کوکائین چه تاثیراتی بر روی قلب شما دارد؟

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم ترجمه الو دکتر در صدد بر آماده است تا با نوشتن مقالی کوتاه در مورد مصرف این ماوه و عوارضی که بر روی قلب شما می گذارد، صحبت کنیم. در این مقاله همراه ما باشید.

کوکائین واثرات آن بر روی قلب

کوکائین یک داروی قوی محرک است. کوکائین اثرات متعددی در بدن ایجاد می کند. به عنوان مثال، کوکائین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و موجب افزایش بی نظمی می شود. همچنین فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و سیگنال های الکتریکی قلب را مختل می کند.

 اثراتی که به سیستم قلبی و قلب و عروق می گذارد باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله حمله قلبی می شود. در واقع، محققان استرالیا ابتدا در “تحقیقاتی که در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2012 ارائه دادند، عبارت” مواد مخدر ضروری برای حمله قلبی “را برای توضیح بیشتر کوکائین استفاده کردند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بعد از سال ها در بدن ظاهر نمی شود بلکه عوارض مصرف این ماده به سرعت در بدن دیده می شود. اثرات کوکائین بر روی بدن شما بسیار فوری است و شما می توانید یک حمله قلبی با اولین دوز خود را تجربه کنید.

اثرات کوکائین بر سلامت قلب

کوکائین جز آن دسته از مواد می باشد که سریعا بر روی قلب تاثیر می گذارد. در اینجا برخی از اثراتی که کوکائین بر سلامت قلب و عروق شما می گذارد با یکدیگر بررسی می کنیم.

فشار خون

سریعا پس از مصرف کوکائین قلب شما شروع به ضربای شدید می کند. در همان زمان، کوکائین مویرگ ها و رگ های خونی بدن شما را مختل می کند. کوکائین باعث می شود که درجه بالاتری از استرس یا فشار بر سیستم عروقی شما ایجاد شود و قلب شما مجبور به پمپ کردن سخت تر می شود تا خون را از طریق بدن خود انتقال دهید. فشار خون شما در نتیجه افزایش می یابد.

سخت شدن شریان ها


مصرف کوکائین ممکن است به سخت شدن سرخرگ ها و مویرگ ها منجر شود. این وضعیت که آترواسکلروز نامیده می شود فورا قابل توجه نیست، اما آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت ناشی از آن می تواند منجر به بیماری های قلبی و دیگر مشکلات بالقوه خطرناک زندگی شود. در واقع، 28 درصد از افراد مبتلا به سرطان که به طور ناگهانی پس از مصرف کوکائین فوت کردند، بیماری شریانی عروق کرونر مرتبط با آترواسکلروز را نشان دادند.

پاره شدن آئورت

افزایش ناگهانی فشار و استرس اضافی بر عضله قلب می تواند منجر به پاره شدن ناگهانی در دیواره ی آئورت شما، آئورت اصلی در بدن شما شود. یک انشعاب آئورتAD نامیده می شود. AD می تواند دردناک و تهدید کننده زندگی باشد. این عارضه نیاز به درمان بسیار سریع دارد. مطالعات قدیمی نشان داده است که استفاده از کوکائین عامل 9.8 درصد موارد AD بوده است.

التهاب عضله قلب

مصرف کوکائین می تواند موجب التهاب در لایه های عضلات قلب شما شود. با گذشت زمان، التهاب می تواند باعث تشدید این مشکل شود. التهاب باعث می شود قلب به راحتی نتواند خون را پمپاژ کند و در طولانی مدت باعث ایجاد نارسایی قلبی شود.

اختلالات ریتم قلب

کوکائین می تواند در سیستم الکتریکی قلب شما دخالت کند و سیگنال هایی را که هر قسمت از قلب شما را به هم وصل می کند با دیگری متوقف کند. این می تواند منجر به آریتمی یا ضربان قلب نامنظم شود.


حملات قلبی ناشی از کوکائین

تأثیرات مختلف بر عروق قلب و عروق خونی از مصرف کوکائین، خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد.کوکائین می تواند باعث افزایش فشار خون، شریان های سخت و دیواره های قلب عضلانی قلب شود که می تواند به حمله قلبی منجر شود. یک مطالعه در سال 2012 در مورد مصرف کنندگان کوکائین تفریحی نشان داد که سلامت قلب آنها ضعف قابل ملاحظه ای دارد. آن‌ها به طور متوسط 30 تا 35% درصد بیشتر از دیگران در معرض حمله قلبی قرار می گیرند.

آنها همچنین با افزایش ضخامت بطن چپ قلب خود، 18 درصد افزایش داشتند. این عوامل با خطر بالاتری برای حمله قلبی یا سکته مغزی مرتبط است. در منبع 2014 مشخص شده است که مصرف منظم کوکائین با افزایش خطر ابتلا به مرگ زودرس همراه بود. با این حال، این مطالعه مرگ های زودرس را به مرگ مرتبط با قلب و عروق پیوند نداد.

به گفته ی یک منبع تحقیق در سال 2018، 4.7 درصد از بزرگسالان زیر 50 سال در هنگام اولین حمله قلبی از کوکائین قرار می گیرند. علاوه بر این، کوکائین و / یا ماری جوانا در 1 نفر از افراد مبتلا به نارسایی قلبی که حملات قلبی زیر سن 50 سالگی داشتند، وجود داشت. استفاده از این داروها به طور قابل توجهی خطر ابتلای فرد به مرگ مرتبط با قلب و عروق را افزایش می دهد.

حملات قلبی ناشی از کوکائین نشان می دهد که که خطر حمله قلبی برای کسانی که به طور مستمر مصرف می کنند، ایجاد نمی شود بلکه کسانی که برای بار اول نیز استفاده می کنند این خطرات ایجاد می شود. مصرف کوکائین به طور ناگهانی در افراد 15 تا 49 ساله که به طور عمده به علت بیماری های قلبی عروقی رخ می دهد، به طور ناگهانی به مرگ چهار برابر می کند.

مصرف کوکائین مساوی است با افزایش سکته مغزی!

قرص ریتالین بلای جان دانش آموزان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ