راه کارهای طبیعی برای درمان آرتریت

mahdie.mohtashami
در این مقاله راه کارهای طبیعی برای درمان آرتریت را به شما معرفی می کنیم. در این مقاله همراه با الودکتر باشید تا با این روش های طبیعی آگاه شوید.

درد آرتریت

آرتریت یک گروه از بیماری های دردناک و دژنراتیو است که التهاب آن در مفاصل مشخص شده و سبب خستگی و درد می شود. استئوآرتریت، شایعترین نوع آرتریت، با سن افزایش می یابد و در طول سال ها باعث  سایش و پاره شدن ایجاد می شود. آرتریت روماتوئید توسط سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می شود، به شرط اینکه بافت خارجی داشته باشند. از این رو، آرتریت روماتوئید به عنوان یک بیماری خودایمنی طبقه بندی می شود.

پزشکان به طور کلی با داروهای ضد التهابی و مسکن این بیماری را درمان می کنند. با این حال برخی از داروها یک سری عوارض جانبی به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند این بیماری را به صورت طبیعی درمان کنند. قبل از درمان این بیماری به صورت طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.

وزن خود را کم کنید

وزن شما می تواند تاثیر زیادی بر میزان درد ناشی از آرتریت داشته باشد. وزن اضافی فشار زیادی را بر روی مفاصل شما وارد می کند مخصوصا بر روی زانو، باسن و پای شما ایجاد می کند. کاهش استرس در مفاصل شما با از دست دادن وزن باعث تحرک، کاهش درد و جلوگیری از آسیب های بعدی به مفاصل شما خواهد شد.

تا می توانید ورزش کنید

ورزش کردن دارای مزایای زیادی می باشد که حتی از کم کردن وزن بیشتر می باشد. داشتن جنبش منظم به حفظ انعطاف پذیری در مفاصل کمک می کند. تمرینات تحمل وزن مانند راه رفتن و پیاده روی می تواند مضر باشد. در عوض، تمرینات کم اثر مانند ایروبیک در آب یا شنا را انجام دهید تا بتوانید مفاصل خود را بدون اضافه کردن استرس بیشتر از بین ببرید.

از درمان گرم و سرد استفاده کنید

درمان های گرم و سرد ساده می تواند دنیایی از تفاوت را در هنگام درد آرتریت ایجاد کنند. دوش یا حمام گرم و بلند – به خصوص در صبح – کمک به کاهش سختی در مفاصل شما می کند. استفاده از پتو الکتریکی یا پد خنک کننده می تواند برای حفظ مفاصل شما بسیار مناسب باشد.

درمان سرد بهترین راه برای از بین بردن درد همزمان، تورم و التهاب است. یک بسته یخ ژلی یا یک کیسه سبزیجات یخ زده را در یک حوله قرار داده و آنرا بروی مفاصل دردناک خود قرار دهید تا درد خود را تسکین دهید.  

طب سوزنی را امتحان کنید

طب سوزنی درمان پزشکی باستان چینی است که شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاص بدن شما است. این درمان می تواند انرژی های بدن شما را تجدید کند و به تعادل بدن شما کمک کند. طب سوزنی یکی از درمان های مکمل می باشد که توسط سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیش از 100 بیماری توصیه می کنند.

تصور می شود که طب سوزنی توانایی کاهش درد آرتریت را دارد. اگر می خواهید این روش درمانی را امتحان کنید حتما باید به دنبال مرکزی باشید که بسیار معتبر باشد.

از مدیتیشن برای مقابله با درد استفاده کنید

تکنیک های مدیتیشن و ریلکس کردن می تواند باعث کاهش استرس شما شود ودرد ناشی از آرتروز را در شما درمان کند این تکنیک به شما کمک می کند تا بتوانید با این بیماری مقابله کنید. با توجه به موسسات ملی بهداشت (NIH)، مطالعات نشان می دهد که تمرین برای داشتن مدیتیشن ذهنی می تواند برای درمان مفاصل دردناک بسیار مناسب باشد. این محققان همچنین دریافته اند کسانی که اسفردگی و آرتریت دارند مدیتیشن بیشتر به آن ها کمک می کند. هنگامی که به وسیله مدیتیشن استرس کاهش می یابد، التهاب و در نتیجه تورم و درد کاهش می یابد.

اسیدهای چرب ضروری را در رژیم غذایی خود قرار دهید

هر کس برای حفظ سلامتی مطلوب نیاز به اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود دارد. این چربیها به آرتریت شما کمک می کنند. مکمل های روغن ماهی، که در امگا 3 به مقدار زیاد است، نشان داده شده است که باعث کاهش سختی و درد مفصلی می شود. یکی دیگر از اسید های چرب که می تواند کمک کند، اسید گاما لینولنیک یا GLA است. این گیاه در دانه های گیاهان خاص یافت می شود. شما همچنین می توانید روغن دانه ها را به عنوان مکمل خریداری کنید. با این حال، قبل از مصرف آنها مطمئن شوید و با پزشک خود مشورت کنید.

اضافه کردن زردچوبه به غذاهای خود

زردچوبه، ادویه زرد معمول در غذاهای هند، حاوی یک ماده شیمیایی به نام کورکومین است که ممکن است به کاهش درد آرتریت کمک کند. راز آن خاصیت ضد التهابی است. محققان اعلام کرده اند که با تزریق زردچوبه به موش آزمایشگاهی متوجه شده‌اند که این ماده می تواند به کاهش تورم در مفاصل این حیوانات مفید باشد. تحقیقات بیشتری برای اثبات خاصیت ضدالتهابی برای بدن انسان دارد اما اضافه کردن زردچوبه به غذاهای روزانه نمی تواند مضر باشد علاوه بر اینکه غذای شما را خوشمزه و لذیذ می کند!

چه کسانی آرتریت روماتوئید می گیرند؟ + انواع آن

۶ نکته مهم درباره آرتریت روماتوئید(بیماری درد مفاصل)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ