اسکراب قهوه و معجزه پوستی آن

mahdie.mohtashami
اسکراب قهوه می تواند سلولیت پوست را درمان کند. در این مقاله در مورد خواص اسکراب قهوه برای درمان سلولیت و ایجاد پوشتی شاداب صحبت می کنیمو در این مقاله همراه ما باشید.

اسکراب قهوه همان طور که از نامش پیدا است یک نوع اسکراب برای پوست بوده که از پودر قهوه تهیه می شود. اگر سلولیت داشته باشی و به دنبال راه های برطرف کردن آن باشی حتماً متوجه شده ای که در حال حاضر سراسر اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام سرشار از مطالب و ویدئو هایی شده است که اسکراب قهوه را به عنوان راهی قطعی و البته طبیعی برای رفع سلولیت معرفی می کنند.

اسکراب قهوه به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی از کافئین و آنتی اکسیدان برای پوست بسیار مفید است ولیتأثیر این اسکراب بر روی سلولیت و برطرف کردن آن هنوز مشخص نیست.

سلولیت خود به ناهمواری های پوست گفته می شود که روی بدن بسیاری از خانم ها و آقایان دیده می شود. این ناهمواری ها بر اثر تجمع چربی در لایه های زیرین پوست به وجود می آید که با فشار به سطحی ترین لایه پوست ظاهر نا مسطحی را پدید می آورد.

سلولیت ممکن است در هر قسمتی از بدنت به وجود بیاید ولی به دلیل تجمع چربی بیش تر در ناحیه ران ها خودنمایی می کند.

جالب است بدانی برطرف کردن کامل سلولیت کار دشواری است و به همین دلیل اکثر روش ها روی کاهش ظاهر ناهمواری تمرکز می کنند ولی بیا نظر متخصصان را در مورد تأثیر  اسکراب قهوه روی سلولیت بدانیم پس با منودلیار همراه باش.

 

متخصصان پوست معتقدند اسکراب قهوه به چند دلیل می تواند سلولیت را برطرف کند:

کافئین موجود در قهوه کمک می کند رگ های خونی در ناحیه ای که از اسکراب روی آن استفاده می کنی باز تر شده و ظاهر ناهمواری های پوستی ناشی از سلولیت را بهبود ببخشد و پوست را ضخیم تر می کند؛

همچنین قهوه سرشار از آنتی اکسیدان های گوناگون بوده که به سلامت و جوانی پوست کمک کرده برای مثال فنل ها phenols که ترکیباتی شیمیایی و گیاهی هستند رادیکال های آزاد موجود در پوست را دفع می کند؛

دیگر خاصیت اسکراب قهوه خاصیت پاکسازی و لایه برداری پوست بوده که سلول های مرده پوست را جدا کرده و پوست را نرم و شاداب نشان می دهد.

البته خود پروسه ماساژ دادن نیز در رفع سلولیت مؤثر است که با کشیده شدن پوست به روند بهبود ناهمواری ها کمک می کند.

 

چگونه از اسکراب قهوه برای برطرف کردن سلولیت استفاده کنید

برای تهیه اسکراب قهوه اول از همه پودر قهوه را با آب داغ مخلوط کن. دقت داشته باش که آب را به تدریج به قهوه اضافه کنی تا به صورت یک خمیر سفت در بیاید. اگر پوست بدنت خشک است کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل به خمیر اضافه کن.

به هیچ عنوان از قهوه مصرف شده در قهوه ساز برای تهیه اسکراب استفاده نکن چرا که به آن اندازه که لازم است نتیجه نمی گیری. برای بهره بردن کامل از اسکراب قهوه تو به صد در صد کافئین موجود در آن احتیاج داری؛

ناحیه ای از پوستت که می خواهی اسکراب را روی آن استفاده کنی را بشور و خشک کن سپس اسکراب را روی پوست زده و به آرامی و به کمک انگشتان دست روی پوست خود ماساژ بده. همچنین می توانی از برس بدن یا یک پارچه نخی نرم برای ماساژ دادن استفاده کنی؛

پس از چند دقیقه ماساژ دادن پوستت را آبکشی کن تا اسکراب قهوه به طور کامل از روی ان پاک شود. برای بهره بردن از فواید اسکراب قهوه از این اسکراب حداقل دو بار در هفته استفاده کن.

آیا شما هم باید اسکراب قهوه را امتحان کنید؟

اسکراب قهوه یک شکل مرسوم برای درمان سلولیت است و بسیاری از کاربران نتایج مثبتی را از این اسکراب حاصل کرده‌اند. ناگفته نماند که مشخص نیست که مزایای این اسکراب به دلیل قهوه یا شکل اسکراب بودن آن می باشد. ممکن است خیلی از افرادی بهبودی در پوست خود و درمان سلولیت احساس نکنند.

از آنجا که هیچ تحقیق علمی برای حمایت از هر گونه ادعایی در مورد اسکراب قهوه و سلولیت وجود ندارد، شما می توانید از این اسکراب با خوش بینی محتاطانه استفاده کنید.

همانطور که در تمام درمان های پوستی مشاهده کرده‌اید یا به عبارتی آن را تجربه کرده‌اید زمانی که مصرف آن را قطع می کنید نتیجه نیز از بین می‌رود. شما همچنین می توانید در مورد راه های دیگر از بین بردن سلولیت مانند ورزش با پزشک خود صحبت کنید.

اسکراپ پوست چیست و نحوه صحیح انجام آن چگونه است؟

آیا می‌توان با اسکراب قهوه، سلولیت را از بین برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ