خیار و مزایای فوق العاده آن

atoosamirzavandi
خیار را می توان به عنوان میوه در نظر گرفت هنگامی که با دیگر میوه های شیرین از قبیل توت ها و ملون ترکیب می شوند. به عبارت دیگر بیشتر به عنوان یک سبزی جات تزیین کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

خیار یک محصول محبوب است که در سراسر جهان رشد می کند و به فروش می رسد.

شما به خوبی با طعم ترد، خنک و ملایم آن آشنا هستید. اگرچه، به خوبی مشخص است که خیار جز کدام گروه است غذاها به شمار می رود این مقاله به طور واضح تر توضیح می دهد که خیار جز سبزیجات است یا میوه ها؟

خیار چیست؟

خیار با نام علمی Cucumis sativusشناخته می شود و جز خانواده کدو یا Cucurbitaceae قرار دارد.

خیار مخصوص نقاط مختلف شمالی آسیا است اما امروزه در تمام دنیا رشد می کند.

اندازه و رنگ خیار به عوامل مختلفی وابسته است. اما بهترین خیارها دارای شکل استوانه ای، بلند و باریک و پوست سبز درخشان هستند.

خیار ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: خیار درختی و خیار محلی

محبوب ترین نوع خیار درختی می باشد. می توانید این نوع خیار را در فروشگاه های محله ای بیابید.

خیار درختی نسبت به خیار محلی کوچکتر و پوست آن کمی تیره تر است. خیار درختی معمولا به صورت فصلی مشابه خیار های محلی کاشته نمی شود و تقریبا در تمام طول سال وجود دارد.

یک انتخاب سالم

خیار به طور مشخص منبع تمام ویتامین ها و مواد معدنی نمی باشد زیرا عمدتا از آب تشکیل شده است.

52 گرم خیار حاوی 11 درصد از نیاز روزانه ویتامین k می باشد. ویتامین k نقش مهمی در انعقاد خون و سلامت استخوان بازی می کند.

خیار همچنین حاوی ترکیبات گیاهی از قبیل کیوکاربیتاسین(cucurbitacins ) و کیوکامگاستیگمانز (cucumegastigmanes) می باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند.

خیار کالری، کربوهیدرات و چربی کمی دارد پس بهترین خوراکی برای رژیم های چاقی محسوب می شود. همچنین می تواند در تمام غذاهای سبزیجاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

خیار میوه ای گیاهی شناخته شده:

بسیاری از مردم فکر می کنند که خیار یک سبزیجات است اما علوم نشان می دهند که خیار یک نوع میوه است.

این نتیجه گیری بر اساس عملکرد های بیولوژیکی خیار گرفته شده است.

طبق مطالعات گیاه شناسی، میوه ها توسط گیاهان گلدار تکثیر می شوند. میوه از تخمدانی که درون گل وجود دارد تشکیل می شود.

در مقابل سبزیجات، بخشی از گیاه هستند مثل برگ، ساقه یا ریشه.

خیار از گل تشکیل می شود و دانه های بسیاری در آن وجود دارد که ممکن است برای تولید نسل بعد از آن استفاده شود. این تعریفی ساده از تفاوت میوه و سبزیجات است.

استفاده از سبزیجات

دسته بندی سبزیجات و میوه ها با توجه به طریقه استفاده آن ها در غذاها انجام می شود. استفاده از آن ها در غذاها بر اساس ترکیبات آن ها صورت می گیرد به عنوان مثال طعم، بو، بافت و کاربرد آن ها در کنار دیگر مواد غذایی.

میوه ها دارای طعم شیرین و ترش هستند و از آن ها در دسرها، شیرینی جات و تارت و اسموتی ها برای دادن طعمی خاص استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، سبزیجات دارای عناصر و طعم گسترده تری هستند. از آن ها در غذاها به عنوان مثال سوپ، سالاد و غذاهای سبزیجاتی استفاده می کنند.

از طرفی خیار به دلیل عطری که دارد به عنوان یک خوراکی که در هر دو دسته قرار می گیرد، دسته بندی می شود. بافت ترد و تازه داخلی خیار و بوی خوش آن موجب می شود که استفاده های مختلفی از خیار کنند.

خیار را می توان به عنوان میوه در نظر گرفت هنگامی که با دیگر میوه های شیرین از قبیل توت ها و ملون ترکیب می شوند. به عبارت دیگر بیشتر به عنوان یک سبزی جات تزیین کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده های خلاقانه:

برای نیمی از مردم جواب این سوال که آیا خیار جز سبزیجات است یا میوه ها؟ این است که ببینید چگونه از آن لذت می برید.

خوب است بدانید که خیار دارای خواص آرایشی بهداشتی بسیاری است و در اکثر شوینده ها و ماسک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

یک دستور جدید:

قطعا یک راه استفاده خوب از خیار در سالاد می باشد. نمی توان دنیا را بدون خیار تصور کرد اما تنها مصرف خیار به اینجا ختم نخواهد شد.

خیار را به عنوان نقطه اصلی سالاد خود جلوه دهید. آن را به لایه های نازک برش دهید و همراه با لیمو، گیاهان تازه، پنیر، سس سویا، روغن کنجد و کنجد ترکیب کنید.

در ماه های گرم سال از خیار در اسموتی ها برای دادن طعم تازه استفاده کنید.

خیار سر میز همانند سالاد تبوله، ماست و سالاد تازه جلب توجه می کند.

منبع الو دکتر

فواید خیار برای پوست زیر چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ