درمان جوش سرسیاه در گوش

mahdie.mohtashami
آیا در گوش خود تا به حال جوش سرسیاه دیده‌اید؟ اگر در گوش خود جوش سرسیاه مشاده کرده اید به شما پیشنهاد می کنیم همراه با تیم ترجمه الودکتر روش های درمانی جوش سرسیاه را مطالعه کنید.

جوش سرسیاه در هر نقطه ای میتواند ایجاد شود

جوش سرسیاه یکی از انواع آکنه است، یک نوع بیماری التهابی پوستی است که منجر به مسدود شدن حفره ها می شود. بر خلاف انواع دیگر آکنه، مانند کیست ها و جوش ها با باکتری ها ارتباط ندارند. آنها توسط ترکیبی از روغن (سبوم)، سلول های پوست مرده و کثیف که منافذ خود را مسدود می کنند ایجاد می شود و یک ماده سخت گیر ایجاد می‌کنند. بالای منافذ باز می شود و مواد متصل به رنگ تیره رنگ اکسید می شوند. در حالی که اغلب جوش های سر سیاه به مناطق چانه، بینی و پیشانی (t-zone) مرتبط هستند، می توانند در هر جایی از بدن نیز شکل بگیرند. گوش نیز در معرض جوش های سرسیاه می باشد به دلیل اینکه آن طور که بهداشت صورت رعایت می شود به گوش ها اهمیتی داده نمی شود.

چه عواملی باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود؟

همه ما دارای غدد چربی هستیم، در واقع این غدد برای پوست ضروری و حیاتی است. غددهای چربی موجود در پوست زمانی که بیش از حد فعال می شوند و سبب ایجاد چربی زیاد در پوست می شوند، مشکل ساز می شوند. این مشکل اغلب در افرادی که دارای پوست های چرب یا ترکیبی هستند به وجود می آید.

عوامل خطر زیر همچنین می توانند تعداد منافذ های مسدود شده را افزایش داده و منجر به آسیب های بیشتر شود:

نوسانات هورمونی

داروهای تجویزی

فشار و استرس

سابقه خانوادگی

جوش های سر سفید نیز از منافذ های متخلخل ایجاد می شود، اما سر آنها بسته است. این امر باعث ایجاد کلاه سفیدی می شود که روی پوست شما دیده می شود.

گزینه های درمانی جوش سرسیاه در گوش

باید از همان مراحل و درمان هاییاستفاده کنید که برای درمان جوش سرسیاه در دیگر نقاط بدن خود استفاده می کنید. تنها تفاوت درمان در گوش، حساس بودن پوست گوش می باشد و اینکه شما قادر به دیدن پوست داخل گوش خود نیستید.

پیگیری برای درمان جوش سرسیاه در داخل گوش نیز مهم می باشد، به دلیل اینکه به راحتی گوش فراموش می شود و از یاد می رود.

شستشوی گوش

یکی از بهترین روشها برای رفع چربیهای زائد و کثیفی که می‌تواند در گوش تجمع پیدا کند، شستشوی روزانه گوش است. این کار را می‌توانید پس از هر حمام انجام دهید و حتی می‌توانید هر بار از پاک کننده صورت استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید از انگشتان یا یک حوله نرم استفاده کنید. از زیاد مالیدن گوش خودداری کنید چون این کار پوست را تحریک کرده و موجب آکنه بیشتر می‌شود.

محصولات فوم نازک، بدون روغن را انتخاب کنید، مانند:

پاک کننده آرام پوست Cetaphil

ژل تمیزکننده پوست Dermalogica

Olay Clean Foaming پاک کننده صورت برای پوست حساس

اجتناب از بیش از حد پاک کردن گوش خود، به عنوان این می تواند پوست شما را تحریک و باعث آکنه بیشتر می شود.

لایه برداری پوست

شما می‌دانید که لایه برداری برای پوست صورت و بدن خیلی مهم است. این کار به برداشتن سلولهای مرده و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند. این کار شامل گوشها هم می‌شود. شما می‌توانید به آرامی پوست اطراف گوش را هفته‌ای یکبار لایه برداری کنید. استفاده از ژل شستشوی لایه بردار خیلی خوب است و این کار را به آرامی و با انگشتان انجام دهید.

داروهای ضد آکنه را اعمال کنید

لایه برداری پوست

شما می‌دانید که لایه برداری برای پوست صورت و بدن خیلی مهم است. این کار به برداشتن سلولهای مرده و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند. این کار شامل گوشها هم می‌شود. شما می‌توانید به آرامی پوست اطراف گوش را هفته‌ای یکبار لایه برداری کنید. استفاده از ژل شستشوی لایه بردار خیلی خوب است و این کار را به آرامی و با انگشتان انجام دهید.بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای صورت طراحی شده‌اند اما می‌توان از آنها برای گوشها نیز استفاده کرد. انجمن درماتولوژی آمریکا می‌گوید اسید سالیسیلیک می‌تواند در پاک کردن منافذ موثر باشد. افرادی که از محصولات پاک کننده یا ماسکهایی که با این ماده هسند می‌توانند برای رفع جوشهای سرسیاه داخل گوش استفاده کنند البته ممکن است پزشک شما محصول قویتری را تجویز کند.

داروهای ضد آکنه استفاده کنید

اسید سالیسیلیک یک نوع بتا هیدروکسی اسید است. این ماده حاوی آسپرین است بنابراین کسی که به آسپرین حساسیت دارد نباید از این محصول استفاده کند. اسیدهای بتا هیدروکسی لایه بردارهای شیمیایی هستند که می‌توانند چربی و کثیفی را از منافذ بردارند بدون اینکه لازم باشد آنها را روی پوست بسایید.

توجه داشته باشید که نباید این محصولات را نزدیک کانال گوش که لوله ارتباط دهنده بخش بیرونی گوش با پرده صماخ است، استفاده کرد. ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا بتوانید اثرات آن را ببینید. استفاده از اسید سالیسیلیک همچنین به پیشگیری از تشکیل جوشهای سرسیاه هم کمک می‌کند و می‌توان این ماده را به مراقبت روزانه پوستی اضافه کرد.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

راه های رهایی از جوش های سر سیاه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ