چربی پوست بینی خود را با این روش ها از بین ببرید

atoosamirzavandi
استفاده از نوع آرایشی که مخصوص پوست شما نباشد، مثلا محصولاتی که مخصوص پوست های ترکیبی یا پوست خشک می باشند، تولید چربی در صورت را افزایش می دهند و موجب براق تر شدن پوست می شوند.

بینی چرب یک مشکل رایج است. زمانی پوست بینی چرب می شود که غدد بینی شروع به تولید مقدار زیادی سبوم کنند. این چربی طبیعی است و باعث نرم شدن پوست بینی و محافظت از آن می شود.

اگر دارای پوست چربی هستید، بینی شما قطعا چربی بیشتری تولید خواهد کرد زیرا روزنه های آن بزرگتر از دیگر نقاط پوست صورتتان می باشد.

اندازه روزنه ها معمولا به صورت ژنتیکی مشخص می شوند. اما اگر به دلیلچرب بودن پوست بینی نمی توانید آرایش خود را حفظ کنید راه هایی برای کاهش تولید سبوم وجود دارد.

درمان چربی پوست بینی :

از آرایش مخصوص پوست خود استفاده کنید:

هرگاه در حال خرید محصولات آرایشی هستید، محصولی را بخرید که مخصوص پوست شما باشد. محصولات مناسب پوست چرب بدون چربی هستند و روزنه های پوست تان را مسدود نمی کنند.

استفاده از نوع آرایشی که مخصوص پوست شما نباشد، مثلا محصولاتی که مخصوص پوست های ترکیبی یا پوست خشک می باشند، تولید چربی در صورت را افزایش می دهند و موجب براق تر شدن پوست می شوند.

پوست خود را حداقل دو بار در روز بشوید:

به طور معمول هر روز صبح و شب قبل از خواب برای پاک کردن آرایش، آلودگی و روغن اضافی از پوست صورت، صورت خود را بشویید. از شوینده پوست صورت و آب ولرم استفاده کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید:

بعد از شستن صورت از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. این کار موجب هیدارته شدن پوست می شود و در چربی پوست تعادل ایجاد می کند. از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که دارای عناصر جذب کننده چربی باشند مانند جو.

از صورت خود لایه برداری کنید:

لایه برداری سلول های مرده را از پوست جدا می کند و به محصولات محافظت کننده از پوست اجازه می دهد که جذب پوست شوند. تجمع سلول های مرده بر روی پوست موجب خشکی پوست می شوند. در نتیجه غدد تولید کننده چربی شروع به تولید میزان بیشتری چربی می کنند تا جبران خشکی پوست را بکنند.

از پرایمر های فاقد روغن استفاده کنید:

پرایمر ژل یا کرمی است که قبل از آرایش به پوست زده می شود تا آرایش را بهتر و زیبا تر نشان دهد. همچنین به جذب چربی به پوست کمک می کند و میزان کمی چربی بر روی پوست بینی باقی خواهد ماند. از پرایمر فاقد روغن استفاده کنید تا چربی اضافی به پوست تان اضافه نشود.

آکنه های خود را با سالسیلیک اسید کنترل کنید:

سالسیلیک اسید برای بهبود آکنه و چربی بینی مناسب است. در بیشتر شوینده های صورت و کرم های مخصوص پوست های آکنه دار از سالسیلیک اسید استفاده  می کنند. این عنصر روزنه ها را باز می کند و سبوم اضافی را از بین می برد.

از ماسک های برطرف کننده چربی پوست استفاده کنید:

استفاده از این ماسک ها برای از بین بردن چربی ها بسیار موثر هستند. این ماسک ها با پودر هایی که سبوم اضافی را جذب می کنند پوشیده شده اند.

از چسب بینی استفاده کنید:

این چسب ها باعث می شوند که لایه نازک چربی که روی پوست بینی جمع شده اند را از بین می برند. معمولا تولید چربی زیاد و آلودگی روی پوست بینی را محدود می کنند. در نتیجه براق شدن پوست را از کاهش می دهد.

از ضد آفتاب استفاده کنید:

ضد آفتاب از تخریب پوست در برابر نور خورشید و ریسک ابتلا به سرطان جلوگیری می کند اما برخی از ضد آفتاب ها حاوی چربی می باشند. این مجصولات می توانند روزنه ها را مسدود کنند و روغن بر روی پوست بینی جمع شود. به دنبال ضد آفتابی باشید که فاقد روغن می باشد تا روزنه های پوست تان را مسدود نکند.

 استفاده از تونر را فراموش نکنید:

مراقبت از پوست تنها به استفاده از شوینده و مرطوب کننده نمی باشد، باید از تونر های فاقد الکل استفاده کنید تا روزنه های پوست بینی تان کوچکتر شوند. استفاده موقتی از این تونر ها می تواند تولید روغن را کاهش دهند.

از ماسک خاک استفاده کنید:

برای چند بار در هفته از ماسک های خاکی استفاده کنید. این نوع ماسک ها حاوی عناصری از جمله بنتونیت و سالیسیلیک می باشند که به خارج کردن روغن پوست کمک می کنند.

صورت خود را با صابون بشویید:

پوست صورت خود را با صابون تمیز کنید. صابون هایی که حاوی عناصر سخت هستند موجب خشکی پوست می شوند و میزان بیشتری سبوم تولید می کند.

به رژیم غذایی خود توجه کنید:

رژیم غذایی می تواند بر روی پوست بیشتر از آن چه فکرش را کنید تاثیر می گذارد. بخصوص غذاهای تند. غذاهای تند موجب تعرق بیشتر در نتیجه براقی پوست می شوند. خوردن غذاهای تند را به یک بار در هفته محدود کنید.

به پوست خود آبرسانی کنید:

هیدراته بودن پوست به کاهش تولید سبوم کمک می کند. هرگاه پوست خشک باشد روغن بیش تری تولید می کند.

منبع الو دکتر  

چگونگی مراقبت از پوست چرب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ