درمان های خانگی آلرژی

toranj
آلرژی بیماری وحشتناکی نیست اما اگر از ان مرابت نکنید می تواند دردسر ساز نیز شود. بهتر است برای مقابله و یا کاهش با آلرژی به پزشک مراجعه کنید اما برخی درمان های خانگی برای کاهش آلرژی نیز جوابگو است.

به گزارش الودکتر: برای کاهش آلرژی و حساسیت های فصلی و غیر فصلی گاها می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید. در این مقاله راجع به انواع اسپری و قطره های چشمی برای مبارزه با آلرژی صحبت می کنیم.

اسپری بینی

انواع مختلف اسپری بینی، از جمله کورتیکواستروئیدها، ضد انعقاد و آنتی هیستامین ها وجود دارد. آنها با کاهش تراکم، تورم، آب ریزش و خارش به شما در کاهش و کنترل علائم آلرژی کمک می کنند.

اسپری های بینی فصلی باعث تسکین موقت آلرژی می شوند و اغلب باید چندین بار در روز استفاده شوند. استروئیدها و آنتی هیستامین ها ممکن است طولانی مدت به شما کمک کنند. برخی از اسپری های بینی فقط از طریق تجویز دکتر قابل دسترس هستند اما دیگر اسپری ها را می توانید بدون نیاز به نسخه خریداری کنید.

قطره های ضد انعقاد موضعی

قطره چشم های موضعی برای کاهش قرمزی و خارش چشم طراحی شده است که برخی از آنتی هیستامین ها را شامل می شود. همچنین قطره چشمی را هم که دکتر تجویز می کند می تواند کمک کننده باشد.  ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مسدود کننده های انسولین
  • آنتی هیستامین ها
  • ضد انعقاد
  • کورتیکواستروئیدها
  • مواد ضد التهابی

داروهای ترکیبی (Claritin-D، Allegra-D)

داروهای ترکیبی شامل ضد انعقاد و آنتی هیستامین می باشد. بعضی از داروهای ترکیبی پودو افدرین را دارا هستند.

Pseudoephedrine در تولید مواد مخدر غیر قانونی استفاده می شود. به همین علت، داروهای ترکیبی آلرژیک در  داروخانه ها نگهداری می شوند و نیاز به شناسه و تجویز پزشک برای خرید دارند.

آیا درمان خانگی موثر است؟

تعدادی از داروهای خانگی نیز ممکن است کمک کننده باشند برای کاهش آلرژی. این شامل:

شستشوی بینی سالم

آب شور می تواند به تنهایی یا به علاوه داروهای دیگر استفاده شود. شستشوی بینی با آب شور می تواند به راحتی به باز کردن را تنفس از طریق بینی، ریز ریز کردن موکوس و کاهش آبریزش بینی کمک کند.

شما می توانید یک اسپری نمک استریل  استفاده کنید، یا در یک بطری آب جوشیده به مقدار کافی نمک ریخته و آب شور برای شستشوی بینی خود بسازید.

بخور

تنفس بخار می تواند همان تاثیر را داشته باشد که درمان های آب شور را انجام می دهد.

شما می توانید یک کاسه را با آب گرم پر کنید و یک سر پارچه را روی سر خود قرار دهید تا بخار رو به بالا را جذب کند. شما همچنین می توانید سعی کنید در یک حمام بخار و یا اتاق بخار به سر ببرید.

بوته  Butterbur

Butterbur یک درختچه است که در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی رشد می کند. شواهدی از توانایی آن در کاهش علائم آلرژی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

یکی از مطالعات منبع تحقیق در سال 2003 نشان داد که عصاره بابونه در کاهش علائم آلرژی موثر است.اما یکی دیگر از تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته، نشان داد که هیچ تأثیری ندارد.

اسپیرولینا

Spirulina یک جلبک آبی سبز است که برای تهیه مکمل ها استفاده می شود. استفاده از خوراکی های مکمل های اپی رولینا ممکن است منافع خوبی برای سلامتی داشته باشد، از جمله کاهش رینیت آلرژیک.

عسل محلی

عسل بدون پردازش تولید شده در منطقه محلی شما مقدار کمی از گرده گل ها را که واکنش آلرژیک را شامل می شود، که از گلهایی که زنبورها گرده افشانی می کنند داراست.

بعضی افراد معتقدند که این ممکن است علائم آلرژی را به همان شیوه تزریق آلرژی از طریق کاهش حساسیت انجام دهد و به عنوان یک درمان به ان نگاه می کنند. شواهد واقعی علمی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد، اما شواهد بی نظیر نشان می دهد که ممکن است برای برخی افراد تاثیر گذار باشد.

ویتامین سی

یک منبع مطالعاتی نشان داد که مصرف ویتامین C به صورت تزری وریدی در کاهش تولید هیستامین و برخی علائم آلرژی موثر است. یک منبع تحقیق در زمینه تحقیقاتی پیرامون دریافت که، مصرف خوراکی اثر مشابهی دارد.

برگ گشنیز

برگ گشنیز دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است. یک منبع مطالعاتی نشان داد که ممکن است برگ گشنیز در کاهش علائم مانند احتقان سینوسی، تورم و آبریزش بینی مفید باشد.

شما می توانید آن را به صورت چای مصرف کنید یا شاید عطاری ها قرص آن را نیز داشته باشند.

طب سوزنی

برخی معتقدند که طب سوزنی برای از بین بردن علائم آلرژیک، مانند عطسه، به ویژه اگر شکر به طور همزمان از رژیم غذایی حذف شود، بسیار موثر است.

چه وقت باید یک دکتر را ببینم؟

اگر آلرژی  کیفیت زندگی روزمره شما را مختل کرده است و یا باعث ایجاد علائم مانند سرفه مزمن، حملات آسم، سردرد یا بیماری های سینوسیشده است باید یک پزشک مانند یک متخصص آلرژی را ببینید.

دکتر علائم شما را بررسی خواهد کرد. شما همچنین ممکن است آزمایش های آلرژیک مانند تست خارش پوست یا آزمایش خون IgE خاصی را برای تعیین نوع آلرژی خود نیز داشته باشید.

اگر داروهای ضد بارداری یا خانگی مؤثر باشند، ممکن است پزشک شما سایر انواع درمان هایی مانند ایمنوتراپی آلرژن را توصیه کند.

منبع: الودکتر

نشانه های آلرژی فصل بهار چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ