این مواد غذایی باعث ایجاد آرتریت می شود

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیمه ترجمه الودکتر به شما آموزش می دهد که رژیم غذایی خود را به گونه ای انتخاب کنید تا مبتلا به آرتریت نشوید. در این مقاله همراه ما باشید.

غذاهایی برای جلوگیری از آرتریت

غذاهای التهابی

“آرتروز” یک اصطلاح عمومی است که شامل شرایطی است که درد و التهاب همزمان ایجاد می شوند. انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد، از جمله آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و آرتریت پسوریازیس.درمان معمول التهاب و کاهش درد استفاده از دارو می باشد.

هیچ رژیم غذایی قاطعی برای جلوگیری از این بیماری وجود ندارد اما تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که یک سری از مواد غذایی و اضافه کردن آن به رژیم غذایی باعث ایجاد درد مفاصل می شود و شما با حذف این مواد غذایی می توانید به خود کمک کنید.

در ادامه در مورد مواد غذایی که بهتر است برای مبتلا نشدن به بیماری آرتریت از آن دوری کنید را به شما معرفی میکنیم.

غذاهای سرخ شده و فرآوری شده

محققان دانشکده پزشکی کوه سینا پیشگیری از بیماری را از طریق رژیم مورد بررسی قرار دادند. در مطالعه خود در سال 2009، آنها دریافتند که کاهش میزان غذاهای سرخ شده و پردازش شده خوراکی می تواند باعث کاهش التهاب و کمک به بازگرداندن دفاع طبیعی بدن شود. آنچه شما می توانید انجام دهید: کاهش میزان غذاهای سرخ شده و پردازش شده ای که می خورید مانند گوشت سرخ شده و وعده های غذایی یخ زده تهیه کنید. سبزیجات و میوه های بیشتری را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

Age  خود را کاهش دهید

age سن به معنای گذشتن زمان از روز تولد شما نمی باشد. بله به معنای یک محصول نهایی پیشرفته گلیساسیون می باشد (age) یک نوع سم می باشد. این سم زمانی ظاهر می شود که غذا را گرم می کنید، کباب می کنید، سرخ می کنید و یا حتی پاستوریزه می کنید.

این سم به پروتئین های خاصی در بدن شما آسیب می رسانند. بدن شما تلاش می کند این سم ها را از هم جدا کند با استفاده از سیتوکین ها، که پیام رسان های التهابی می باشند. بسته بجایی که این سم ایجاد می شود ممکن است در بدن آرتریت به وجود آید و باعث ایجاد التهاب شود.

آنچه شما می توانید انجام دهید: تحقیقات نشان داده است که کاهش میزان غذای پخته شده در دمای بالا در رژیم غذایی شما به طور بالقوه می تواند به کاهش سطح سم خون کمک کند.

شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده

مقدار بالای قند در رژیم غذایی شما باعث افزایش سم می شود که می تواند باعث التهاب شود. آنچه شما می توانید انجام دهید: آب نبات، غذاهای فرآوری شده، محصولات پخته شده آرد و سودا را کاهش دهید تا درد آرتریت خود را به حداقل برسانید.

محصولات لبنی

محصولات لبنی به علت نوع پروتئین موجود در آنها ممکن است به درد آرتریت کمک کنند. برای برخی افراد، این پروتئین ممکن است بافت اطراف مفصل آنها را تحریک کند. سایر افراد مبتلا به آرتریت موفق به تغییر رژیم گیاهخواری میشوند که شامل هیچ محصول حیوانی نیستند. با این حال، یک بررسی 2017 بررسی شده ادعا کرده است که شیر دارای اثرات ضد التهاب است، به جز در افراد که به شیر گاو آلرژی دارند. شواهد متناقض است. اگر شما در مورد واکنش بدن شما به لبنیات نگران هستید، آن را برای چند هفته از بین ببرید و سپس آن را مجددا وارد کنید تا ببینید که چگونه پاسخ دهید.

آنچه شما می توانید انجام دهید: به جای گرفتن پروتئین از گوشت و لبنی، سعی کنید اکثر پروتئین خود را از سبزیجات مانند اسفناج، روغن سویا، توفو، لوبیا، عدس و کوینو بخواهید تا ببینید آیا علائم شما بهبود می یابد یا خیر.

الکل و تنباکو

مصرف تنباکو و الکل می تواند به تعدادی از مشکلات سلامتی منجر شود، از جمله برخی از این که ممکن است مفاصل شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر سیگار می کشید، در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید هستید. اگر الکل مصرف می کنید، خطر ابتلا به نقرس را در خود افزایش می دهید.

آنچه شما می توانید انجام دهید: مفاصل سالم نیاز به یک رژیم متعادل، فعالیت بدنی و مقدار مناسب استراحت – که همه این موارد می تواند از طریق مصرف الکل و دخانیات به خطر بیافتد. در نظر داشته باشید که نوشیدن الکل و سیگار کشیدن را کاهش دهید. اطمینان حاصل کنید که فعالیت های روزانه خود شامل انتخاب غذا های سالم، ورزش منظم و خواب دارای کیفیتی قابل قبول است.

نمک و مواد نگهدارنده

باید بدانید که در غذای خود چه موادی اضافه می کنید. بسیاری از غذاها حاوی نمک بیش از حد و سایر مواد نگهدارنده برای افزایش مدت نگهداری در طولانی مدت می باشند.
مصرف بیش از حد نمک ممکن است باعث التهاب مفاصل شما شود. کاهش میزان مصرف نمک می تواند بسیار به شما کمک کند. آنچه شما می توانید انجام دهید: برچسب هازده شده بر روی مواد غذایی را بخوانید تا از مواد نگهدارنده و مواد افزودنی اضافه شدم باخبر شوید و بتوانید غذای مناسب خود را انتخاب کنید. نمک کمتر ممکن است به شما کمک کند که آرتریت خود را مدیریت کنید که شامل اجتناب از وعده های آماده شده است. اگر چه آنها مناسب هستند، غذاهای آماده شده اغلب در سدیم بسیار زیاد است.

بهترین غذاها برای مبارزه با آرتریت

۶ نکته مهم درباره آرتریت روماتوئید(بیماری درد مفاصل)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ