بهترین راه ها برای حفظ وزن پس از کاهش وزن

pegiu
بسیاری از افراد پس از کاهش وزن دوباره به حالت قبل بر میگردند.برای کنترل وزن پس از کاهش آن،راه هایی وجود دارد که در ادامه این مطلب از الو دکتر به آن اشاره شده است.

بهترین راه ها برای حفظ وزن

متأسفانه، بسیاری از افرادی که کاهش وزن دارند، در نهایت به عقب می روند و دوباره وزن می گیرند.

در حقیقت، فقط حدود 20٪ از افراد رژیمی که شروع به کاهش وزن می کنند، موفق به از دست دادن وزن می شوند و در بلند مدت آن را حفظ می کنند .

با این حال، اجازه ندهید این شما را نا امید کند.تعدادی از روش های اثبات شده علمی وجود دارد که می توانید وزن خود را حفظ کنید، از تمرینات تا کنترل استرس که در این زمینه بیان شده اند.

این استراتژی ها که در اداکه این مطلب از الو دکتر به آن اشاره شده است، می تواند برای حفظ و کنترل وزن به شما کمک کند.

چرا مردم دوباره وزن می گیرند

چند دلیل رایج وجود دارد که مردم وزن خود را از دست می دهند اما دوباره به حالت های قبلی بر می گردند. که بیشتر به توقعات و اطلاعات اشتباه و عدم کنترل بر می گردد.

1.  به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم در حفظ وزن نقش مهمی دارد.

این ممکن است به شما کمک کند که برخی از کالری های اضافی را بسوزانید و سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید، که دو عامل برای به دست آوردن انرژی و حفظ وزن است

هنگامی که شما در تعادل انرژی هستید، به این معنی است که همان مقدار کالری که نیاز دارید ،مصرف می کنید. در نتیجه، وزن شما بیشتر احتمال دارد که ثابت باقی بماند.

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که حداقل 200 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​را در هفته (30 دقیقه در روز) پس از از دست دادن وزن می کنند، بیشتر وزن خود را حفظ می کنند .

در بعضی موارد، حتی ممکن است سطح فعالیت بدنی بیشتر برای نگهداری وزن مفید باشد. یک بررسی نشان داد که یک ساعت ورزش در روز برای کسانی است که تلاش می کنند وزن کم کنند مطلوب است.

مهم است که توجه داشته باشید که تمرین برای نگهداری وزن مفیدتر است زیرا با تغییرات دیگر شیوه زندگی،ممکن است در خوردن و عادات غذایی نیز تعییر ایجاد شود که ورزش برای خفظ ثبات وزن بسیار کارآمد خواهد بود.

2. هر روز صبحانه بخورید

خوردن صبحانه به نگهداری وزن شما کمک می کند.

عادات صبحانه معمولا عادت های سالمتر را در بر میگیرد.

علاوه بر این، خوردن صبحانه یکی از شایع ترین رفتارهای گزارش شده توسط افرادی است که در حفظ وزن کم موفق هستند .

یک مطالعه نشان داد که 78 درصد از 2،959 نفر که حداقل یک سال در کاهش وزن بودند و وزنی ثابت مناسب را حفظ کردند، هر روز صبحانه خوردند .

با این حال، در حالی که افرادی که صبحانه میخورند به نظر می رسد در حفظ وزن کم بسیار موفق هستند، شواهد دیگری نیز گزارش شده است.

مطالعات نشان می دهد که صرف صبحانه به طور خودکار منجر به افزایش وزن می شود .

در حقیقت، صرف صبحانه حتی ممکن است  برای برخی از افراد که برای کاهش وزن تلاش می کنند،نتیجه عکس داشته باشد.

در واقع این موضوع و تاثیر صبحانه فردی است و نسبت آن در افراد متفاوت،متفاوت است.

اگر احساس می کنید که صبحانه خوردن به شما کمک می کند به اهداف خود برسید، قطعا باید آن را بخورید. اما اگر صبحانه بخورید و نتیجه عکس ببینید می توانید در خوردن صبحانه مراعات نمایید.

3. پروتئین زیاد بخورید

خوردن پروتئین بسیار به شما در حفظ وزن کمک می کند، زیرا پروتئین می تواند به کاهش اشتها و کاهش میل جنسی کمک کند .

پروتئین باعث افزایش سطح هورمون های خاصی در بدن می شود که باعث ایجاد تنش می شوند و برای تنظیم وزن بسیار مهم هستند. نشان داده شده است که پروتئین سطح هورمون هایی را افزایش می دهد که گرسنگی را کاهش می دهد .

علاوه بر این، پروتئین نیاز به مقدار قابل توجهی از انرژی بدن شما برای شکستن دارد. بنابراین، خوردن آن به طور مرتب ممکن است تعداد کالری هایی را که در طول روز بسوزانید را افزایش دهد .

بر اساس مطالعات متعدد، به نظر می رسد که اثرات پروتئین بر متابولیسم و ​​اشتها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند که حدود 30 درصد کالری از پروتئین مصرف می شود. این 150 گرم پروتئین در 2،000 رژیم غذایی کالری است

4. خودتان را به طور وزن کنید

نظارت بر وزن به طور منظم ، یک ابزار مفید برای نگهداری وزن می باشد. این به این دلیل است که می تواند شما را از پیشرفت وزن آگاه کند و رفتارهای کنترل وزن را تشویق کند .

در یک مطالعه، افرادی که به طور شش روز در هفته خود را وزن کردند، به طور متوسط 300 کالری کمتر در روز مصرف کردند، نسبت به افرادی که وزن نکردند.

منبع :الودکتر

ساده ترین راه کنترل قند افراد دیابتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ