مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

mahdie.mohtashami
دز این مقاله تیم ترجمه الو دکتر ماده های غذایی مناسبی برای کاهش وزن در اختیار شما قرار داده است. شما با خوردن این مواد غذایی می توانید حال بهتری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید.

ماده های غذایی عالی برای کاهش وزن

با تشکر از پزشکی مدرن، امید به زندگی مردم هرگز به این اندازه بالا نبوده است. اما یکی از جنبه های منفی مدرنیزاسیون و فن آوری افزایش دسترسی انسان ها به مواد غذایی نامناسب است. غذاهای ناسالم اغلب با کالری زیاد است و حاوی مواد ناسالم هستند که با افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن همراه است. یک مثال خوب اضافه کردن شکر و چربی ترانس است. حتی اگر غذاهای مدرن ناسالم را از رژیم غذایی خود بیرون بیاورید، هنوز هم می توانید غذاهای سالم و خوشمزه مصرف کنید.

گوشت

این شامل گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت گوسفند، مرغ و سایر حیوانات دیگر است. انسان ها جز آن دسته از جاندارانی هستند که علاوه بر گوشت از گیاهان نیز استفاده می کنند. اما عیب مصرف گوشت این روزها به دلیل نوع مصرف آن می باشد.  اغلب حیوانات از هورمون ها و آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند تا سریع تر رشد کنند. به عنوان مثال گاو و حیوانات بهتر است از چمن به عنوان تغذیه استفاده کنند. گاوی که از این مواد غذایی استفاده می شود دارای ارزش غذایی زیر می باشند:

بیشتر امگا 3 و کمتر امگا 6

بیشتر لینولئیک اسید (CLA) که با هم مخلوط می شود و می تواند چربی بدن را کاهش دهد و حجم چربی را افزایش دهد

بیشتر ویتامین A، ویتامین E و آنتی اکسیدان سلولی گلوتاتیون

به سادگی، یک ایده عالی برای مصرف گوشت تازه از حیوانات سالم و طبیعی است. برعکس، شما باید میزان مصرف گوشت فرآوری شده خود را محدود کنید، که با مشکلات بهداشتی مختلف مرتبط است.

خوردن گوشت تازه حیوانات که به صورت طبیعی رشد می کنند بهترین نوع گوشت می باشد به دلیل اینکه سالم تر و دارای مواد مغذی بیشتری می باشد.

ماهی

گونه های محبوب ماهی عبارتند از  ماهی قزل آلا، ساردین، سالمون و بسیاری از ماهی های مقوی دیگر. در باب تغذیه، مردم تمایل زیادی به خوردن ماهی ندارند. اما به مرور زمان همه مت.جه شده اند که ماهی دارای خواص بسیار زیادی می باشد و بهتر است که از ماهی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. ماهی غنی از پروتئین های با کیفیت بالا، مواد مغذی ضروری مختلف و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث تقویت سلامت قلب و مغز می شود.

به نظر می رسد اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت روان و پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار لازم است. آنها همچنین برای افسردگی مفید هستند، به این معنی که خوردن ماهی 1-2 بار در هفته ممکن است موجب شود که شما به مرور زمان احساس بهتری داشته باشید. با این حال به دلیل آلودگی هایی که این روزها گریبان گیر اقیانوس ها می باشد ممکن است انواع ماهی های بزرگ و کوچک حاوی مقدار زیادی جیوه در خود باشند. اما به طور کلی بهتر است بدانید که فواید ماهی برای سلامتی  به مراتب بیشتر از خطرات بالقوه آن می باشد.

بنابراین به طور کلی ماهی ماده غذایی بسیار سالم می باشد و مصرف این ماده غذایی در رژیم غذایی باعث کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به افسردگی و همچنین بیماری های ذهنی و بیماری های مزمن می باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مهم ترین ماده غذایی می باشد و جالب است بدانید که زرده تخم مرغ آن از جمله مهمترین قسمت های آن می باشد. تنها تصور کنید که مواد غذایی موجود در یک عدد تخم مرغ برای رشد یک جوجه و تبدیل شدن آن به یک مرغ کامل کافی است. علیرغم اینکه بعضی از متخصصان سلامت طی چند دهه گذشته ادعا کرده اند که خوردن تخم مرغ باعث بالا رفتن خطر سکته قلبی نمی شود.

خوردن تخم مرغ باعث تغییر کلسترول LDL بد به مقدار کوچک می شودو از چگالی کم به چگالی زیاد تبدیل می کند، همچنین باعث بالا رفتن کلسترول  HDL می شود. همچنین آنتی اکسیدان های منحصر به فرد لووتیان و زاکسنتین را فراهم می کند، که هر دو برای سلامت چشم بسیار مهم هستند .

تخم مرغ ها در شاخص سدیم بالا هستند، به این معنی که آنها به شما کمک می کنند احساس کامل کنید و ممکن است مصرف کالری کمتری را تحریک کند.

یک مطالعه در 30 زن با وزن بیش از حد و چاق نشان داد که صبحانه ای از تخم مرغ باعث شد تا آنها برای خوردن کالری کمتر به مدت 36 ساعت در مقایسه با یک صبحانه شیرین می باشد. فقط به خاطر داشته باشید که نحوه طبخ تخم مرغ ها ممکن است بر مزایای کلی آن تأثیر بگذارد. تخم مرغ آب پز یکی از بهترین و سالم ترین روش های پخت و پز می باشد.

تخم مرغ ها بسیار ماده مغذی می باشد به طوری که خوردن تخم مرغ باعث می شود به دیگر مواد غذایی چرب علاقه نداشته باشید. تخم مرغ یکی از سالم ترین مواد غذایی در این سیاره می باشند.

معجزه تخم مرغ در کاهش وزن

هنگام کاهش وزن از خوردن این غذاها بپرهیزید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ