کند.

3.آب خیار آنتی اکسیدان ها را عرضه می کند

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به جلوگیری و به تاخیر انداختن آسیب سلول از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد می پردازند. استرس اکسیداتیو می تواند منجر به شرایط مزمن مانند:

  • سرطان
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • آلزایمر
  • دژنراسیون چشم

تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها قادر به معکوس کردن یا متوقف کردن این آسیب هستند. به همین دلیل است که شما باید هر یک از میوه ها و سبزیجات بالا را در آنتی اکسیدان ها داشته باشید. خیار یکی از میوه های پر آنتی اکسیدان می باشد. آنها غنی از ویتامین سی، بتاکاروتن، منگنز،مولیبدن و چندین آنتی اکسیدان فلاونوئیدها هستند.

4. به جلوگیری از سرطان کمک می کند

برخی از تحقیقات اولیه نشان می دهد که خیار می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. در کنار آنتی اکسیدان ها، خیار همچنین دارای ترکیباتی به نام cucurbitacins و گروهی از مواد مغذی به نام لیگناها است که ممکن است در حفاظت از ما از سرطان نقش داشته باشد. یک مطالعه در مجله تحقیقات سرطان نشان می دهد که فیشتنین فلاونوئید ماده ای که در خیار یافت می شود، ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات کمک کند.

5. آب خیار فشار خون را کاهش می دهد

یک عامل کمک کننده به فشار خون بالا است، داشتن بیش از حد نمک (سدیم) و پتاسیم بسیار کم در رژیم غذایی شما باعث افزایش فشار خون شما می شود. نمک اضافی باعث می شود که بدن شما مایعات را در خود نگه دارد که باعث افزایش فشار خون می شود. پتاسیم یک الکترولیت است که به تنظیم مقدار سدیم که توسط کلیه ها نگهداری می شود، کمک می کند. خیار منبع خوبی از پتاسیم است. مصرف آب خیار به بدن کمک می کند تا پتاسیم بیشتری پیدا کنید و به طور بالقوه باعث کاهش فشار خون شما شود.

6. به پوست شما کمک ویژه ای می کند

آب خیار می تواند پوست شما را ازشر آلودگی ها و آکنه رها کند.. در واقع هیدراتاسیون آب خیار در بدن شما کمک می کند تا سموم را از بین ببرید و یک چهره سالم داشته باشید. خیار همچنین دارای پتوتنیک اسید و یا ویتامین B-5 است که برای درمان آکنه استفاده شده است. یک فنجان خیار بریده شده حدود 5 درصد از ارزش روزانه ویتامین B-5 توصیه شده را دارا می باشد.

7. آب خیار باعث افزایش سلامت استخوان می شود

خیار ها دارای ویتامین K هستند. در واقع، یک فنجان خیار بریده شده حدود 19 درصد از ارزش روزانه توصیه شد هرا دارا می باشد. بدن شما نیاز به ویتامین K برای کمک به تشکیل پروتئین هایی دارد که برای استخوان ها و بافت های سالم ضروری هستند و همچنین به خوبی به لخته شدن خون کمک می کنند. چه راه بهتر برای به دست آوردن این ویتامین از طریق آشامیدن آب خیار است؟ یا آب خیار بنوشید یا با اضافه کردن خیار به آب یک آب طعم دار خوشمزه درست کنید و از مزایای آن استفاده کنید.

خیار در مواد مغذی منبع خوبی به شمار می آید

خیارها کم کالری هستند ولی در بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم غنی هستند.

یک تکه (300 گرم) خیار خام، حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 45
  • کل چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 11 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین سی : 14٪
  • ویتامین کا : 62٪
  • منیزیم: 10٪
  • پتاسیم: 13٪
  • منگنز: 12٪

علاوه بر این، خیار دارای محتوای آب بالا است. در واقع، خیارها حدود 96٪ آب را در خود ذخیره دارند. برای به حداکثر رساندن محتوای مواد مغذی خود، خیارها باید بدون پوست کندن و نمک زدن خورده شوند. لایه برداری آنها باعث کاهش مقدار فیبر، و همچنین بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی خاص می شود.

منبع: الودکتر

آیا خیار درختی مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ