رفع خطر رشد و مو در زیر پوست

toranj
موهایی که در زیر پوست رشد می کنند بسیار ناراحت کننده هستند مخصوصا اگر بخواهید که آنها را از زیر پوست بیرون بیاورید حتی ممکن است پوست شما را زخمی کند. در این مقاله درباره جلوگیری از رشد مو در زیر پوست آشنا می شوید.

به گزارش الودکتر: رشد مو در زیر پوست به حالت های مختلفی بستگی دارد. ممکن است سلول های مرده پوست، مو را تحریک به رشد در زیر پوست کنند. یا حتی اگر به صورت طبیعی موی فر دارید این امکاان برای شما بیشتر وجود دارد که موی شما در زیر پوست رشد کند. به هر حال این عارضه می تواند برایتان ضرر هایی هم داشته باشد چون ممکن است عفونت را به درون بدن شما ببرد که در این صورت مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک ها می شوید. در ادامه بیشتر راجع بهرشد مو در زیر پوست و راهکارهایش می خوانید.

روزانه صورت خود را بشویید

شستن صورت  تنها با آب ممکن است به اندازه کافی برای جلوگیری از رشد موهای صورت خوب نباشد. برای جلوگیری از این مشکل، روزانه با یک پاک کننده ملایم، صورت خود را بشویید تا هرگونه خاک یا روغن که منافذ  را از می بندد، از روی پوست صورتتان برداشته شود. این مهم است، زیرا منافذ های متخلخل باعث افزایش خطر ابتلا به رویش مو در زیر پوست می شوند. در صورت امکان، از پاک کننده ها استفاده کنید که پوست شما را لایه برداری می کند. صورت  خود را با حرکت دایره ای برای حذف سلول های مرده پوست پاک کنید. اگر می خواهید موهای صورتتان را با موم بردارید ، چندین دقیقه قبل از استفاده از موم یک حوله گرم را روی صورت خود قرار دهید. این روش منافذ پوست را باز می کند و مانع از رشد مو می شود.

در اینجا چند پاک کننده وجود دارد که ممکن است برایتان مفید باشد:

  • مرطوب کننده و پاک کننده پوست ویتامین C
  • اسکراب روزانه و روشن کننده پوست
  • روغن درخت چای
  • اسکراب و ماسک صورت

روش اصلاح خود را بهبود بخشید

تکنیک های اصلاح ضعیف نیز سبب افزایش رشد درونی موی صورت می شوند. برخی افراد پوست خود را ژیلت می کنند در حالی که اصلاح می شوند، اما اغلب باعث می شود که موهایشان فقط کوتاه شود. همچنین لازم است که در جهت موهای خود ژیلت کشیده شود تا از شکستن موها جلوگیری شود.

تیغه تیغ خود را عوض کنید

هرچه فاصله شیو کردنتان کمتر باشد، خطر ابتلا به رشد موی درونی صورت را افزایش می دهید. از آنجایی که تیغه های دو طرفه مو را در یک نقطه عمیق تر برش می دهند، احتمال بیشتری دارد که موهای خود را با این تیغه ها رشد دهید. اگر از یک تیغه الکتریکی استفاده می کنید، تیغه را در نزدیکترین حالت تنظیم نکنید.

تیغه خود را پاک کنید

 استفاده از همان تیغه برای بارها  نیز باعث افزایش خطر ابتلا به رشد موی داخلی می شود. شما نباید فقط تیغه خود را تغییر دهید، بلکه بعد از هر بار استفاده باید تیغ خود را نیز تمیز کنید. تیغی کثیف می تواند باکتری ها را به منافذ پوست منتقل کند و باعث عفونت شود. بعد از هربار استفاده، تیغه خود را با آب بشویید و بعد از اصلاح، از تمیزکننده مبتنی بر الکل استفاده کنید.

استفاده از کرم اصلاح

اصلاح صورت خشک، یک راه خطرناک برای رشد موهای درونی صورت است. به عنوان یک قاعده کلی، موهای صورت خود را و مرطوب نگه دارید. قبل از اصلاح، کرم اصلاح و آب را به صورت خود اعمال کنید. این موجب کاهش موهای خشک و شکننده می شود، در نتیجه شما می توانید موهای خود را با یک ژیلت پاک کنید.

پس از شیو کردن از مرطوب کننده استفاده کنید

برای مراقبت از چهره تان قبل و در حین تراشیدن مو، شما باید بعد از اصلاح پوست خود آن را مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده یا کرم ها می تواند پوست و موهای صورت را نرم کند و زیبایی آنها را حفظ کند.

بلافاصله پس از اصلاح از مرطوب کننده یا نرم کننده  استفاده کنید. هر دو می توانند باعث رفع سوزش، سفتی منافذ، مرطوب شدن، و کمک به درمان موهای زودرس شوند .همچنین باکتری ها را از رشد در فولیکول های مو متوقف می کند. شما ممکن است انواع مرطوب کننده ها را بعد از اصلاح استفاده کنید.

از  پاک کننده مو استفاده کنید

     اگر با موهای صورت مواجه هستید،می توانید از کرم های موبر استفاده کنید. رطوبت دهنده ها کرم ها و لوسیون ها به طور خاص برای حذف موهای ناخواسته طراحی شده      حتی در قسمت های حساس بدن مانند خط بیکینی و صورت. برای پیشگیری از آلرژی ها، همیشه آزمایش پوستی انجام دهید.

توجه کنید

رشد درونی موی صورت می تواند آزار دهنده و دردناک باشد، اما با محصولات و تکنیک های مناسب، می توانید خطر ابتلا به این مشکل را کاهش دهید. بعضی از افراد مبتلا به رشد موی درونی هستند و به درمان خانگی پاسخ نمی دهند. اگر شما قادر به خود درمانی نیستید، حذف موبا لیزر ممکن است نتایج پایدار و کاهش موهای درونی را به شما ارائه دهد. در مورد این گزینه با پزشک خود صحبت کنید و همچنین گزینه های دیگری برای مدیریت این وضعیت نیز می باشد که او به شما پیشنهاد می دهد.

منبع: الودکتر

 با موهای زیر پوستی چه کنیم؟! – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ