روش های خانگی جلوگیری از رشد مو زیر پوست

toranj
رشد موهای زیر پوستی باعث آزار و اذیت شما می شود و حتی گاهی اوقات همراه با درد و ناراحتی می باشد. گاهی برخی توده هایی ایجاد می شود که ممکن است با موی زیر پوستی اشتباه گرفته شود .

به گزارش الودکتر: موهای در حال رشد زیر پوست اغلب می توانند در خانه با محصولات بدون نسخه یا راه حل های طبیعی درمان شوند. در ادامه راه حل هایی که در خانه می توانید استفاده کنید از مواد طبیعی را برایتان شرح داده ایم. اما اگر این مشکل جدی است باید تحت نظارت پزشک باشید.

درمان در خانه

با استفاده از این مواد می توانید از رویش مو در زیر پوست جلوگیری کنید:

   کرم استروئید: اگر پوست شما بسیار تحریک شده است، سعی کنید با استفاده از درمان موضعی استروئید برای کاهش التهاب استفاده کنید.

    لایه برداری با محصولات طبیعی: در صورت ترکیب با روغن یا یک پایه دیگر پوست را لایه برداری کنید. این شامل شکر، نمک دریا  است. سودا نیز می تواند در کاهش التهاب موثر باشد.

    مرطوب کردن پوست خشک: اگر پوست مرطوب دارید خیلی آن را مرطوب تر نکنید. اطمینان حاصل کنید که قبل و بعد از اصلاح مو با استفاده از یک مرطوب کننده  و کرم اصلاح موهای خود را مرطوب کرده باشید.

    تمیز کردن پوست: منطقه مورد نظر را که همیشه رویش مو به زیر پوست دارد را همیشه بشویید و مرطوب کنید. سپس از یک مسواک تمیز و نرم استفاده کنید تا به آرامی پوست را در یک حرکت دایره ای پاک کنید تا موها را از زیر پوست آزاد کنید. شما همچنین می توانید از دستمال مرطوب پاک کننده یا ساینده نیز استفاده کنید.

    رتینوئیدهای موضعی محصولات ضدعفونی کننده حاوی مواد سازگار مانند اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک کمک می کنند پوست را ضد عفونی کند، که باعث می شود سلول های پوست مرده را پاکسازی کنند و موهای کمتریزیر پوست رود. Adapalene، که مشتق از ویتامین A است، نشان داده شده است که منبع موثر در کاهش رشد موهای زودرس و از بین بردن عفونت، در هنگام ترکیب با کلیندامایسین است.

    پراکسید بنزوئیل : بر طبق یک مطالعه سال 2004 که در مجله بالینی CutisTrusted Source گزارش شده است، آنزیم پتاسیم بنزوئیل موضعی (که اغلب برای درمان آکنه استفاده می شود) موثر در کاهش پوسول ها، پاپول ها و هیپرپیگمانتاسایس ناشی از موهای در حال رشد زیر پوست است.

موها را با سوزن در نیاورید

در خانه برای راحت شدن از شر موهای زیر پوستی از وسایل نوک تیزی مثل سوزن استفاده نکنید. مهم این است که منطقه مورد نظر را بیشتر تحریک می کند و یا فرصتی برای عفونت ایجاد می کند.

چه کاری باید انجام دهیم وقتی موها زیر پوست رشد می کنند؟

اگر موی که در حال رشد است باید بدانید که آلوده می شود، شما باید عفونت را نیز درمان کنید و موهای خود را از دست بدهید. موهای آلوده که در قسمت  آلت تناسلی به سمت زیر پوست رشد می کنند می توانند دردناک، سخت  باشند. منطقه اطراف نیز ممکن است قرمزشود و حتی منجر به جوش های زشتی شود.

اگر به نظر می رسد عفونتی جدی وجود ندارد ، سعی کنید آن را در خانه انجام دهید:

   از کمپرس گرم و یا کیسه های چای  استفاده کنید و چند بار در روز اعمال کنید. این کمک خواهد کرد که عفونت ایجاد نشود.

    استفاده از ژل  روزانه ضدعفونی کننده یا شستشو.

    در این زمان، از محصولات حذف مو استفاده نکنید.

اگر عفونت در عرض یک یا دو روز بهبود نیافت، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها ممکن است درمانهای آنتی بیوتیکی را برای استفاده شما از طریق موضعی یا دهان تجویز کنند.

مهم است که هر نوع عفونتی که در زیر پوست رخ می دهد، درمان شود. عفونت های درمان نشده می توانند گره های لنفاوی در این ناحیه را به علت تخلیه از فولیکول های آلوده به داخل حفره برانند.

نشانه های موی زیر پوستی

مو در حال رشد در زیر پوست می تواند دردناک باشد. دئودورانت ها و عرق ممکن است پوست را بیشتر تشدید کند و موهای در حال رشد در زیر پوست می توانند بیشتر شوند.

موهای در حال رشد زیر پوست اغلب در طول چند روز یا چند هفته خودشان را حل می کنند. آنها ممکن است به کیست های ماندگاری و طولانی مدت، که در خانه و یا درمان پزشکی نیاز دارند، تبدیل شوند. وقوع موهای زودرس در زیر دست نیز می تواند مزمن باشد.

شما می توانید یک یا چند مو در حال رشد در زیر بغل خود داشته باشید. علائم عبارتند از:

  • قرمزی
  • جوش های ریز قرمز
  • خارش
  • درد یا ناراحتی
  • پوست خراش برداشته شده
  • هیپرپیگمانتاسیون

موهای در حال رشد نیز می توانند مانند جوش هایی که توسط باکتری در فولیکول مو بوجود می آیند ظاهر شوند. هر دو جوش و موهای زائد را می توان با لایه برداری و بهداشت خوب درمان کرد. تعدادی از  توده های تحتانی وجود دارد که برخی از آنها جدی هستند. اگر مطمئن نیستید که آیا موی در حال رشد زیر پوست دارید یا چیزی دیگری دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند تشخیص دقیقی به شما بدهند و درمان را برای آنچه که شما دارید توصیه کنید.

منبع: الودکتر

رفع خطر رشد و مو در زیر پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ