قهوه و دیابت، آیا قهوه باعث دیابت می شود؟

mahdie.mohtashami
آیا شما جز ارفادی هستید که علاقه زیادی به قهوه دارید؟ در این مقاله تاثیر دیابت و قهوه را با یکدیگر می خوانیم. با تیم ترجمه الو دکتر همراه باشید.

اثر قهوه بر دیابت

قهوه و دیابت

قهوه ماده ای است که ادعا شده است برای سلامتی مفید است. علاوه بر این شواهد زیادی نشان می دهد که قهوه همچنین می تواند در برابر برخی انواع سرطان، بیماری های کبدی و حتی افسردگی از شما محافظت کند. تحقیقات قانع کننده ای نیز وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف قهوه شما احتمالا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

با این حال، برای کسانی که دیابت نوع 2 را دارند، قهوه میتواند اثرات نامطلوب داشته باشد. پس اگر جز افرادی هستید که در تلاش هستید ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع 2 را در خود کاهش دهید بختر است این مقاله را تا انتها با ما مطالغه فرمایید.

دیابت چیست؟

دیابت بیماری ای است که بر بدن شما تأثیر می گذارد. گلوکز خون که به عنوانقند خون شناخته می شود ماده ای بسیار مهم و حیاتی است به دلیل اینکه سوخت مغز شما محسوب می شود و انرژی را به تمام بدن و ماهیچه ها منتقل می کند.

در واقع اگر دچار دیابت هستید به این معنا می باشد که در خون شما به مقدار زیادی گلوکز تزریق می شود. این اتفاق زمانی در بدن شما رخ می دهد که بدن مقاومت انسولینی خود را از دست می دهد و قادر به جذب گلوکز ها به وسیله سلول ها برای جذب انرژی نیست.

وجود مقدار زیادی گلوکز در بدن می تواند نگرانی های شدیدی برای سلامتی در بدن شما ایجاد کند. تعداد زیادی از عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد دیابت در بدن شود.

دیابت های مزمن و شدید دو نوع هستند، دیابت نوع 1 و نوع 2.  انواع دیگری از دیابت وجود دارد که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد اما بعد از تولد فرزند از بین می رود.

پری دیابت که اغلب اوقات به نام دیابت مرزی شناخته می شود به این معنی است که سطح قند خون شما بالاتر از حد معمول است اما شما نمی توانید دیابت را تشخیص دهید.

برخی علائم و نشانه های دیابت عبارتند از:

افزایش تشنگی

افزایش تشنگی

کاهش وزن غیر قابل توضیح

خستگی

تحریک پذیری

اگر فکر می کنید ممکن است برخی از این علائم را داشته باشید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید.

قهوه و پیشگیری احتمالی دیابت

مزایای سلامتی که قهوه می تواند بر روی دیابت داشته باشد از نوعی به نوع دیگر متفاوت است. محققان دانشگاه هاروارد حدود 20 سال به بیش از 100،000 نفر را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. آنها در یک دوره چهار ساله متمرکز شدند و نتایج آنها در این مطالعه در سال 2014 منتشر شد.

آنها دریافتند افرادی که میزان مصرف قهوه خود را با بیش از یک فنجان در روز افزایش دادند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 11 درصد کاهش دادند. با این حال، افرادی که مصرف قهوه خود را با یک فنجان در روز کاهش می دهند خطر ابتلا به دیابت را 17 درصد افزایش دادند.

روشن نیست که چرا قهوه چنین تاثیری در توسعه دیابت دارد!

فکر میکنید عاما اصلی آن کافئین باشد؟ ممکن است مسئولیت آن مزایای خوب را نداشته باشد. در واقع، کافئین در کوتاه مدت نشان داده شده است که میزان گلوکز و انسولین را افزایش می دهد.


در یک مطالعه کوچک در مورد مردان، قهوه بدون کافئین، حتی افزایش قند خون را نشان داد. در حال حاضر مطالعات محدودی وجود دارد و نیاز به تحقیق بیشتری در مورد اثرات کافئین و دیابت وجود دارد.

اثر قهوه بر گلوکز و انسولین

در حالی که قهوه میتواند برای محافظت از مردم در برابر دیابت سودمند باشد، برخی مطالعات نشان دادهاند که قهوه شما ممکن است برای افرادی که دارای دیابت نوع 2 هستند، خطراتی به همراه داشته باشد.


کافئین، قند خون و انسولین (قبل و بعد از غذا)

یک مطالعه سال 2004 نشان داد که مصرف کپسول کافئین قبل از غذا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 منجر به گلوکز خون پس از غذا شد. همچنین افزایش مقاومت به انسولین را نشان داد.


براساس یک تحقیق جدید در سال 2018، ممکن است یک طرفدار ژنتیکی درگیر باشد. ژن ها ممکن است نقش متابولیسم کافئین و چگونگی تاثیر آن بر قند خون داشته باشند. در این مطالعه افرادی که کلسترول کافئین را متلاشی می کنند، سطح قند خونشان را بالاتر از افرادی که سریعتر کافئین را متابولیزه می کنند.  نوشیدن قهوه کافئین در طول مدت طولانی نیز ممکن است اثر آن بر حساسیت گلوکز و انسولین را تغییر دهد. تحمل مصرف طولانی مدت ممکن است سبب اثر محافظتی شود.

یک مطالعه تازه تر مطالعه شده از سال 2018 نشان داد که اثرات بلند مدت قهوه و کافئین ممکن است با کاهش خطر ابتلا به دیابت و پری دیابت همراه باشد.

قهوه و چای برای دیابت چه می‌کنند؟

آیا قهوه برای مبتلایان به دیابت ضرر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ