کلیتورال هود چیست و در کجا قرار دارد؟

parya
شناخت دقیق واژن و بخش های آن در زنان برای مراقبت های بهداشتی و همچنین ایجاد لذت بیشتر در رابطه ی جنسی، بسیار مهم است. کلیتورال هود یکی از بخش های واژن در زنان است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم.

بیایید دنبال کردن را قطع کنیم. اگر شما تا به حال از آینه ی دستی برای نگاه کردن به خودتان از نزدیک استفاده کرده باشید، احتمالا شما در مورد آن برجستگی پوستی بالای لبه های واژن خود فکر کرده اید. این برجستگی چیست؟ آیا هرکسی که واژن داشته باشد یکی از این برجستگی ها را دارد؟ آیا این برجستگی در همه ی افراد شبیه به هم است؟

این برجستگی، کلیتورال هود (کلاهک کلیتوریس) شما است که یک چین پوستی برای فراگرفتن و محافظت از کلیتوریس بلوطی شکل است. کلیتورال هود معادل زنانه ی پوست ختنه گاه مردانه است و درست مانند لگن، کلیتورال هودها نیز در همه ی اشکال، اندازه ها و رنگ ها وجود دارد. بسیاری از زنان نگران هستند که کلیتورال هود (کلاهک کلیتوریس) آنها طبیعی نیست، اما واقعا این عادی نیست. در ادامه حقایق فراوانی در موردکلیتورال هود و چگونگی تاثیر آن بر رابطه ی جنسی، روش هایی برای تحریک جنسی و غیره، آورده شده است.

چگونه کلیتورال هود خود را پیدا کنید؟

بهترین راه برای فهمیدن اینکه کلیتورال هود از کجا شروع می شود، دانستن دقیق جایی است که می توان آن را پیدا کرد. کلیتوریس بلوطی شکل در داخل لبه های بیرونی و لبه های داخلی واژن قرار دارد. شما می توانید کلیتورال هود خود را در بالاتر از لب های درونی واژن پیدا کنید. برای یافتن کلیتورال هود خود، می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. یک آینه ی دستی را بردارید و از کمر به پایین خود را برهنه کنید.
  2. بر روی صندلی و یا ماتحت خود بنشینید و پاهای خود را باز کنید و یک پای خود را بر روی صندلی و یا لبه ی تخت قرار دهید.
  3. آینه را بین پاهای خود نگه دارید و زاویه ی آن را طوری تنظیم کنید که فرج خود را ببینید.
  4. با استفاده از دست دیگر، لبه های بیرونی و درونی را از هم جدا کنید.
  5. به بالاتر از شکاف خود نگاه کنید و برآمدگی پوستی را که به لب های درونی شما متصل است ببینید.

نقش هود در کلیتورال هود چیست؟

کلیتورال شما حاوی بیش از 15000 پایانه ی عصبی است. اگر هود در کلیتورال وجود نداشته باشد، همه ی آن پایانه های عصبی به طور مداوم با پارچه ی لباس شما سایش خواهند داشت. برای محافظت از این بافت حساس از تحریک بیش از حد و تحریک کننده های خارجی، کلیتورال هود به وجود آمده است. همچنین غده های موجود در کلیتورال هود نیز یک روان کننده را به نام سبوم تولید می کنند. این به هود کمک می کند که به آرامی بر روی محور کلیتوریس حرکت کند.

 آیا هود تحریک می شود؟

زمانیکه شما از نظر جنسی تحریک می شوید، کلیتوریس بلوطی شکل مانند آلت تناسلی مردانه متورم می شود. این تورم معمولا برای کنار گذاشتن هود کافی است. اگر کلاهک شما بزرگتر باشد، ممکن است به آسانی متورم نشود. این معمولا نشانه ای ازچسپندگی کلیتورال است. زمانیکه باکتری ها، سلول های پوستی و درماتیت ایجاد می شوند، سبب رخ دادن چسپندگی می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، یک زن از هر پنج زنی که معاینه ی جنسی می شوند، دارای چسپندگی های کلیتورال هستند. اگر چسپندگی کلیتورال درمان نشود، می تواند سبب ایجاد درد شدید شود و موجب تداخل با لذت جنسی و ارگاسم شود. شستشوی بیشتر و تمیزتر می تواند چسپندگی کلیتورال را از بین ببرد. اگر شما درد و ناراحتی را احساس می کنید، سعی کنید از حمام گرم استفاده کنید و ناحیه ی مورد نظر را بیشتر بشویید.

آیا اندازه ی کلاهک کلیتورال می تواند بر ارگاسم کلیتورال تاثیر گذار باشد؟

احتمالا بله. داشتن یک کلاهک با بافت ضخیم تر یا بیشتر ممکن است احساس را تحت تاثیر قرار دهد، اما تحریک دستی کلاهک و یا موقعیت های مختلف می تواند آن را جبران کند. گاهی اوقات اعمال فشار بیشتر، زمانیکه شما کلیتوریس خود را از بالای هود تحریک می کنید، ممکن است همه ی نیاز شما برای لذت بردن باشد. در واقع برخی از زنان تحریک بیش از حد هود و تحریک کلیتوال مستقیم را برای لذت بردن بیشتر، ترجیح می دهند.

نکاتی برای تحریک کلیتورال هود

شما می توانید با حرکت های مستقیم به لذت دلخواه خود برسید و از کلاهک خود برای لذت بردن استفاده کنید.

  • استفاده از روغن. استفاده از روان کننده ها همیشه یک ایده ی خوب است. حتی اگر احساس کنید که شما به اندازه ی کافی مرطوب شده اید، اضافه کردن یک روغن می تواند لذت شما را افزایش دهد و ناراحتی های احتمالی را از بین ببرد.
  • استفاده از انگشتان بهترین راه برای لذت بردن بیشتر است. سعی کنید کلیتوریس خود را از بالای کلاهک ماساژ دهید و سپس آن را به طور مستقیم با یک دست برای عقب کشیدن هود و ظاهر ساختن بلوطی شکل، ماساژ دهید. این کار را با مقادیر مختلف فشار و ضربه امتحان کنید تا ببیتید که بهترین نتیجه برای شما کدام است.
  • روش “دست کاری” را امتحان کنید. هود خود را بین انگشت سبابه و میانی قرار دهید و سر آن به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این روش، یکی از راه های به دست آوردن لذت از طریق کلاهک است.
  • از یک اسباب بازی جنسی استفاده کنید. ویبراتورها یک راه عالی برای تحریک کلیتوریس خود است و اگر شما به ویژه یک کلاهک ضخیم داشته باشید، می تواند آن را تحریک کند.

منبع: الو دکتر

کلیتوریس کجاست؟

13 راز دستگاه تناسلی زنان که حتما باید بدانند!

لابیا چیست؟ خانم هاحتما بخوانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ