چگونه جوش های سر سیاه درون گوش را از بین ببریم؟

atoosamirzavandi
، جوش های سر سیاه باکتریایی نیستند. جوش های سر سیاه به دلیل ترکیب سبوم، سلول های مرده پوست و آلودگی پوست که موجب مسدود شدن روزنه های پوست می شوند به وجود می آیند.

جوش های سر سیاه هر جایی از بدن ایجاد خواهد شد:

جوش های سر سیاه نوعی از آکنه هستند، که در پوست های التهابی که روزنه های آن مسدود شده است به وجود می آیند.

برخلاف دیگر انواع آکنه، مثل کیست ها، جوش های سر سیاه باکتریایی نیستند. جوش های سر سیاه به دلیل ترکیب سبوم، سلول های مرده پوست و آلودگی پوست که موجب مسدود شدن روزنه های پوست می شوند به وجود می آیند.

هرگاه جوش های سر سیاه در ناحیه T صورت ( چانه، بینی و پیشانی) ایجاد شود، پس می توانند در دیگر نقاط بدن نیز ایجاد شوند. گوش ها از جمله نقاطی هستند که در معرض این نوع جوش ها قرار می گیرند زیرا از مراقبت های پیشگیرانه که برای صورت انجام می شود برخوردار نمی باشند.

عوامل ایجاد کننده جوش سر سیاه:

همه انسان ها دارای غدد تولید کننده چربی هستند، در حقیقت این غدد برای هیدراته کردن طبیعی پوست مفید می باشند. این غدد در صورتی ایجاد کننده مشکل می باشند که به صورت مداوم سبوم تولید کنند. این مشکل بیشتر در افرادی که دارای پوست ترکیبی با چرب هستند وجود دارد.

دنبال کردن عواملی که موجب مسدود شدن روزنه ها می شوند، جوش های سر سیاه بیشتری تولید خواهند کرد از جمله:

  • نوسانات هورمونی
  • عوارض جانبی داروها
  • استرس
  • سابقه خانوادگی

اگرچه، جوش های سر سفید بر اثر انسداد روزنه ها به وجود می آیند اما سر آن ها نیز بسته است. همین عامل موجب دیده شدن سر سفید بر بالای جوش ها می شود.

درمان های در دسترس برای جوش های سر سیاه:

می توانید روش هایدرمان جوش های سر سیاه را برای هر قسمتی از بدن به کار ببرید. تنها تفوت این است که پوست گوش حساس تر می باشد و نمی توانید گوش خود را به سادگی ببینید.

گوش های خود را بشویید:

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن روغن اضافی گوش ها شستن روزانه آن ها می باشد. این کار را می توانید به راحتی در حمام انجام دهید همچنین می توانید از شوینده های معمول پوست خود نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید از انگشت یا پارچه خیس استفاده کنید.

استفاده از اسکراب ها برای تمیز کردن گوش را فراموش کنید زیرا پوست تان را بیشتر تحریک می کند و موجب بیشتر شدن آکنه می شود.

از لایه بردار استفاده کنید:

معمولا لایه بردار ها را به عنوان یک محصول خوب برای پوست صورت می شناسید. لایه بردار به از بین بردن سلول های مرده پوست که موجب رنگ بد و انسداد روزنه ها می شود، کمک می کند. می توانید از لایه بردار های برای اطراف گوش خود یک بار در هفته استفاده کنید. بهتر است که این کار را در حمام انجام دهید.

برای استفاده از لایه بردار می توانید از انگشت خود کمک بگیرید.

استفاده از داروهای ضد آکنه:

دارو های ضد آکنه می تواند از ایجاد آکنه در نواحی حساس گوش ها جلوگیری کنند. سالسیلیک اسید یک نوع دارویی می باشد که به باز کردن روزنه ها کمک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. بنزویل پراکساید نوعی دیگر از این داروها محسوب می شود.

از سالسیلیک اسید در محصولات مورد استفاده برای درمان آکنه استفاده می شود. تونر ها نیز برای این منظور بسیار متداول می باشند، اگر چه برخی از شوینده ها حاوی سالسیلیک اسید نیز می باشند. ابتدا فقط صبح ها از این نوع شوینده ها استفاده کنید اگر التهابی در صورت خود احساس نکردید می توانید دو بار در روز از آن استفاده کنید.

خارج کردن جوش های سر سیاه:

خارج کردن جوش سر سیاه آخرین مرحله می تواند باشد. علاوه بر استفاده از ناخن می توانید از ابزارهای خاصی که مخصوص این کار است استفاده کنید.

استفاده از این ابزرار برای خارج کردن جوش سر سیاه گوش کمی مشکل است. شما باید:

ابتدا باید پارچه خیس را روی آن ناحیه قرار دهید تا روزنه ها باز شوند.

سپس ابزار را نزدیک به جوش سر سیاه قرار دهید و فشار وارد کنید تا آن را خارج کند.

مطمئن شوید که ابزار را به طور مستقیم بر روی جوش سر سیاه قرار نداده اید، این کار موجب می شود که به پوست حساس گوش آسیب وارد کنید.

در انتها گوش خود را بشویید و ابزار خود را ضد عفونی کنید.

چه زمانی باید به متخصص پوست مراجعه کرد؟

اگر چه خارج کردن جوش های سر سیاه در خانه برای برخی از افراد امکان پذیر است، اما همیشه به این صورت نخواهد بود. اگر دوباره این جوش ها ایجاد شدند و به همه جای گوش سرایت کردند باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

متخصص پوست می تواند این جوش ها را از طریق راه هایی دیگر از بین ببرد. به کمک ابزار های پیشرفته که استفاده از آن ها در منزل امکان پذیر نمی باشد.

منبع الو دکتر

15 درمان خانگی برای جوش داخل گوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ