شستشوی صحیح پوست با این روش!

شستن صورت به نظر کار ساده ای می آید،اما صحیح انجام دادن آن نیاز به دقت و آگاهی دارد.و همین موضوع علت اصلی زیبایی پوست و چهره می باشد.

شستشوی صحیح پوست

شستن صورت اگر چه کار بسیار ساده ای به نظر می رسد،اما یکی از دلایل سلامت و زیبایی پوست ،طریقه صحیح شستن پوست می باشد.

شستن صورت به نظر کار ساده ای می آید!اما صحیص انجام دادن آن نیاز به دقت و آگاهی دارد.و همین موضوع علت اصلی زیبایی پوست و چهره می باشد.

بسیاری معتقدند که فقط کافی است صورت را برای پاک کردن آرایش تمیز کردن پوست زمانی که کثیف می شود، بشویید.اما در واقع، توصیه می شود که چهره خود را دو بار در روز شستشو دهید.

دکتر جنیفر هلی، یک متخصص پوست از Skotsdale، آریزونا می گوید.

با این حال، میزان دفعاتی که صورت خود را شستشو می دهید بسیار اهمیت دارد.

بدون توجه به نوع پوست، بافت و یا وضعیت فعلی، دکتر هالی تأکید می کند که یک روالتمیز کردن پوست داشته باشید،در این زمینه شستشوی شبانه نیز بسیار مهم است.

او می گوید: “از بین بردن آرایش، خاک و آلودگی ها، برای مراقبت از پوست مهم است و همچنین پوست را در فرایند بازسازی و تجدید شونده آن، حمایت می کند.

ابتدا تمام آرایش خود را پاک کنید

قبل از شروع پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از ماساژ دستی آرام استفاده کنید

.

پاک کردن کامل  آرایش

  برای پوست و حفره های متخلخل، دو روش پاکسازی را امتحان کنید. این روش دو مرحله ای از روغن طبیعی (به عنوان مثال کاستور، زیتون، آفتابگردان) برای حذف خاک روز استفاده می کند و سپس به شستشوی صورت ملایم با روغن صورت میگیرد.

 برای پاک کردن آرایش در اطراف چشم، یک سواب پنبه ای را به آب ، آرایش پاک کننده یا روغن های طبیعی آغشته نمایید. ساب بافت پنبه به شما کمک می کند به آرامی مناطق پوست خود را پاک نمایید.

 صابون نرمی عمومی پوست را از بین ببرید

به استثنای موارد خاصی که برای صورت و به صورت تخصصی تولید می گردد، صابون های معمولی می توانند تعادل pH پوست (که باعث رشد بیشتر باکتری و مخمر می شود) را تغییر دهد.

جای تعجب نیست: پاک کننده های صورت، مخصوصا پد های پاک کننده، برای پوست مناسب تر باشند.

دکتر Erum Ilyas، متخصص پوست متخصص پوست از پادشاه پروس، پنسیلوانیا می گوید.

یکی از مطالعات 2012 studyTrusted Source تایید و نتیجه گیری می کند که سورفکتانت ها (آنچه که باعث می شود تا تمیزکننده ها روغن یا گرد و خاک و آلودگی را از بین ببرد) باعث جلوگیری از بروز آسیب های پوستی شما به صورت طبیعی و سالم می شود.

استفاده از آب گرم و مرطوب

حقیقت این است که زیاد یالا بودن دما و یا پایین بودن دمای آبی که ص.رت خود را باآن می شویید،پوست را تحریک می کنند.به همین علت بهتر است از آب با دمای متوسز  ویا ولرم برای شستشوی پوست خود استفاده نمایید..

پاک کننده و اسکراب های مناسب تهیه کنید

اسکراب کردن پوست می تواند لایه های مرده و همچنین آلودگی های عمیق پوست را از بین ببرد.اما بهتر است اسکراب ها را با توجه به نیاز و نوع پوست خود انتخاب کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد.برای اسکراب و تمیز کردن پوست، از اسکراب های استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده در پاک کننده های خود را که حاوی سالیسیلیک اسید، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه ای هستند، داشته باشند.

دوبار در هفته می تواند برای پوست های معمولی مناسب باشد.برای سایر پوست ها بهتر است  از دستورالعمل نوشته شده بر روی اسکراب های مناسب پوست های مختلف کمک بگیرید.

چانه و گردن خود را فراموش نکنید

چانه و گردن شما نیزدر معرض آلودگی ها قرار دارند. برای پاکسازی این قسمت ها را نیز مورد توجه قرار دهید.

هنگامیکه صورت خود را با ماساژ پاکسازی می کنید، به طورملایم انگشتان خود روی پوست بچرخانید و سپس به سمت چانه و گردن حرکت کنید.

این ماساژ علاوه بر پاکسازی می تواند به آرامش نسبی شما نیز کمک کند و در یک روز استرس زا بسیار کاربردی باشد.

با یک حوله نرم خشک کنید

برای خشک کردن پوست خود حتما از یک حوله نرم تستفاده نمایید.حوله مناسب در سلامت پوست و همچنین مو بسیار مهم و اثر گذار است.با استفاده از حوله نرم و تمیز به آرامی سطح پوست خود را خشک کنید و توجه داشته باشید حوله را پس از مدت کوتاهی استفاده بشویید و در صورت استفاده طولانی مدت،آن را تعویض نمایید.

منبع:الودکتر

15 درمان خانگی برای جوش داخل گوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ