درمان هایی طلایی برای از بین بردن شوره سر

mahdie.mohtashami
اکثر انسان ها شوره سر را تجربه کرده اند. در این مقاله تیم ترجمه الو دکتر قصد دلرد تا به شما روش هایی طلایی و خانگی برای درمان شوره سر را معرفی کند. در این مقاله همراه با ما باشید.

درمان های خانگی برای از بین بردن شوره سر به طور طبیعی

شوره سر 50% از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.پوست سر و خارش زدگی علائم مشخصی از این وضعیت است، اما ممکن است باعث ایجاد نشانه های دیگری از قبیل تکه های چرب بر روی پوست سر و سوزن شدن پوست شود. علل اصلی شوره سر شامل پوست خشک، درماتیت سبورئیک، حساسیت به محصولات مو و رشد قارچ خاصی است که در پوست سر زندگی می کند. در حالی که بسیاری از محصولات بدون رژیم طراحی شده برای درمان شوره سر، مقدار زیادی از داروهای طبیعی می تواند موثر باشد.

در اینجا روش‌های خانگی برای درمان شوره سر را با شما در میان می گذاریم:

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای از قدیم برای انواع بیماری‌ها از آکنه تا پسوریازیس استفاده شئه است. روغن درخت چای خاصیت درمانی زیادی دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان اثبات شده است که روغن درخت چای توانایی بسیار زیادی در خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد که می تواند به درمان شوره سر بسیار موثر واقع شود. درواقع بر اساس تحقیقات صورت گرفته روغن درخت چای در مبارزه با نوع خاصی از قارچ‌ها که باعث ایجاد شوره سر و التهاب می‌شود بسیار موثر می باشد.

یک مطالعه چهار هفته ای انجام شده دیگر نیز به آزمایش اثرات روغن درخت چای بر شوره سر پرداخت که در آن به درمان ۱۲۶ نفر با مصرف روزانه شامپو حاوی ۵ درصد روغن درخت چای یا پلاسیبو استفاده کرده بودند. در پایان مشخص گردید که روغن درخت چای تا ۴۱% باعث کاهش نشانه های شدید شوره سر گردید و همچنین چربی و خارش سر را هم بهبود داد.

اما به خاطر داشته باشید که روغن درخت چای در آن دسته از افرادی که حساسیت پوستی دارند ممکن است یک ماده تحریک کننده باشد. بهترین کار رقیق کردن روغن درخت چای می باشد و شما می توانید چند قطره روغن نارگیل قبل از استفاده به آن اضافه کنید.

روغن درخت چای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد که به کاهش نشانه ها و شوره شدید سر کمک می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل را به خوبی به خاطر فواید زیاد آن برای سلامتی می‌ شناسند و همچنین از این روغن برای درمان شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نارگیل به بهبود هیدراته پوست و پیشگیری از خشکی آن کمک می کند. این دو فاکتور از عوامل بدتر شدن شوره سر هستند.

یک مطالعه کوچک انجام شده برای ۳۴ نفر نشان داد که مصرف روغن نارگیل هم اندازه روغن حاوی مواد معدنی در بهبود هیدراته پوست موثر است.

دیگر تحقیق انجام شده نیز دریافت که روغن نارگیل می تواند به عنوان درمان اگزما مورد استفاده قرار گیرد. بیماری اگزما می تواند منجر به شوره سر گردد. در این مطالعه انجام شده روغن نارگیل به مدت هشت هفته باعث کاهش نشانه‌های شوره‌سر تا ۶۸% گردید اما در گروهی که از روغن‌ حاوی مواد معدنی استفاده کرده بودند تنها ۳۸ درصد بهبودی حاصل شد.

همچنین مطالعات نشان می دهند که در روغن نارگیل و ترکیبات موجود در آن خاصیت ضد میکروبی دارد. این اثر ضد میکروبی با نوع به خصوصی از قارچ ها مبارزه کرده که منجر به ایجاد شوره سر می شوند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا آب فراوانی داشته که برای پوست شما نقش یک روغن ، محصول آرایشی و لوسیون را ایفا می کند. محققان باور دارند هنگامی که آلوئه ورا بر روی پوست مورد استفاده قرار گیرد به درمان وضعیت های پوستی مانند سوختگی ، پسوریازیس و و تبخال کمک می کند. همچنین آلوئه ورا برای درمان شوره ی سر نیز فوایدی به دنبال دارد. بر طبق یک بررسی انجام شده خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی آلوئه‌ ورا به محافظت از شما در برابر شوره سر کمک می کند. به طور مشابه یک مطالعه دیگر انجام شده نیز نشان داد که آلوئه ورا در برابر چندین گونه قارچی بسیار موثر بوده و به کنترل عفونت قارچی که باعث ش مو می ‌شود کمک می‌ کند.

همچنین مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌ اند که آلوئه ورا به کاهش التهابات کمک کرده که نتیجه آن تسکین نشانه‌ های شوره سر است.

با وجودی که نتایج امیدوار کننده ای درباره اثرات آلوئه ورا بر روی شوره سر به دست آمده اما مطالعات بیشتری برای نتیجه گیری تحقیق درباره نقش آلوورا بر شوره سر مورد باید صورت گیرد.

آلوئه ورا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. در نتیجه آلوئه ورا به شما در کاهش التهابات و کاهش نشانه‌ های شوره سر کمک می کند.

به حداقل رساندن سطوح استرس

اعتقاد بر این است که استرس بر جنبه های بسیاری از سلامت و رفاه تأثیر می گذارد. این می تواند بر همه چیز از شرایط مزمن تا سلامت روان تاثیر بگذارد. در حالی که استرس خود باعث ایجاد شوره سر نمی شود، می تواند نشانه هایی مانند خشکی و خارش را تشدید کند. حفظ سطح بالایی استرس درازمدت می تواند فعالیت سیستم ایمنی را مهار کند. سیستم ایمنی ضعیف می تواند توانایی بدن شما را برای مقابله با برخی از عفونت های قارچی و شرایط پوستی که به شوره سر آسیب می رساند، کاهش دهد. در واقع، یک مطالعه 82 فرد مبتلا به درماتیت سبورئیک، یکی از شایع ترین علل شوره سر، نشان می دهد که اکثر قسمت های درماتیت با ایجاد یک زندگی پر استرس به وجود آمده است. برای کنترل سطوح استرس، برخی از تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق یا آروماتراپی را امتحان کنید.

با این راهکار خانگی از شر پوسته سر و شوره راحت شوید

رابطه عجیب شوره سر و استرس!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ