اثرات این نوشیدنی بر سلامت قلب

toranj
قهوه از جمله نوشیدنی های پر طرفدار در این روزهاست که مصرف کم ان هم می تواند مزایایی را از شما دور کند و همینطور مصرف بیش از حد آن نیز ممکن است باعث بیماری های قلبی عروقی شود. در ادامه بیشتر خواهید خواند.

به گزارش الودکتر: قهوه به روی بدن عاشقان قهوه می تواند تاثیر بدی داشته باشد اما خوب است این را هم بدانیم که تاثیر خوبی روی شریان های بدن نیز می گذارد. در ادامه درباره تاثیرات بد نوشیدن زیاد قهوه در طول روز خواهید خواند.

خبر خوب برای عاشقان قهوه، اما..!

عاشقان قهوه، خوشحال باشید! یک مطالعه جدید نشان داد شما می توانید تا 25 فنجان قهوه در روز بدون افزایش سفتی شریان ها -که یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته مغزی است استفاده کنید. اما قبل از اینکه 1.5 گالن قوه رست شده را بنوشید تا بتوانید از طریق آن روز کاری خودرا به پایان برسانید، توجه داشته باشید که سفتی یا سختی شریان فقط یکی از عاملانی است که بر سلامت تاثیر می گذارد و شما در طول روز ممکن است اشتباهات غذایی دیگری را نیز داشته باشید. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه چه مقدار قهوه برای شما خیلی زیاد است، درادامه تحقیقاتی که انجام شده است را با شما در میان گذاشته ایم.

قهوه بر سخت شدن شریان تاثیر نمی گذارد

محققان درمطالعه جدیدی که در BMJ Heart منتشرکرده اند نشان دادند که قهوه بر سختی و سفتی شریان ها تاثیری نمی گذارد. محققان تقسیم بندی افراد را به سه گروه تقسیم کردند: افرادی که قهوه مصرفی آنها کمتر از یک فنجان در روز، افرادی که یک تا سه فنجان قهوه در روز و بیش از سه فنجان در روز می نوشند.

آنها افرادی را که بیش از 25 فنجان قهوه در روز نوشیدند، حذف کردند. سختی شریان در هر سه گروه مشابه بود، حتی افرادی که بیش از 25 فنجان در روز نوشیدند. محققان همچنین عوامل دیگری مانند فشار خون فردی، ضربان قلب، مصرف الکل و رژیم غذایی را در نظر گرفتند. این بر نتایج تاثیر نگذاشت. این مطالعه در کنفرانس انجمن قلبی عروقی بریتانیا ارائه شد. با این حال، رابطه بین قهوه و سلامت نسبت به سفتی شریانی پیچیده تر است.

“قهوه و کافئین طیف وسیعی از اثرات را بر سیستم قلبی عروقی بدن دارند. دکتر پروین گارگ، استادیار پزشکی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه کچ، گفت: هنگامی که قهوه  در مقادیر زیاد مصرف می شود، این اثرات می توانند مضر باشند. اما او همچنین در تحقیقات نشان داده است که فواید قهوه برای سلامتی نیز بسیار است.

گارگ گفت: “بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده اند که مصرف کافئین / قهوه بیشتر ممکن است شما را در معرض کاهش خطر بیماری قلبی عروقی نگه دراد.”

مطالعات دیگر نیز نشان داده است که بیش از چهار فنجان قهوه در روز ممکن است در مقابل نوع خاصی از  سرطان محافظت کند، از بیماری مزمن کبدی و از خطر مرگ و میر کمتری نیز برخوردار می شوید.

قهوه می تواند تنها عامل نباشد

در بسیاری از مطالعات مصرف کنندگان قهوه را با افرادی که قهوه نمی خورند مقایسه می کنند.

الینا هیپنن، دکترا، مدیر مرکز بهداشت دقیق استرالیا در موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه استرالیا می گوید ممکن است نوشیدنی های بدون کافئین مقایسه خوبی برای قهوه نباشند.

او گفت: “مردم تمایل دارند که از خوردن قهوه اجتناب کنند، در صورتی که باعث ناراحتی آنها شود.” “و یا اگر آنها احساس ناخوشایندی در نوشیدن قهوه پیدا کنند، این ممکن است باعث کاهش مصرف قهوه شان شوند.” در یکی از تحقیقات Trusted Source، Hyppönen کسانی را که مصرف شدید قهوه داشتند را با افرادی که مصرف متوسط ​​داشتند – یک تا دو فنجان قهوه در روز- را مقایسه کرد. هنگامی که این کار را انجام داد، متوجه شدند که افرادی که بیش از شش فنجان قهوه در روز مصرف می کردند در مقایسه با مصرف کنندگان قهوه متوسط، خطر بیشتری برای بیماری قلبی عروقی داشتند. هنگامی که Hypponen داده ها را از مطالعات قبلی به طور مشابه تجزیه و تحلیل کرد  او دریافت که مصرف متوسط ​​قهوه با پایین ترین خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، مردم فقط نوشیدنی هایی مانند قهوه را مصرف نمی کنند و یا مصرف کنندگان غیر قهوه نیستند. آنها عادت های دیگری دارند که می توانند بر سلامت آنها تاثیر بگذارد، از جمله رژیم غذایی، ورزش و خواب. گاهی اوقات اینها با مصرف قهوه همپوشانی دارند. دکتر Satjit Bhusri، متخصص قلب بیمارستان لنکس هیل در شهر نیویورک، اشاره می کند که در مطالعه جدید، مصرف کنندگان قهوه متوسط ​​و سنگین و عادت به سیگار کشیدن و مصرف الکل را هم دارند که هر دو عامل خطر برای بیماری قلبی عروقی را دارند.

چند فنجان قهوه در روز زیاد است؟

مقدار مطلوب قهوه از فرد به فرد متفاوت است. ویتنی لینسنمایر، دکترای، RD، LD، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و مربی تغذیه در دانشگاه سنت لوئیس گفت: “افراد ممکن است به دلیل تفاوت های ژنتیکی متفاوت به کافئین پاسخ متفاوتی دهند و ممکن است تجربیات منحصر به فرد مربوط به تحمل آن را داشته باشند.”

این بستگی به سرعت کافئین شما دارد. اگر قهوه را سریعا بخورید، ممکن است سیگنال های بدن شما نسبت به سیگنال ها حساسیت نشان ندهند و آنها را فراموش کنند. یک چیز اشکار درباره قهوه این است که قهوه می تواند شامل احساسات ناخوشایند مانند احساس خارش، تحریک پذیر و بی قرار، اما عوارض جانبی نیز می تواند شامل ضربان قلب، سردرد، و اختلالات دستگاه گوارش باشد.”

منبع: الودکتر

هر آنچه که باید در مورد قهوه و آنتی اکسیدان بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ