چگونه از شر لکه های بر روی صورت خلاص شویم؟

pegiu
زیبایی پوست می تواند بر زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار باشد.در این مطلب از الودکتر با روش های برطرف نمودن لکه های تیره پوستی بیشتر آشنا شوید تا پوستی زیبا داشته باشید.

لکه های تیره روی پوست

از لکه های سن .رفته تا زخم ها ، بسیاری از این موارد هستند که می توانند پوست شما را ناخوشایند کنند. در حالی که بی ضرر هستند اما بیشتر مردم دوست دارند که پوستی صاف و بدون عیب داشته باشند.

امروزه بسیاری از محصولات و راه حل های روشن کننده پوست در بازار وجود دارد، ام همه آنها مناسب نیستند و برخی حتی می توانند خطرناک باشند. دانستن آنچه که باید انجام شود می تواند به شما در انتخاب یک گزینه ایمن کمک کند.

با توجه به گفته David E. Bank، MD از بیمارستان نیویورک-پروتستان، Hyperpigmentation یا “لک های سیاه” می تواند ناشی از آفت زخم، آفتاب بیش از حد یا تغییرات هورمونی باشد. او می گوید: “انواع کرم ها و سرم هایی وجود دارد که بیماران می توانند برای کمک به  روشن کردن و کاهش مناطق سیاه در طول زمان استفاده کنند.”

هر یک از این گزینه های درمان با برخی از خطرات همراه است. برای پیدا کردن گزینه ای که ممکن است برای شما مفید باشد، ادامه مطلب الودکتر را بخوانید

.

کرم هیدروکینون و سرم

شاید رایج ترین راه حل برای روشن شدن پوست در یک نقطه به صورت موضعی، محلول موضعی حاوی هیدروکینون باشد.

منبع معتبر مواد غذایی و دارویی ایالات متحده (FDA) منبع غلط این ماده فعال را به 2 درصد در محصولات بدون نسخه محدود می کند و 3 تا 4 درصد در محصولات تجویزی محدود می شود. این تنها ماده ای است که توسط FDA به عنوان عامل “سفید کننده” طبقه بندی شده است.

در حالیکه برای استفاده در محصولات آرایشی مطمئن به نظر می رسد،اما باید دقت داشت که  غلظت هیدروکینون محدود است زیرا خطرات بیشتری در غلظت های بالاتر دارد.

با این وجود گروهی می گویند شواهد قوی وجود دارد که این عنصر یک “سمی کننده پوست” و همچنین یک آلرژن است. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که این عنصر می تواند موجب سرطان شود، اما منبع پژوهشی  حقیق پیرامون این موضوع  محدود است.

توصیه می شود که مردم تنها در صورت کوتاه بودن زمان مصرف، از محصولات حاوی هیدروکینون استفاده کنند. اگر احساس سوزش، تیره شدن غیر معمول پوست یا هرگونه عوارض جانبی دیگر را تجربه کنید، فورا استفاده از آن را متوقف کنید.

راه حل هایRetinoid

محصولاتی مانند Retin-A و Renova یک راه حل جایگزین هستند. آنها حاوی مواد تشکیل دهنده مانند آلفا هیدروکسی اسید و اسید رتینوئیک است که برای افزایش گردش خون سلولی، افزایش لایه برداری و افزایش رشد پوست جدید و سالم است.

این مواد می تواند به طور قابل توجهی خشک کننده پوست شود و پوست را به اشعه های خورشیدی حساس تر کند. اگر این راه حل ها را انتخاب می کنید،اطمینان حاصل کنید که هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید.

درمان لیزر و پوست

گزینه تهاجمی برای روشن شدن لکه های تیره، درمان لیزر است. این کار با هدف قرار دادن لکه های تیره با انرژی نور متمرکز انجام می شود و لایه پوست را حذف می کند.

چند روش مختلف لیزر وجود دارد. این راه حل سریع تر از محصولات موضعی کار می کند. اما، بدون نیاز به گفتن، خطراتی نیز وجود دارد.

با روشن شدن پوست با لیزر ممکن است این علایم را ببینید:

  • کبودی
  • ورم
  • قرمزی
  • تنگی
  • زخم
  • عفونت
  • تغییر در بافت پوست

محصولات پوستی و لایه برداری برای حذف سلول های مرده پوست یا لایه بالای پوست کار می کنند. از بین بردن این لایه پوست زیر پوستی سالم تر و یکنواخت تر را نشان می دهد. اما آنها نیز با خطراتی مانند سوزش پوستی روبرو می شوند.

راه حل های طبیعی

شما می توانید محصولات بدون نسخه را پیدا کنید که از طریق ترکیبات طبیعی پوست را روشن نموده و توانایی “اصلاح” دارد. به گفته دکتر بانک، ترکیبات رایج در این محصولات عبارتند از:

  • ویتامین سی
  • اسید آزالئیک
  • عصاره انار
  • بتاکاروتن
  • عصاره شیرین بیان

در حالی که این خطرات کمتر از گزینه های ذکر شده در بالا است ، پوست شما می تواند حساسیت یا واکنش های آلرژیک به تقریبا هر چیزی را داشته باشد.

جلوگیری از لکه های تیره

برای اکثر مردم، اثرات محصولات روشن کننده پوست در مقایسه با خطرات کم است. به طور کلی بهترین راه حل برای جلوگیری از آسیب های پوستی است. مراقبت از پوست شما حتی بعد از اینکه لکه ها را از بین می برید لازم است و همچنین از بدتر شدن آنها جلوگیری می کند

دکتر بانک می گوید: “محافظت در برابر آفتاب بسیار کلیدی است.” “استفاده از محصولات با مواد تشکیل دهنده مسدود کننده مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بسیار مهم است، در غیر این صورت لکه ها حتی پس از حذف ممکن است دوباره ظاهر شوند.”

منبع : الودکتر

 با موهای زیر پوستی چه کنیم؟! – الو دکتر 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ