هتل یا هتل آپارتمان؟ مساله این است

zahra
این روزها تعداد هتل آپارتمان ‌های شهرهای کشور نسبت به قبل رو به افزایش است و بر اساس باور عمومی، این مکان‌های اقامتی از هزینه‌ی کمتری نسبت به هتل برخوردارند. اگر قصد دارید بین هتل یا هتل آپارتمان یکی را برای اقامت برگزینید، ما در این مقاله به شما برای این انتخاب کمک خواهیم کرد.

این روزها تعداد هتل آپارتمان ‌های شهرهای کشور نسبت به قبل رو به افزایش است و بر اساس باور عمومی، این مکان‌های اقامتی از هزینه‌ی کمتری نسبت به هتل برخوردارند.

اگر قصد دارید بین هتل یا هتل آپارتمان یکی را برای اقامت برگزینید، ما در این مقاله به شما برای این انتخاب کمک خواهیم کرد.

در ابتدا نیاز است بدانیم اصلا چه تفاوت‌هایی باعث می‌شود یک مرکز اقامتی هتل یا هتل آپارتمان نام بگیرد؟

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان نوعی مکان اقامتی همچون هتل است که معمولا به جای اتاق، دارای سوییت‌های مستقل است. این سوییت‌ها همانند اتاق هتل به مسافران اجاره داده می‌شود.

در هتل آپارتمان‌ها، هر سوییت از امکانات و بهداشت قابل قبولی برخوردارند و سرویس‌دهی نیز در این مکان‌ّهای اقامتی نه به اندازه‌ای که در یک هتل پنج ستاره ارائه می‌شود اما به نحو قابل قبولی خواهد بود.

هتل آپارتمان‌ها معمولا برای اقامت‌های طولانی مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

اجاره هتل آپارتمان، شبیه اجاره آپارتمان‌هاست با این تفاوت که نیازی به قرارداد طولانی مدت ندارد و مسافر هرزمان بخواهد می‌تواند آپارتمان خود را پس بدهد.

حال قصد داریم به انتخاب بین هتل آپارتمان یا هتل بپردازیم، برای انتخاب و رزرو یکی از این دو لازم است به پارامترهایی که به شما ارائه خواهد شد توجه کنید تا بتوانید هوشمندانه یکی را انتخاب کنید.

  • تفاوت واحد اقامتی

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است و پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، با اجاره‌ی هتل آپارتمان شما یک واحد آپارتمان دریافت خواهید کرد که شامل سرویس بهداشتی، آشپزخانه، هال و اتاق خواهد بود.

اگر تعداد همسفرانتان در حد یک الی دو نفر است، در اکثر مواقع، رزرو هتل انتخاب بهتری نسبت به رزرو هتل آپارتمان است.

با رزرو هتل از جاباما می توانید شهرهای مختلف را به صورت آنلاین رزرو کنید.

در شرایط‌هایی که تعداد همسفران زیاد است، معمولا رزرو هتل آپارتمان بسیار مقرون به صرفه‌تر است. اگر هتل آپارتمانی که رزرو می‌کنید محدودیت نفرات نداشته باشد، می‌تواند اقامت بسیار مقرون به صرفه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

از دیگر نکات مثبت رزرو هتل آپارتمان در کاهش هزینه‌های سفر آن است که، شما می‌توانید با داشتن آشپزخانه خودتان به پخت و پز مشغول شوید و از هزینه خورد و خوراک بکاهید.

  • تفاوت در نوع خدمات ارائه شده

هتل‌ها بر اساس امکاناتی که به مسافرین خود ارائه می‌دهند با گرفتن ستاره‌های بیشتر، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند که بیشترین امتیاز ۵ ستاره بودن هتل است. این امکانات شامل ارائه اینترنت، استخر و سونا، صبحانه و خدمات اتاق و … می‌شود. اما هتل آپارتمان‌ها موظف به ارائه‌ی این خدمات نیستند و می‌توانند به صورت اختیاری و در راستای کسب رضایت بیشتر مسافران خود هر یک از این خدمات را ارائه کنند.

حال در هنگام انتخاب بین هتل یا هتل آپارتمان این نکات را در نظر بگیرید، بررسی کنید که آیا به این خدمات نیاز جدی دارید یا تنها علاقمند به دریافت آن‌ها هستید؟ نسبت افزایش قیمت رزرو هتل به دریافت این خدمات میارزد یا خیر؟

اگر دریافت این خدمات برایتان جذابیت دارد، قطعا رزرو هتل برایتان انتخاب بهتری‌ست، اما باز هم در نهایت به بودجه‌تان بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

  • تفاوت در نوع ساختمان

اگر در طول سفرتان می‌خواهید قرارهای کاری یا رسمی داشته باشید، انتخاب هتل آپارتمان چندان درست به نظر نمی‌‌آید.

هتل‌ها ملزم به داشتن محیط لابی و کافی‌شاپ هستند که این دست فضاها برای قرارهای کاری و رسمی مناسبند، اما هتل آپارتمان‌ها معمولا و حتما از فضاهایی این چنینی برخوردار نیستند.

پس پیش از هر اقدامی در راستای رزرو هتل یا هتل آپارتمان باید قصد خود از رزرو مکان مذکور به جز اقامت را مشخص کنید و سپس اقدام کنید.

حال اجازه بدهید نگاهی اجمالی به نحوه‌ی انتخاب بین هتل و هتل آپارتمان داشته باشیم:

بودجه و تعداد نفرات از اصلی‌ترین پارامترهایی هستند که در انتخاب بین هتل و هتل آپارتمان تاثیرگذارند، اگر داشتن امکانات لوکس برایتان چندان مهم نیست و در واقع فرد سخت‌گیری نیستید و با مشکلات ناگهانی همچون مشکلات مربوط به گرمایش و سرمایش به خوبی کنار می‌آیید پس هتل آپارتمان می‌تواند از گزینه‌های انتخابی شما باشد.

تعداد روزهای اقامت نیز یکی از پارامترهایی است که در انتخاب بین هتل و هتل آپارتمان بسیار پراهمیت است، معمولا اگر سفرتان کوتاه و دو سه روزه است انتخاب هتل آپارتمان چندان توصیه نمی‌شود اما در سفرهای طولانی‌تر انتخاب هتل آپارتمان منطقی‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

اما این‌ها تمام دلایلی نیستند که منجر به رزرو هتل یا هتل آپارتمان می‌شوند. در برخی شهرها ممکن است هتل آپارتمان‌ها از ظاهری سنتی‌تر برخوردار باشند و این موضوع برایتان جالب باشد و یا حتی علاقه داشته باشید یک تجربه جدید مبنی بر اقامت در هتل آپارتمان به جای هتل را داشته باشید.

حال با در نظر گرفتن تمامی مسائلی که بالاتر به آن‌ها پرداختیم انتخاب بین هتل و هتل آپارتمان آسان‌تر خواهد بود.

در پایان شما می توان گفت: شما می توانید برای رزرو هتل و اقامتگاه و ویلا به سایت جاباما مراجعه فرمایید.  همچنین امکان رزرو هتل خارجی در سایت علی بابا وجود دارد. شما می توانید علاوه بر هتل بلیط سفر شامل بلیط هواپیما علی بابا و یا تور را به صورت آنلاین از این سایت رزرو کنید.

برای مثال برای رزرو بلیط قطار علی بابا به این صفحه مراجعه کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ