چگونه موهای بینی را با روشی امن از بین ببریم؟

parya
موهای بینی نقش مهمی در سلامتی دارد و می تواند از ورود مواد زائد به بدن جلوگیری کند. گاهی اوقات این موها قابل مشاهده هستند و ظاهری نامناسب دارند. در ادامه با روش های از بین بردن موهای بینی آشنا می شویم.

موی بینی یک بخش طبیعی از بدن انسان است که به عنوان یک سیستم دفاعی عمل می کند. موی بینی مواد مضر را خارج از بدن نگه می دارد و رطوبت را در هوایی که تنفس می کنید، حفظ می کند. عروق خونی موجود در بینی و صورت، بسیار متراکم هستند و در بینی، آنها از رشد مو حمایت می کنند. اگرچه موی بینی عملکرد مفیدی دارد، اما شما ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را به دلایل شخصی یا فرهنگی از بین ببرید. در ادامه به برخی از روش های حذف موهای بینی و همچنین خطرات بالقوه ی آنها اشاره شده است.

انواع روش های از بین بردن موی بینی

اصلاح کردن بینی

اصلاح بینی بهترین و قابل در دسترس ترین گزینه برای اکثر افراد است. قیچی های کوچک که فقط برای این کار ساخته شده اند، اغلب در کیت های مراقبت از مو وجود دارند. این قیچی ها باید نوک گرد داشته باشند تا از آسیب به پوست و ایجاد خونریزی جلوگیری شود. اصلاح موی بینی به شما اجازه می دهد تا موهای قابل دید بینی را به آرامی از بین ببرید و یا کوتاه کنید، بدون اینکه به پوست حساس داخل بینی آسیبی وارد شود.

برای تمیز کردن موی بینی:

  • در مقابل یک آینه با نور خوب قرار بگیرید.
  • ابتدا بینی خود را بشویید و هرگونه مخاط سختی که ممکن است درون آن باشد را تمیز کنید.
  • قیچی را به محکمی نگه دارید و سر خود را به سمت عقب خم کنید.
  • موهای بینی را کوتاه کنید.
  • سعی نکنید همه ی موهای داخل بینی را کوتاه کنید، در عوض بر روی ضخیم ترین و قابل دیدترین آنها تمرکز کنید.

یک روش دیگر برای اصلاح بینی، استفاده از اصلاح کننده ی بینی است. اصلاح کننده ی بینی، یک دستگاه برقی با تیغه ی گرد می باشد. اصلاح بینی تا زمانی که موها دوباره رشد کنند، نتیجه می دهد. این یک راه حل دائمی نیست، اما امن ترین است.

استفاده از وکس یا کندن مو

در اغلب موارد، استفاده از وکس برای کندن موهای مجرای هوایی توصیه نمی شود. کندن موهای بینی می تواند منجر به عدم رشد دوباره ی موها و یا عفونت شود. به طور ویژه، وکس می تواند به پوست سطحی داخل بینی آسیب بزند. با این حال، محصول وکس بینی که در داخل بازار وجود دارد، می تواند موهای داخل لبه ی بینی را حذف کند. نتایج این کار می تواند تا چهار هفته طول بکشد. نتایج وکس و یا کندن موهای بینی طولانی تر از اصلاح بینی است. زیرا اپیلاسیون فقط موهای بینی را کوتاه نمی کند، بلکه کل ریشه ی مو را از زیر پوست خارج می کند. اگر شما از وکس برای حذف موهای بینی در خانه استفاده می کنید، لازم است که دقیقا دستور العمل ها را بخوانید. اگر بینی شما پس از اپیلاسیون زخم شود و احساس ناراحتی کند، می توانید حوله ای را با آب گرم خیس کنید و بر روی آن قرار دهید. این کمپرس گرم می تواند درد را تسکین دهد و به درمان آن کمک کند.

حذف موهای بینی با لیزر

از بین بردن مو با لیزر، یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد در تمام بدن است. از بین بردن موهای داخل بینی با لیزر توصیه نمی شود، زیرا ممکن است به غشای مخاطی داخل بینی آسیب برساند. حذف موهای بینی با لیزر احتمالا تنها موهای در معرض دید لبه ی خارجی بینی را هدف قرار می دهد. این باعث می شود که موهای بینی کمتر قابل توجه باشند.

درمان های لیزری، گران ترین گزینه برای از بین بردن موهای بینی هستند. اگر شما علاقه مند به روش های لیزری هستید، این کار را توسط متخصص پوست و یا جراح پلاستیک انجام دهید.

روش هایی که باید از آنها اجتناب کنید

کرم از بین برنده ی مو برای استفاده در حفره ی بینی توصیه نمی شود. کرم های از بین برنده ی مو بسیار قوی هستند و شما را در معرض استنشاق گازهای سمی و سوزاندن غشاهای مخاطی داخل بینی قرار می دهد. بسیاری از محصولات طبیعی ممکن است وجود داشته باشد که می تواند موهای بینی را از بین ببرد، اما لازم است که قبل از استفاده از آنها تمام دستورالعمل ها را مطالعه کنید. اکثر برچسب های کرم های از بین برنده ی مو نشان می دهند که آنها برای از بین بردن موهای بینی نامناسب هستند.

آیا از بین بردن موهای بینی یک روش ایمن است؟

بسته به روشی که شما استفاده می کنید، اصلاح، نازک کردن و از بین بردن موهای بینی می تواند ایمن باشد، اما شما نباید این کار به صورت افرادی انجام دهید. از آنجایی که موهای بینی عملکرد مهمی را در بدن انجام می دهد، نباید به صورت افراطی حذف شوند. موهای بینی از وارد شدن ذرات ریز به بینی جلوگیری می کند و آلرژی و عفونت را کاهش می دهد. موی بینی همچنین به حفظ و افزودن رطوبت بینی کمک می کند. این فواید مخصوصا برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم بسیار مهم است.

منبع: الو دکتر

موهای بینی خود را نکنید؟

مرگ حتمی انسان با کندن موی بینی!

چرا کندن موهای داخل بینی خطر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ