روغن های پرخاصیت برای پوست خشک

toranj
پوست از جمله مهمترین اعضای بدن است که بیشتر در معرض دید و آسیب قرار دارد. باید برای مراقبت از پوست خود بیشتر به مواد و روغن های طبیعی اکتفا کنید تا همیشه در سلامت کامل باشند. در ادامه بیشتر می خوانید.

به گزارش الودکتر: پوست خشک مخصوصا در روزهای سرد بسیار آزار دهنده است.  روش های متعددی برای مرطوب نگه داشتن پوست وجود دارد: استفاده از مرطوب کننده ها یا آب رسان های موجود در بازار و یا سعی کنید از روغنهای ترکیبی استفاده کنید. لوسیون ها و کرم های مارکدار اغلب با نگهدارنده ها، رنگ ها و رایحه های مصنوعی ترکیب می شوند که ممکن است حساسیت پوستی را افزایش دهند.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین ملایم معمولا برای انواع حساس پوست استفاده می شود (هر چند قبل ازاستفاده باید همیشه آن را تست کنید). این روغن دارای بوی دوست داشتنی و ملایم است که به این معنی است که این روغن مخصوص  به عنوان یک عطر شیرین است. هنگامی که پوست دیگر خشک یا تحریک نشود، با یک قهوه مخلوط کنید تا یک اسکراب پاک کننده برای بدن ایجاد شود. خواص روغن خود را افزایش دهید: مخلوط دارچین، گل میخک، گل رز و روغن اسطوخدوس را برای یک مخلوط ضدافسردگی مخلوط کنید. اسطوخدوس و گل رز به کاهش درد نیز کمک می کنند.

روغن هسته زرد آلو

یکی دیگر از روغن های سبک و شیرین روغن هسته زرد آلواست که می تواند بر روی بدن استفاده می شود – وهمچنین مو! روغن هسته زردآلو غنی از ویتامین هایی مانند A، C، E و K است. برای جلوگیری از آکنه، حتما آن را با آب گرم بشویید و پوست را با حوله ای تمیز خشک کنید. هسته زردآلو نیز برای موهای خشک و آسیب دیده فوایدی دوبرابر نسبت به پوست دارد – اضافه کردن چند قطره روغن  گرم شده مانند روغن بادام به آن، و سپس زدن به موهای خیس، به مدت حداقل 20 دقیقه در یک حوله نتایج شگفت انگیزی را رد بر خواهد داشت. خواص روغن خود را افزایش دهید: چند قطره روغن درخت چای را به روغن هسته زردآلو اضافه کنید تا ترکیب ضد آکنه داشته باشید.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان به لطف مجموعه ای از اسیدهای چرب غیر اشباع و خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی، بسیار تسکین دهنده است. (در یک مطالعه سال 2008، “روغن کشف شده”، روغن آفتابگردان حتی پیشگیری از سپسیس و مرگ و میر در نوزادان نارس را همراه با یک مرطوب کننده بر پایه روغن کمک کرد). به این معناست که ممکن است  به التهابات پوستی کمک کند – نه فقط پوست خشک بلکه آکنه مزمن و اگزما نیز.

 خواص روغن خود را افزایش دهید: چند قطره اسطوخودوس را اضافه کنید تا خواص شفایی آن را تقویت کنید و عطر آرامش بخشی را اضافه کنید. اسطوخودوس شناخته شده است برای کمک به مبارزه با استرس، که می تواند باعث کاهش تحریک پوست شود.

روغن دانه انگور

روغن غنی از ویتامین در تعداد زیادی از محصولات پوست استفاده می شود – حتی برای کسانی که کرم های صورت را استفاده می کنند، به عنوان پلی فنول ممکن است در برخی از خواص ضد پیری پوستی نیز این روغن وجود داشته باشد. بر خلاف بعضی از روغن های سنگین تر، روغن دانه انگور حتی بر پوست آسیب دیده نیز تاثیر می گذارد . آنتی باکتریال، ضد التهاب و منبع خوبی برای از بین بردن جای زخم ها است، اگر شما مستعد برداشتن زخم ها و برش های زانو هستید. خواص روغن خود را افزایش دهید: چند قطره از روغن چوب صندل را به آن اضافه کنید تا محلولی ضد پیری تشکیل شود وچین و چروک ناشی از پیری را نیز کاهش دهد.

روغن زیتون

با استفاده از آن می توانید به آرامی آرایش را پاک کنید، پاشنه ترک خورده را تسکین دهید، موهایی درخشان داشته باشید، و یا فقط برای مرطوب کردن پوست خشک استفاده کنید. به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید و برای جلوگیری از تحریک یا مسدود شدن استفاده کنید.

خواص روغن خود را افزایش دهید: چند قطره اسانس رزماری را برای استفاده موها اضافه کنید. بررسی های بالینی نشان می دهد که رزماری می تواند ریزش مو را حفظ کند و رشد مو را افزایش دهد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، یکی دیگر از مواد معطری است، که دارای بسیاری از ویژگی های مرطوب کننده و محافظتی مانند روغن زیتون است. کمی شکر و لیمو را برای اسکراب لب به آن اضافه کنید و پس از آسیب دیدن در برابر آفتاب از آن استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که درمان پوست سر با روغن جوجوبا می تواند از شوره سر جلوگیری کند. خواص روغن خود را افزایش دهید: چند قطره روغن اسانس انار یا عصاره چای سبز را اضافه کنید تا به بیشتر در برابر آسیب آفتاب در امان باشید و عصاره شیرین بیان ممکن است در تسکین لکه های تاریک یا دردناک نیز مفید باشد.

توجه

   برای تست حساسیت به روغن کافی است که چند قطره در مچ دست خود بریزید  وبعد از حداقل 24 ساعت نتیجه را مشاهده کنید. در صورت امکان، از تأمین کنندگان قابل اعتماد خرید کنید. مواد تشکیل دهنده و مواد نگهدارنده کمتر به این معنی است که شانس کمتر برای ایجاد تحریک وجود دارد.

منبع: الودکتر

این روغن چین و چروک پیشانی تان را باز می کند – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ