آشنایی با اصولی که به زیبایی پوست کمک می کنند

pegiu
برای داشتن پوست زیبا نیاز به آگاهی و مراقبت است.د رادامه این مطلب از الودکتر به راه های مراقبتی از پوشت پرداخته شده است.برای آگاهی از روز های مراقبت پوستی،ادامه این مطلب را بخوانید.

پوست زیبا

برای داشتن پوستی زیبا باید از پوست مراقبت نمود،مراقبت از پوست راه و روش های فراوانی دارد که به بعضی از کاربردی ترین این روش ها در ادامه این مطلب از الودکتر پرداخته شده است.

اسید کجیک

اسید کجیک در بسیاری از محصولات بی نظیر با توجه به خواص آنتی اکسیدانی قوی آن پیدا می شود. در محصولات آرایشی و بهداشتی با غلظت 2 درصد یافت می شود. که اغلب به عنوان یک درمان آرام بخش پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

گزینه های شیمیایی برای پوست

گزینه های مختلفی برای این موارد وجود دارد. شما می توانید برخی از محصولات را به طور مستقیم از تولید کننده برای استفاده در خانه خریداری کنید.

اگر شما پوست حساس دارید یا در حال حاضر از هر نوع محصول آکنه استفاده می کنید باید از این مواد ها اجتناب کنید. این شامل هر دو محصولات موضعی مانند رتینول و داروهای خوراکی مانند Accutane است. زیرا در مواقع استفاده از این محصولات ممکن است تداخلاتی ایجاد شود که بهتر است برای پیشگیری از آن با پزشک خود مشورت نمایید.

اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک می تواند به درمان منبع آکنه، جوش، لکه های خورشیدی، لکه های سن و چین و چروک کمک کند. که با نفوذ در لایه های بالای پوست با یک محلول شیمیایی کار می کند و موجب پوسته پوسته شدن پوست می شود و پوست جدید سالم در زیر  پوست مرده ، ظاهر می شود.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک عنصر در بسیاری از درمان های ضد آکنه است. که می تواند به درمان این موارد کمک کند :

  • آکنه
  • زخم
  • تغییر رنگ

پوست 

گزینه و راههای پزشکی

برخی از گزینه های درمان وجود دارد که فقط از طریق یک نسخه در دسترس خواهد بود. البته این درمان می تواند گران تر باشد، اما به درمان مشکلات سخت تری که داروهای خانگی اثر نمی گذارند، کمک می کند.

هیدروکینون 4 درصد

هیدروکینون 4 درصد  ،یک کرم است که باید به منطقه آسیب دیده دو بار در روز اعمال شود یا به عنوان ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما تجویز شود. این یک کرم سفید کننده پوست است که می تواند لکه های تیره بر روی پوست را روشن کند.

این کرم ممکن است باعث تحریک پوست شود . اگر با این روش در معرض درد، قرمزی یا خشکی هستید، با پزشک مراقبت از پوست خود درباره سایر گزینه های درمان صحبت کنید.

درمان لیزر

درمان های لیزری برای کمک به بهبود پوست، استفاده می شود

گاهی درمان های لیزر ممکن است باعث ایجاد هیپرگگمانتاسیون یا تغییر رنگ پوست شود. به همین دلیل ممکن است بخواهید ابتدا گزینه های دیگر درمان را امتحان کنید.

پلاسمایی قدرت بالینی

لک های قدرت بالینی به سه سطح تقسیم می شوند: ضعیف، متوسط ​​و عمیق. آنها با نفوذ کردن پوست شما با یک راه حل شیمیایی کار می کنند و باعث می شود پوست قبل و بعد  زیبایی را دو چندان نماید.

لایه بردارهای سبک از اسید های ملایم تر مانند اسید سالیسیلیک استفاده می کنند و می توانند به سرعت انجام شوند. پوستهای متوسط ​​ممکن است نیاز به آرامبخش و تسکین دهنده داشته باشند و پوستهای عمیق تر از فنل استفاده می کنند.

زمان بهبودی برای پوست های عمیق می تواند تا دو هفته طول بکشد، هرچند ممکن است چند ماهه قرمزی داشته باشید.

لکه پوستی

آرایش پوست

اگر شما نیاز به یک راه حل فوری برای ناهمواری های پوستی دارید، بسیاری از گزینه های آرایش عالی وجود دارد. که شامل:

    پوشنده های قوی که برای زیبا سازی سطحی و موقتی مورد استفاده قرار می گیرند.

    مرطوب کننده های رنگی که در رنگ های تیز پوست و رنگ های سبز ظاهر می شوند. رنگ سبز ایده آل برای افرادی است که با قرمزی جزئی مواجه هستند. این پوشش کامل پایه را ارائه نمی دهد، اما می تواند به ناهماهنگی جزئی کمک کند.

درمان های خانگی

اگر می خواهید حتی پوست خود را تمیز کنید، تعدادی از درمان های عالی که می توانید در خانه امتحان کنید، از جمله تغییرات شیوه زندگی و مواد طبیعی نیز وجود دارد.

در بعضی موارد، شما نیاز به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا مراقبت از پوست دارید. اگر در معرض هر گونه نقص یا ناهماهنگی باشید که ممکن است ناشی از یک وضعیت اساسی باشد،بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه نمایید.که این شرایط عبارتند از:

  • مول و یا لکه هایی که می توانند سرطان پوست باشند
  • پسوریازیس
  • آکنه شدید که به درمان خانگی پاسخ نمی دهد
  • راسا سایا

اگر داروهای خانگی بعد از یک ماه برای شما کار نمی کنند و شما می خواهید نتایج بیشتری کسب کنید، بهتر است از یک متخصص زیبایی و پوست کمک بگیرید.

 با موهای زیر پوستی چه کنیم؟! – الو دکتر

منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ