شوره سر و راه های رهایی از آن

mahdie.mohtashami
اگر شما نیز جز افرادی هستید که از شوره شر خود احساس ناراحتی می کنید ما به شما راه حل های خانگی و طبیعی آموزش می دهیم. با ما همراه باشید تا راه حل های طبیعی برای درمان شوره سر را با یکدیگر بخوانیم.

سرکه سیب را به برنامه روزانه خود اضاف کنید

سرکه سیب دارای مزایای بهداشتی زیادی می‌باشد. به طور مثال سرکه سیب انسولین بدن را افزایش داده و کمک می کند تا وزن بیشتری کم کنید. همچنین سرکه سیب نیز اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای خلاص شدن از شوره سر استفاده می شود. اعتقاد بر این است که اسیدیته سرکه به تخریب سلول های پوست مرده در پوست سر کمک می کند.

سرکه سیب نیز برای تعادل pH پوست برای کاهش رشد قارچ و در نتیجه مبارزه با شوره سر مناسب می باشد. با این حال هیچ مطالعه دقیقی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و تنها شواهد عادی دیده شده بر سر افراد موجود می باشد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که سرکه سیب سرکه و ترکیبات آن می توانند از رشد نوع خاصی از قارچ جلوگیری کنند.

اگر می خواهید سرکه سیب سرکه را امتحان کنید، یک قاشق غذا خوری را به شامپو خود اضافه کنید یا آن را با سایر اسانس های دیگر ترکیب کنید و آن را به طور مستقیم بر روی مو اسپری کنید.

از آسپرین نیز می توانید استفاده کنید

اسید سالیسیلیک یکی از ترکیبات اصلی موجود در آسپرین است که مسئولیت خواص ضد التهابی دارد. علاوه بر اینکه در آسپیرین یافت می شود، اسید سالیسیلیک نیز در بسیاری از شامپوهای ضد شوره وجود دارد. اسید سالیسیلیک به از بین رفتن پوست و خرده خرده شدن آن کمک می کند به طوری که منجر به حذف آن می شود.

در یک مطالعه، 19 نفر مبتلا به شوره سر از دو شامپو حاوی پریکوتون االیام همراه با اسید سالیسیلیک یا پرییتین روی استفاده کردند.

هر دو شامپو بعد از چهار هفته توانستند شوره سر را کاهش دهند اما شامپو حاوی سالیسیلیک اسید در کاهش شدت پوسته پوسته شدن موثرتر بود. مطالعه دیگری نشان داد که شامپو حاوی سالیسیلیک اسید به عنوان یک داروی تجویزی در درمان درماتیت و شوره موثر می باشد. برای درمان شوره سر به راحتی، دو قرص آسپرین را خرد کنید و قبل از شستن موهای خود به صورت پودر به شامپو خود اضافه کنید.

مصرف امگا ۳

اسید چرب امگا ۳ نقشی مهم در بدن ایفا می کند. نه تنها امگا ۳ باعث شکل‌ گیری غشای سلولی اطراف سلول ها می شود بلکه برای عملکرد قلب ، سیستم ایمنی و ریه ها بسیار حیاتی است. همچنین اسید چرب امگا ۳ برای پوست شما بسیار لازم است. این ماده به مدیریت تولید روغن و هیدراته پوست ، بهبود زخم ها و پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

کمبود اسید چرب امگا ۳ باعث ایجاد چندین نشانه در بدن می‌ شود که از جمله آنها می‌ توان به خشکی مو ، خشکی پوست و حتی شوره اشاره کرد. همچنین اسید چرب امگا ۳ به کاهش التهابات کمک می کند که این مسئله به نوبه خود باعث کاهش ناراحتی های پوستی و شوره می گردد.

ماهی های روغنی مانند سالمون قزل‌ آلا منابع بسیار خوبی از اسید چرب امگا ۳ هستند. شما می توانید از مکمل روغن ماهی هم استفاده کنید یا دریافت دیگر مواد غذایی سرشار از امگا ۳ مانند دانه چیا ، دانه کتان و گردو را بالا ببرید.

مصرف پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها نوعی از باکتری های مفید می باشند که برای سلامت شما خوب هستند. فواید بسیار زیادی در مصرف پروبیوتیک ها وجود دارد که از جمله آنها می‌ توان به محافظت در برابر آلرژی‌ ها ، پایین آوردن سطح کلسترول و افزایش مقدار کاهش وزن اشاره کرد.همچنین پروبیوتیک ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده که باعث می‌ شود از بدن شما در برابر عفونت های قارچی ایجاد کننده شوره سر محافظت گردد.در حقیقت یک مطالعه مشخص کرد که مصرف پروبیوتیک به مدت ۵۶ روز به طور قابل ملاحظه ای شدت شوره سر را در ۶۰ نفر کاهش داد.

همچنین تحقیقات نشان می‌ دهد که پروبیوتیک ها به کاهش نشانه‌ های وضعیت های پوستی مانند اگزما و التهابات به خصوص در بچه‌ ها و نوزادان کمک می کند. پروبیوتیک ها را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و همچنین به صورت مکمل هم وجود دارند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین که از دسترس پذیرترین مواد بوده که می‌ توانید برای کمک به درمان شوره سر از آن استفاده کنید. محققان باور دارند که جوش شیرین به عنوان یک کاهش دهنده خشکی و خارش پوست سر و همچنین دفع کننده سلول های مرده پوست عمل می کند. همچنین جوش شیرین خاصیت ضد قارچی داشته که برای درمان شوره سر مفید است. یک مطالعه آزمایشگاهی به اندازه گیری اثر ضد قارچی جوش شیرین بر روی قارچ های رایجی پرداخت که باعث عفونت های پوستی می شوند. نتایج بسیار تحسین برانگیز بود و مشخص گردید که جوش شیرین تنها بعد از هفت روز استفاده قادر به بازداری از رشد قارچ ها در ۷۹ درصد از گونه ها می شود.

دیگر مطالعه به بررسی اثرات جوش شیرین بر ۳۱ فرد مبتلا به پسوریازیس پرداخت. درمان با استفاده از جوش شیرین به طور قابل ملاحظه ای خارش و ناراحتی های پوستی را تنها بعد از ۳ هفته کاهش داد.

برای کسب بهترین نتیجه جوش شیرین را در حمام به صورت مستقیم به موهای مرطوب خود مالیده و و به خوبی روی پوست سر ماساژ دهید. بعد از یک الی دو دقیقه موی سر خود را آبکشی کرده و شامپوی همیشگی خود را استفاده کنید.

.

عامل اصلی بروز شوره سر چیست؟

با این روش فوق العاده شوره سر درمان می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ