علل کمردردهای صبحگاهی پس از بیدار شدن چیست؟

آیا تا به حال صبح بیدارشده اید و کمر دردی غیر منتظره را تجربه کرده اید؟ شما تنها نیستید. درد پشت (درد کمر)عادی است این نیز اغلب اولین چیزی است که در صبح، به خصوص در حال حرکت از بلند شدن به ایستاده، احساس می شود

درد های صبحگاهی

درد کمر در صبح معمولا به علت سفتی طولانی مدت استراحت یا کاهش جریان خون در خواب است. پس از حرکت، علائم معمولا از بین می روند.

در حالی که درد صبح می تواند به صورت دوره ای باشد، برخی افراد آن را بیشتر از دیگران تجربه می کنند.

کمردرد

 این درد مکرر می تواند ناشی از تعدادی از مسائل، از جمله:

  •     فشار
  •     وضعیت بد
  •     شرایط پزشکی شخص
  • علل درد صبحگاهی
  • موقعیت های خواب

 باشد.

اگر هر روز صبح که بیدار میشوید متوجه  این درد میشوید، نوع وضعیت خواب شما ممکن است مقصر باشد. موقعیت های خواب بد می تواند فشار بر ستون فقرات شما ایجاد کند، بهتر است در هنگام خواب منحنی طبیعی آن را حفظ کنید.

همچنین می تواند باعث فشاربر پشت ودرد ناخوشایند در مفاصل شما شود. اگر اغلب بر روی شکم بخوابید، ممکن است به طور منظم درد را تجربه کنید.

در نظر بگیرید که بهتر است جای خواب خود را برای سلامت بهتر خواب و ستون فقرات تغییر دهید. پزشکان توصیه می کنند که خوابیدن در کنار بهتر است یا یک بالش زیر زانو خود داشته باشید. اگر خواب در حالت خمیده و جمع شده تنها موقعیت راحت برای شما باشد، یک بالش زیر لگن یا شکم برای حمایت از ستون فقرات اضافه کنید. این کمک می کند تا فشار به ستون فقرات را کاهش دهد

تشک بد

اگر وضعیت بد خواب باعث علت درد کمر شما نمی شود، رفع این درد می تواند بسیار راحت تر باشد. تعویض کردن تشک های قدیمی با تشک جدید می تواند تا حد زیادی خواب شما را بهبود بخشد

کمردرد.

طبق گزارش StudyTrusted Source 2009، تعویض کردن تشک های بزرگتر از سن 9 سال به بعد می تواند کیفیت خواب، کاهش ناراحتی و کاهش نشانه های استرس را بهبود بخشد.

برای انتخاب تشک جدید از کارشناسان این امر کمک بگیرید

بارداری

درد پشت در دوران بارداری بسیار شایع است. بعضی از زنان ممکن است این درد را از 8 هفته قبل از بارداری خود تجربه کنند، اما احتمالا در ماه های پنجم تا هفتم، این مشکل می تواند بیشتر بروز کند.

بارداری می تواند باعث فشار روی عضلات پشتی شود. پس از خواب طولانی مدت، این کمر درد در صبح می تواند بدتر شود و باعث سفتی طولانی مدت و تنگی عضلات شود.

برای کاهش درد و ناراحتی، سعی کنید ازکشش پا خودداری کنید و پاهایتان را گرم نگه داریداگر درد شما همچنان ادامه داشته باشد، یک فشرده گرم یا کیسه آب گرم ممکن است به کاهش ناراحتی کمک کند.

انحطاط دیسک

بیماری دیسک دژنراتیو معمولا بدون یک رویداد مهم رخ می دهد. این نتیجه طبیعی پیری است. این بیماری مربوط به سن اتفاق می افتد وقتی دیسک های نخاعی بین و مهره ها شروع به خراب شدن می کنند.

که می تواند باعث درد و ناراحتی شدید شود که ممکن است در صبح بدتر شود..

درمان شامل تزریق استروئید برای از بین بردن درد یا داروهای درد است. پزشک یا متخصص فیزیوتراپ شما همچنین می تواند توصیه کند که کرسنت یا کراس برای حمایت پشتی استفاده شود.

فیبرومیالژیا

بیماری فیبرومیالژی یک اختلال است که باعث درد گسترده عضلانی اسکلتی می شود. اعتقاد بر این است که فیبرومیالژیا درد را با تأثیر بر اینکه چگونه مغز شما سیگنال های درد را پردازش می کند، تقویت می کند. اگرچه افراد مبتلا به فیبرومیالژیا بیشتر در معرض درد می باشند ، اما در زنان بیشتر از مردان است.

سایر علائم مرتبط با این بیماری عبارتند از:

  •      خستگی
  •      خواب بی قرار
  •      مسائل مربوط به حافظه
  •      حالت های تغییر یافته
  •      سردرد تنشی
  •      سندرم روده تحریک پذیر
  •      اضطراب
  •      افسردگی

هیچ درمان برای فیبرومیالژیا وجود ندارد، اما تعدادی از داروهای درد در دسترس برای کمک به بهبود خواب و کاهش علائم دردناک وجود دارد. پزشک شما همچنین ممکن است درمانی یا مشاوره ای برای بهبود کیفیت زندگی به شما در جهت مقابله با این اختلال ارایه دهد.

منبع:الودکتر

به چه دلیل دچار کمردرد شده ام؟

رهایی از کمر درد به روش های خاص!

رابطه خطرناک چاقی با کمر درد و زانو درد کجاست؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ