چگونه جلوی حمله قلبی را بگیریم؟

toranj
حمله قلبی از آن حملاتی است که برای همه بسیار دردناک است. برخی نگرا نهستند که بعد از یه بار تجربه و عبور از آن شاید دوباره به آن مبتلا شوند که در این مقاله بیشتر راجع به راه های جلوگیری از آن خواهید خواند.

به گزارش الودکتر: بسیاری از مردم پس از یک تجربه راجع به حمله قلبی بسیار نگران جمله دوباره می شوند که البته حق دارند چون مثلا در امریکا هر 40 دقیقه یک نفر دچار حمله قلبی می شود. هرچند یک حمله قلبی می تواند مرگبار باشد، ده ها هزار آمریکایی هر سال از حملات قلبی نجات می یابند.

اگر دچار حمله قلبی شدید، چه کاری باید انجام دهید؟

اغلب اوقات، حملات قلبی به آرامی با ناراحتی خفیف و درد شروع می شود، و علائم هشدار دهنده را قبل از حمله اصلی نشان می دهند. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، با اورژانس تماس بگیرید.

این ها می توانند نشانه های حمله قلبی باشد:  ناراحتی در قفسه سینه، به خصوص مرکز، که بیش از چند دقیقه طول می کشد یا می آید و می رود. ناراحتی ممکن است مانند پریشانی، فشردن قفسه سینه و یا درد احساس شود.

    ناراحتی در قسمت های فوقانی بدن مانند بازوها، پشت، گردن، فک و یا معده. این ها ممکن است مانند درد یا ناراحتی کلی احساس شود.

    تنگی نفس. این ممکن است با یا بدون ناراحتی قفسه سینه همراه باشد.

    احساسات غیر معمول مانند عرق سرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه . زنان این گونه علائم را بیشتر از مردان تجربه می کنند.

تماس با اورژانس

اگر دیگران در اطراف هستند، به آنها بگوئید که تا زمانی که اورزانس می رسد در کنار شما باقی بمانند. کارکنان اورژانس برای احیای افرادی که در معرض حملات قلبی هستند تمرین می کنند و می توانند شما را برای مراقبت های سریع به بیمارستان منتقل کنند. اگر در فضای عمومی هستید مانند یک مغازه، مدرسه، کتابخانه یا محل کار، شانس خوبی وجود دارد که در آنجا یک defibrillator وجود داشته باشد. Defibrillator نوعیدستگاه EMS برای احیای افرادی است که در معرض حملات قلبی هستند. اگر هنوز در معرض حمله قلبی خود هستید، افراد نزدیک به خود را مانند همسر، فرزندو یا همکاران خود را به یادگیری با  Defibrillator تشویق کنید. Defibrillators دارای دستورالعمل های آسان برای استفاده هستند، بنابراین ممکن است یک کارمند غیر EMS بتواند آن را بیاموزد و شما را از حمله قلبی نجات دهد.

مصرف آسپرین

اگر بعد از احساس درد و یا آن علائم حمله قلبی هنوز هوشیار بودید، اگر  یک دوز معمول آسپیرین (325 میلی گرم) را مصرف کنید. آسپرین با کاهش توانایی خون در لخته شدن خون عمل می کند. آسپیرین در طی حمله قلبی، لخته شدن خون را کاهش می دهد و میزان لخته های خون که ممکن است شکل گرفته باشد را به حداقل می رساند. هنگامی که اورژانس  وارد می شود، آنها شما را به بیمارستان منتقل می کنند، جایی که شما در مورد نوع خاصی از حمله قلبی که داشتید مراقبت می شوید و دیگر جای نگرانی نیست.

اگر در تنهایی دچار حمله قلبی شدید

اگر شما تنها هستید و علائم بالینی فوق را تجربه کردید، با اورزانس تماس بگیرید. اگر در خانه آسپرین دارید حتما یکی از آن را مصرف کنید. سپس، درب ورودی خانه خود را باز کنید و در نزدیکی آن قرار بگیرید، بنابراین افراد اورژانس به راحتی می توانند شما را پیدا کنند.

آیا یک روش سریع برای متوقف کردن حمله قلبی وجود دارد؟

نه، راه سریع برای جلوگیری از حمله قلبی بدون جستجوی درمان اورژانس در بیمارستان وجود ندارد. شاید به صورت آنلاین شما بسیاری از روش های “سریع” درمان حمله قلبی را پیدا کنید اما چنین چیزی در واقعیت وجود ندارد. با این حال، این درمان های “سریع” درمان موثر نیستند و می توانند با تاخیر در درمان اورژانس پزشکی خطرناک باشند. در ادامه چند روش درمان سریع حمله قلبی را می خوانید که پایه علمی ندارد.

سرفه CPR

یک نوع درمان در اینترنت وجود دارد که CPR سرفه نامیده می شود. برخی از منابع آنلاین ادعا می کنند که ابتدا یک تنفس عمیق، و سپس عمیقا سرفه کنید ، این می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. منابع می گویند این می تواند خون بیشتری به مغز شما منتقل کند. به هر جال این ادعاها می گوید که سرفه عمیق می تواند ریتم ضربان قلب شما را به حالت عادی بازگرداند. اما انجمن قلب آمریکا CPR سرفه را تأیید نمی کند. چرا که نمی توان آن را برای درمان یک فردی که دچار درد در قفسه سینه شده است اعمال کرد چرا که همراه با درد می باشد.

فلفل هندی در آب

یکی دیگر از توصیه های آنلاین که موثر نیست این است که یک لیوان آب با یک قاشق غذاخوری فلفل هندی را در آن بریزید و بنوشید. بعضی از مردم می گویند فلفل هندی یک محرک است که قادر به افزایش ضربان قلب و حمل خون در سراسر بدن است و متعادل کننده گردش خون است. برخی ادعا می کنند فلفل کاین فورا می تواند خونریزی را متوقف کند. با این وجود، هیچ اثری وجود ندارد که فلفل هندی یا سایر انواع فلفل هنگام شروع حمله قلبی مفید باشد. علاوه بر این، متوجه نمی شود که چگونه کپسایسین در هنگام حمله قلبی می تواند همچون آسپیرین عمل کند اما کارشناسان از این مطمئن هستند که آسپرین می تواند درست عمل کند.

منبع: الودکتر

علائم و نشانه های حمله قلبی که باید جدی گرفته شود! – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ