ماده‌ای جدید برای زیبا کردن مو

mahdie.mohtashami
در این مقاله شما را با پودر آملا آشنا می کنیمو این پودر به شما کمک می کند تا موهایی زیبا وسالم داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این پودر بیشتر آشنا کنیمو

آیا می توانید از پودر آملا برای سلامتی مو استفاده کنید؟

آملا چیست؟

پودر آملا از برگ درخت های انگور گرفته می شود. قرن‌ها در پزشکی از این پودر استفاده شده است. این پودر برای درمان هر نوع بیماری از جمله اسهال تا زردی و یرقان استفاده می شود. ابن پودر همچنین اثرات ضدالتهابی نیز هم دارد.

اما آیا این پودر کمک می کند شما دارای موهایی زیبا باشید؟

دراین مقاله طرز تهیه یک نوع ماسک به شما آموزش داده می شود.

چطور این پودر به موهای شما طراوت و شادابی می بخشد؟

گزارش های خبری نشان می دهد آملا می تواند:

پوست سر شما را تحت تاثیر قرار می دهد

رشد موهای سالم را افزایش می دهد

اگر به موهای خود حنا زده باشید باعث تقویت رنگ آن می شود

موهای سفید و خاکستری را به حداقل می رساند

حجم مو را افزایش می دهد

ریزش مو را کاهش می دهد

شوره مو را از بین می برد

ناگفته نماند که بسیاری از این ادعا ها هنوز از طریق آزمایشگاه تایید نشده است بنابراین نیاز به مطالعات بیشتری نیز می باشد.

تحقیقات صورت گرفته در مورد پودر آملا بر روی بسیار محدود و کم می باشد.

رشد مو

یک مطالعه حیوانی حاکی از آن است که استفاده موضعی از روغن آملا کمی میزان رشد مو خرگوش را افزایش داده است. محققان معتقدند این مزیت به غلظت بالا ویتامین E آملا وابسته است. ویتامین E از گردش خون سالم حمایت می کند. اعمال آن به صورت موضعی ممکن است باعث بهبود مو ها شود. یک مطالعه دیگر حیوانی در سال 2009 نتایج مشابهی را نشان می‌دهد.

محققان دریافتند که استفاده موضعی از یک محلول گیاهی حاوی آملا پودر موثرتر از منوکسیدیل (راژین) در تحریک رشد مو در موش های صحرایی ویستار است. همچنین یک تحقیق مقدماتی در سال 2017 در مورد موش ها نشان داد که یک مخلوط گیاهی ثبت شده حاوی آملا پودر ممکن است موجب افزایش رشد مو در افراد مبتلا به ریزش مو شود. اگر چه این نتایج امیدوار کننده است، برای ارزیابی اینکه چگونه پودر آملا روی موی انسان موثر است، تحقیقات بیشتری لازم است.

سلامت عمومی

پ.در املا غنی از:

ویتامین سی

فسفر

اهن

کلسیم

استفاده منظم این پودر باعث رسیدن این مواد مهم به موی شما می شود و باعث می شود موهایی سالم تری داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها می توانند به بازسازی سلول های پوست کمک کنند. این کار کمک می کند که پوست سری سالم داشته باشید و تا حد امکان از ریزش موها جلوگیری می کند.

شپش سر

تحقیقات سال 2014 نشان داد که یک راه حل گیاهی حاوی آملا بیشتر از چندین راه حل شیمیایی بدون درمان OTC در درمان شپش موثر است.

نحوه استفاده از پودر آملا

پودر آملا به طور معمول برای ایجاد یک کرم موضعی یا ماسک مو استفاده می شود. اگر میخواهید پودر آملا برای موهایتان را امتحان کنید، می توانید مخلوط خود را آماده کنید یا یک راه حل پیش ساخته را تهیه کنید.

مخلوط خود را آماده کنید

اگر می خواهید ماسک خود را بسازید برای انکار احتیاج به یک ماده دیگر دارید تا بتوانید آن را با پودر آملا مخلوط کنید.

انتخاب های محبوب موارد زیر است:

روغن های گیاهی

تخم مرغ

شیر

آب

حنا

اگر روغن را به عنوان پایه خود استفاده می کنید، این مراحل را دنبال کنید:

4 تا 5 قاشق غذاخوری روغن را به یک ظرف کوچک اضافه کنید. با حرارت روغن را به گونه ای گرم کنید تا مقدار رنگ آن قهوه‌ای شود. 1 قاشق غذاخوری پودر آملا را به آن اضافه کنید و آن را هم بزنیدو اجازه دهید این مخلوط به جوش آید. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط خنک شود. هر پودری را نابود کنید و از بین ببرید. زمانی که روغن گرم است ( نه زمانی گه جوش است) آن را به پوست و مو خود ماساژ دهید.

اگر نمی توانید از ترکیب رقیق آن استفاده کنید، می توانید از شیر کامل یا آب استفاده کنید تا خمیر سفت تر شود.

به سادگی مخلوط 1 قاشق غذا خوری پودر آملا با 4 قاشق غذا خوری مایع و اعمال کنید. شما می توانید نسبت را به عنوان مورد نیاز برای ایجاد سازگاری که با آن راحت هستید تنظیم کنید. بعضی افراد این پودر را با تخم مرغ ترکیب می کنند و یک مخلوط پروتئینی بسیار قوی برای خود آماده می کنند. اگر شما هم می خواهید از این مخلوط استفاده کنید2/1 فنجان پودر آملا را با دو تخم مرغ مخلوط کنید و از آن استفاده کنید. بسیاری از رنگ موهایی که حاوی حنا هستند دارای پودر آملا نیز هستند. اگر رنگ موی شما شامل حنا نمی باشد و تمایل به اضاف کردن پودر به رنگ خود دارید بهتر است که از متخصص رنگ سوال کنید و سپس آن را اضاف کنید به دلیل اینکه به شرایط زیادی بستگی دارد.

برای داشتن موهایی سالم خوراکی‌های زیر پیشنهاد می‌شود

مواد غذایی مناسب برای داشتن موهایی سالم و زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ