میزان پروتئین درقسمت های مختلف مرغ

toranj
پروتئین مرغ می تواند برای کسانی که عضله می سازند بسیار مفید باشد. این روزها که مصرف گوشت مرغ بیشتر از همیشه شده است بهتر است از مقدرا پروتئین قسمت های مختلف مرغ باخبر شوید. در ادامه بیشتر می خوانید.

به گزارش الودکتر: مرغ یکی از گوشت های پر مصرف شده در سراسر جهان است. به خصوص در میان علاقه مندان به تناسب اندام محبوب است، زیرا منبع خوبی از پروتئین است. غذاهایی با پروتئین بالا میتواند به شما در دستیابی به اهداف بهداشتی و تناسب اندامتان، از قبیل ساخت عضلات، حفظ عضلات و از دست دادن چربی کمک کند. با این حال، مرغ می تواند در برش های مختلف، از جمله سینه، ران ها، بال ها و سینه ها استفاده شود. هر برش حاوی مقادیر مختلف پروتئین، چربی و کالری است، بنابراین هر کدام برای اهداف مختلف مناسبتر است. این مقاله به بررسی میزان پروتئین درقسمت های مختلف مرغ، از جمله سینه ها، ران ها و بال ها می پردازد.

سینه مرغ: 54 گرم پروتئین

سینه مرغ یکی از محبوب ترین قسمت مرغ هاست. سینه مرغ پخته شده بدون چربی (172 گرم) حاوی 54 گرم پروتئین است. این برابر است با 31 گرم پروتئین در هر 100 گرم . سینه مرغ نیز دارای 284 کالری یا 165 کالری در هر 100 گرم است. 80 درصد کالری ها از پروتئین می آیند، در حالی که 20 درصد از چربی می آید. سینه مرغ مخصوصا در میان بدنسازان و کسانی که مایل به از دست دادن وزن هستند، بسیار محبوب است. محتوای بالای پروتئین وکالری کم  به این معنی است که شما می توانید مرغ بیشتری مصرف کنید بدون نگرانی در مصرف کالری بسیار زیاد.

ران مرغ: 13.5 گرم پروتئین

ران مرغ یکی دیگر از برش های محبوب گوشت است که کمی ارزان تر از سینه مرغ است. یک ران مرغ پخته شده بدون پوست و بدون چربی (52 گرم) حاوی 13.5 گرم پروتئین است. این برابر با 26 گرم پروتئین در هر 100 گرم است. ران مرغ همچنین دارای 109 کالری در هر ران یا 209 کالری در هر 100 گرم است. 53 درصد کالری از پروتئین می آید، در حالی که 47 درصد از چربی می آید. جالب توجه است که ران مرغ رنگی کمی تیره تراز سینه مرغ دارد. این به این دلیل است که پای مرغ بیشتر فعال است و حاوی میوگلوبین بیشتری است. این مولکول به عضلات فعال با اکسیژن کمک می کند و همچنین آنها را قرمز تر می کند.

پای مرغ: 12.4 گرم از پروتئین

پای مرغ دارای دو قسمت است – قسمت بالا و قسمت پایین. قسمت پایین پای مرغ بدون پوست یا استخوان (44 گرم) حاوی 12.4 گرم پروتئین است. این برابر با 28.3 گرم پروتئین در هر 100 گرم است. هر قسمت پایین پای مرغ نیز دارای 172 کالری در هر 100 گرم می باشند. 70 درصد کالری ها از پروتئین می آیند، در حالی که 30 درصد از چربی می آید.

بال مرغ: 6.4 گرم از پروتئین

بال مرغ از سه بخش تشکیل شده است – درامت، بالت و بال نوک. آنها اغلب به عنوان میان وعده مصرف می شوند.

یک بال مرغ بدون پوست یا استخوان (21 گرم) حاوی 6.4 گرم پروتئین است. این برابر با 30.5 گرم پروتئین در هر 100 گرم است. بال مرغ همچنین دارای 42 کالری در هر بال یا 203 کالری در هر 100 گرم است. 64 درصد از کالری ها از پروتئین می آید، در حالی که 36 درصد از چربی می آید. بال مرغ با پوست حاوی 99 کالری است که 39 درصد کالری آنها از پروتئین و 61 درصد از چربی است.

کدام قسمت مرغ حداکثر مزایا را دارد؟

قسمتی از مرغ که باید بخورید بستگی به اهداف بهداشتی و تناسب شما دارد. در حالی که تمام برش های مرغ منبع خوبی از پروتئین هستند، برخی از آنها ضعیف تر هستند. چربی اضافی در ران و بال ها می تواند  برخی را به اهدافشان برساند، اما مانعی برای دیگران می شود. اگر سعی در از دست دادن وزن دارید، سینه مرغ برای شما بهتر است. این کم چرب ترین بخش مرغ است که بدین معنی است که کمترین کالری را دارد اما پروتئین بیشتری دارد.

به عنوان مثال، سینه مرغ برای بدن سازان ایده آل است، زیرا دارای کمترین کالری است. شمردن کالری به ویژه برای بدنسازان شرکت کننده در مسابقات بسیار مهم است، با توجه به اینکه این زمانی است که آنها نیاز به چربی کم بدن دارند. با این حال، افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات و کتو را دنبال می کنند ممکن است از خوردن ترشحات چرب تر مرغ لذت ببرند، زیرا در رژیم غذایی آنها نیاز به چربی بیشتری دارند.

اگر هدف شما ایجاد عضلات یا افزایش وزن باشد، باید کالری بیشتری مصرف کنید تا بدن شما هر روزمصرف کند. افرادی که در این گروه قرار می گیرند می توانند از خوردن ترشحات چرب تر مرغ لذت ببرند، زیرا کالری بیشتری دارند. در نهایت، افرادی که می خواهند توده عضلانی خود را حفظ کنند یا بهبود دهند ممکن است از خوردن سینه مرغ سود ببرند.

نکته

مرغ، گوشتی محبوب و منبع عالی پروتئین است. در زیر پروتئین قسمت های مختلفی از مرغ پخته شده، بدون استخوان و بدون پوست است:

  • سینه مرغ: 54 گرم در یک سینه یا 31 گرم در هر 100 گرم
  • ران مرغ: 13.5 گرم در یک ران یا 26 گرم در هر 100 گرم
  • قسمت پایین ران مرغ: 12.4 گرم در یک قسمت یا 28.3 گرم در هر 100 گرم
  • بال مرغ: 6.4 گرم در یک بال، یا 30.5 گرم در هر 100 گرم

منبع: الودکتر

 این قسمت از مرغ منبع پروتئین می‌باشد – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ