از آلوئه ورا برای پوست صورت استفاده کنیم؟

mahdie.mohtashami
همه ما در مورد خواص بی نظیر آلوئه ورا می دانیم. در این مقاله با یکدیگر در مورد آلوئه ورا برای پوست صورت با یکدیگر می خوانیم. با تیم ترجمه الودکتر همراه باشید.

مزایای استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا یکی از رایج ترین داروهای گیاهی برای درمان موضعی پوست است و این اثر بخشی در این گیاه به دلیل استفاده از ژل این گیاه می باشد. ژل در داخل این گیاه موجود است همچنین ژل موجود در این گیاه توانایی بهبود پوست از انواع بیماری ها را بهبود می بخشد.

در حقیقت ممکن است در گذشت از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی، درمان بریدگی های سطحی از این گیاه استفاده کرده باشید. با وجود توانایی هایی که این گیاه برای درمان دارد این سوال مطرح است که آیا برای پوست صورت نیز مناسب می باشد یا خیر؟

جواب این سوال بله می باشد. اگر این گیاه به خوبی استفاده شود می تواند برای پوست شما مزایای زیادی داشته باشد. در این مقاله با یکدیگر چندین فایده آلوئه ورا را بررسی می کنیم.

آلوئه ورایی که ما از ان بر روی پوستمان استفاده می کنیم از ژل گیاهی به این نام استخراج می شود. در حقیقت، بیش از یک نوع آلوئه وجود دارد، با حدود 420 گونه مختلف. شایعترین فرم برای شرایط پوستی یک گیاه به نام آلوئه ورا می باشد.

در طب سنتی، آلوئه ورا به عنوان ژل موضعی استفاده می شود که از ماده ژل مشابه در برگ گیاه ساخته شده است. همچنین ممکن است به طور مستقیم با جدا کردن آنها و فشار ژل از برگها استفاده شوند.

با این حال، استفاده از ژل بسیار راحت تر است، مخصوصا در مورد سوختگی و زخم های اضطراری. ژل OCE آلوئه نیز ممکن است حاوی سایر مواد تشکیل دهنده آرام بخش پوست مانند اکیناسه و آذریون باشد.

فواید این گیاه

اگر شما در معرض یک بیماری مزمن پوست هستید، قبل از استفاده از محصولات به صورت خود، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید. در مورد فوایدی که در ادامه به شما می گوییم با پزشک خود صحبت کنید:

سوختگی

برای سوختگی های جزئی، ژل آلوئه ورا را تا سه بار در روز به منطقه آسیب دیده اعمال کنید. شما همچنین ممکن است نیاز به حفاظت از منطقه با گاز پانسمان باشید.

آفتاب سوختگی

در حالی که آلوئه ورا کمک می کند تا آفتاب سوختگی را تسکین دهد، تحقیقات نشان می دهد که این یک روش موثر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیست، بنابراین مطمئن شوید که روزانه از پوست خود در مقابل افتاب مراقبت می کنید!

جای شکستگی

اگر چانه یا پیشانی خود را شکسته اید، می توانید برای درمان سریع احساس درد و احساس سوزش، آلوئه ورا را به منطقه اعمال کنید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

بریده شدن دست

اگر قسمتی از بدن خود را بریده‌اید به شما پیشنهاد می کنیم تا از آلوئه ورا استفاده کنید. ساختار مولکولی پوست به سرعت بهبود بخشیده می شود همچنینآلوئه ورا با ایجاد کلاژن و مبارزه با باکتری ها زخم را به حداقل می رساند. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

خشکی پوست

ژل آلوئه ورا به راحتی جذب می شود به همین دلیل گزینه مناسبی برای پوست های چرب و روغنی می باشد. با این حال آلوئه ورا می تواند به درمان پوست خشک بسیار کمک کند. استفاده از یک مرطوب کننده بعد از حمام می تواند راهی بسیار عالی برای برگرداندن رطوبت به پوست باشد.

یخ زدگی

یخ زدگی یک بیماری بسیار جدی می باشد که نیاز به یک درمان اورژانسی دارد. با این حال که ژل آلوئه ورا یک درمانگر یخ زدگی از زمان های بسیار قدیم بوده است اما برای استفاده از این ژل با پزشک خود مشورت کنید.

تبخال

برخلاف ایجاد زخم، تبخال در بیرون از دهن ایجاد می شود. آلوئه ورا ممکن است به درمان ویروس تبخال کمک کند، که همچنین علت اصلی زخم های سرد است. مقدار کمی ژل را به تبخال خود بزنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا تبخال درمان شود.

اگزما

اثرات مرطوب کننده آلوئه می تواند به کاهش پوست خشک و خارش در ارتباط با اگزما کمک کند. ژل آلوئه ورا همچنین ممکن است به کاهش درماتیت سبورئیک کمک کند. در حالی که این شکل چربی اگزما بیشتر در ناحیه سر پوست یافت می شود، همچنین می تواند قسمت هایی از چهره شما و پشت گوش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

آکنه‌های التهابی

به علت اثرات ضد التهاب آلوئه ورا، ژل ممکن است به درمان علائم التهابی آکنه مانند پودول و نودول کمک کند. ژل را با یک پنبه به جوش خود بزنید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

درمان یبوست با آلوئه ورا

ماسک شگفت انگیز آلوئه ورا برای سلامت و نرمی مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ