این نوشیدنی سرخ به کاهش فشار خون کمک می کند

toranj
فشار خون بالا را می توان با طب سنتی نیز درمان کرد. یعنی در کنار داشتن ورزش و رژیمی متعادل بهتر است مواد غذایی طبیعی را که برای تنظیم فشار خون عالی است را نیز به برنامه غذایی خود اضافه کنید. در ادامه بیشتر می خوانید.

به گزارش الودکتر: بهره بردن ازسلامت قلب می تواند به سادگی نوشیدن یک لیوان آب گوجه فرنگی در هر روز باشد. تحقیقات ژاپنی در یک گزارش جدید در زمینه علوم غذایی و تغذیه، نشان می دهد که برخی از شرکت کنندگان که به طور متوسط ​​حدود یک فنجان آب گوجه فرنگی  را در هر 12 ماه مصرف کردند  فشار خون خود را کاهش دادند. این گروه انتخاب شده از شرکت کنندگان همچنین  دارای LDL (بد) کلسترول بودند که نوشیدن گوجه فرنگی آن را نیز کاهش داد – این کلسترول نوعی است که معمولا با بیماری قلبی و تشکیل پلاک در شریان ها ارتباط دارد. با نوشیدن گوجه فرنگی فشار خون بالا و کلسترول بد خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی (CVD) را که یکی از علل اصلی مرگ  است، کاهش می دهد. هر ساله بیش از 610،000 نفر به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که محققان همیشه به دنبال درمان های جایگزین می باشند که ممکن است به بیماران کمک کند، از جمله انتخاب آسان تغذیه ای مانند آب گوجه فرنگی.

محققان، که از دانشگاه توکیو پزشکی و دندانپزشکی و موسسه پرورش گیاهان توسان بودند، 184 مرد و 297 زن را برای شرکت در این مطالعات استخدام کردند. شرکت کنندگان مجاز به نوشیدن آب گوجه فرنگی بدون نمک بودند زیرا آنها باید این نوشیدنی را در طول سال می نوشیدند. از آنها فقط خواسته شد تا میزان مصرفخود را ثبت کنند و هر سه ماه یکبارنتایج را به محققان گزارش دهد.

در پایان مطالعه، محققان نشان دادند که 94 نفر از شرکت کنندگان، افراد مبتلا به فشار خون بالا یا انها که در ابتدای مطالعه دارای  فشار خون بالا بودند، میزان بالای فشار خونشان را کاهش دادند. میانگین فشار خون سیستولیک (شماره بالا) از 141.2 به 137.0 میلی متر جیوه رسید و میانگین فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین) از 83.3 به 9.8 میلیمتر جیوه کاهش یافت.

یک یادآوری مهم

اما قبل از اینکه شما شروع به نوشیدن آب گوجه فرنگی صنعتی و یا اماده کنید، بهتر است برخی چیز ها را در دستور تهیه ان چک کنید. یک گزارش  نشان داد که آب گوجه فرنگی بدون نمک باعث کاهش میزان تری گلیسیرید، یک نوع چربی خون در زنان میانسال در طی یک مطالعه هشت هفته ای می شود.

به طور تصادفی، مطالعه در این سال، هیچ تغییری در تری گلیسیرید یا HDL (خوب) کلسترول نشان نداد، حتی در میان شرکت کنندگان مورد مطالعه که تعداد ترگلسیرید را در شروع مطالعه مقدار تریگلیسیرید آنها در خونشان زیاد بود.

محققان همچنین هیچ تحلیل رژیم غذایی از شرکت کنندگان در تحقیق انجام ندادند. این یک فرض منطقی است که بزرگسالانی که می دانستند که فشار خون بالا دارند، ممکن است در طول یک سال برای بهبود سلامتی خود اقداماتی داشته باشند. بدون تجزیه و تحلیل رژیم، دشوار است بدانید که آیا تغییرات به دلیل آب گوجه فرنگی بود یا سایر تغییرات رژیم غذایی مفید است.

گوجه فرنگی نیز دارای مزایای دیگر سلامت است

گوجه فرنگی علاوه بر کمک به تنظیم فشار خون مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. این که آیا آنها واقعا کلسترول و فشار خون را پایین می آورند یا خیر، مطالعات گسترده تر برای تایید نیاز دارد. آنها دارای مزایایی هستند که از دهه های پیشین بدست امد ه است.

دکتر نیکول وینبرگ، متخصص قلب و عروق در مرکز بهداشت سنت جان در پراویدنس سانتا مونیکا، کالیفرنیا، گفت: “مانند بسیاری از سبزیجات، آب گوجه فرنگی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. گوجه فرنگی در ویتامین C و B و همچنین پتاسیم بالا است.

آب گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان ها

گوجه فرنگی غنی از ترکیبات زیست فعال به نام کاروتنوئید است که نشان داده شده است که دارای بسیاری از مزایای سالم است. به نظر می رسد لیکوپن، یک نوع کاروتنوئید، دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. “پتاسیم یک ماده معدنی است که با کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق همراه است. “غلظت ویتامین ها و مواد معدنی در آب گوجه فرنگی بیشتر است .”

می تواند به عنوان یک تقویت کننده باروری عمل کند

لورن مانکر، متخصص تغذیه ای که بر سلامتی باروری و نویسنده سوخت گیری ناباروری تأکید می کند، گفت: “مصرف گوشت های گوجه فرنگی روزانه می تواند به مردان کمک کند تا باروری آنها را تامین کند.” “یک مطالعه در مقایسه با افرادی که آب گوجه فرنگی مصرف کرده بودند روزانه 12 هفته در مقایسه با مکمل آنتی اکسیدان، شاخص های باروری را بهتر از زمان مطالعه نشان دادند. این ممکن است به علت غلظت بالای لیکوپن آنتی اکسیدان به طور طبیعی در آب گوجه فرنگی یافت شود. “

نکته اخر

اگر میخواهید  از آب گوجه فرنگی برای سلامت قلب استفاده کنید فقط مطمئن شوید که نوع غیرطبیعی را بدست نیآورده اید و راه های دیگر را برای بهبود سلامت قلب خود، از جمله رژیم متعادل و ورزش منظم را نیز، دنبال کنید. همچنین، اضافه کردن یکی دیگر از مواد غذایی سالم : روغن زیتون به رژیم غذاییتان می تواند کمک کننده باشد.

منبع: الودکتر

فشار خون بالا چیست و علائم و عوارض آن کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ