خواص آووکادو برای موها

آووکادو علاوه بر مزایای سلامتی خوراکی برای پوست و موی شما نیز دارای خواص فراوانی است. روغن آووکادو برای ساخت ماسک موی خانگی بسیار استفاده می شود و فواید فراوانی نیز دارد. با نحوه ساخت ماسک موی آووکادو آشنا می شوید.

به گزارش الودکتر:  آووکادو یک میوه خوشمزه است که یک وعده سالم را به هر وعده غذایی اضافه می کند. محتوای چربی، خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی و مواد معدنی لازم برای سیتم بدن شما را فراهم می کند و همچنین یک عنصرمفید برای مو و پوست شما نیز می باشد. یاد بگیرید چگونه روغن موی آووکادو می تواند در حین کمک به رشد موی شما، باعث درخشش مو نیز شود.

شما می توانید از آووکادو به عنوان میوه یا روغن برای موهای خود استفاده کنید. روغن آووکادو غنی از:

  • آنتی اکسیدان ها
  • مواد معدنی
  • اسیدهای چرب ضروری
  • بیوتین
  • ویتامین A، B-5 و E

خوردن آووکادو بهترین راه برای حفظ موهای شماست. بیوتین، ویتامین B-5 و ویتامین E باعث افزایش سلامتی مو می شوند. اضافه کردن آووکادو بیشتر به رژیم غذایی خود و یا استفاده از روغن آووکادو در پخت و پز نیز می تواند یک گزینه خوب برای شما باشد.  موهای شما با آووکادو یعنی روغن آن می تواند رطوبت همیشگی را حفظ کند و تقویت شود. منبع TrichologystudyTrusted Source معتبر SourceInternational در سال 2015 نشان داد که مواد معدنی مانند آنهایی که در روغن آووکادو هستند می توانند به سلول های کوتیکول مهر و موم کمک کنند که مانع از شکستن موها شود.

نحوه استفاده از آووکادو برای رشد مو

مطالعات حیوانی نشان می دهد که اسانس های اسطوخودوس و نعناع می توانند رشد مو را افزایش دهند. روغن آووکادو معمولا به عنوان روغن حامل برای روغنهای ضروری استفاده می شود. یک اونس روغن آووکادو با سه تا شش قطره اسانس نعناع یا اسطخدوس را برای درمان خانگی موها مخلوط کنید. شما همچنین می توانید یک مقدای از روغن آوکادو را بر روی پوست خود ماساژ دهید. روغن آووکادو باعث تحریک جریان خون و جلوگیری از فولیکول های مسدود شده می شود. این اثرات ممکن است به مبارزه با ریزش مونیز کمک کنند.

پوست شما روغن را به راحتی جذب می کند، بنابراین نگران نباشید – یک لایه چرب بر روی پوست خود نخواهید گذاشت. اگر از روغن آووکادو بیش از حد در موهای خود استفاده کنید، می توانید آن را به طور کامل با شامپو شستشو دهید تا جایی که احساس شود که روغن از بین رفته است.

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای تهویه ماسک مو

شما می توانید ماسک های موی مبتنی بر آووکادو را در فروشگاه خریداری کنید یا در آشپزخانه خود تهیه کنید. برای ساخت ماسک موی غنی از پروتئین ، مواد زیر را مخلوط کنید:

  • ·        1 آووکادو
  • ·        1 موز
  • ·        1 قاشق غذاخوری. روغن آووکادو
  • ·        1 قاشق غذاخوری. روغن نارگیل
  • ·        1 قاشق غذاخوری. عسل

مخلوط جامد را در مخلوط کن بریزید. بعد روغن و عسل را اضافه کنید و ماسک را روی موهای خود قرار دهید. خمیر را حداقل 20 دقیقه یا حداکثر سه ساعت بگذارید روی موی خود بماند. با توجه به ترجیح شما، ماسک موی آووکادو را با آب گرم یا شامپو بدون مواد شیمیایی تمیز کنید.

نحوه استفاده از روغن آووکادو به عنوان یک روغن درمانی

آنچه شما نیاز دارید:

  • روغن آووکادو
  • روغن نارگیل فوق العاده با ارزش
  • حوله گرم
  • ظرف شیشه ای
  • ماهی تابه

مراحل:

    آب را در یک ضرف به جوش بیاورید.روغن آوکادو و روغن نارگیل وروغن زیتون (3 تا 5 قاشق غذا خوری در هر بسته، بسته به طول موهای خود را) استفاده کنید و در یک شیشه شیشه ای اینها را ترکیب کنید. برای افزایش محلول، چند قطره روغن  مانند رزماری یا اسطوخودوس اضافه کنید.  شیشه ترکیب از این روغن ها را در آب گرم قرار دهید برای دقایقی.

    قبل از اعمال به روی موهایتان دمای روغن را روی مچ دست خود آزمایش کنید. روغن را به آرامی بر روی موی سر خود ماساژ دهید و آن را با یک حوله گرم تا 20 دقیقه بپوشانید. سپس با آب گرم  موهیتان را بشویید.

تحقیقات محدودی در مورد مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو وجود دارد. اگر چه این یک مرطوب کننده عالی است، روغن آووکادو در هنگام استفاده از آن به عنوان یک درمان موضعی همیشه مفید نیست، زیرا زمانی که شما آن را بخشی از یک رژیم غذایی سالم می خورید مزایای بیشتری دارد. مو از سلول های مرده ساخته شده است، به همین دلیل برای حفظ سلامت کلی بهترین راه برای به دست آوردن موهای سالم است خوردن آووکادو است.

خطرات و هشدارها

به طور کلی، آوکادو برای استفاده ایمن است، اما افرادی که به آوکادو آلرژی دارند باید با دکتر خود مشورت کنند. استفاده از روغن آووکادو ممکن است باعث عوارض جانبی شود، حتی اگر شما آنها را نداشته باشید. قبل از استفاده از روغن آووکادو چه بر روی پوست و چه بر روی مو باید آن را تست کنید.

با توجه به نتایج یک نظرسنجی ملی، خوردن آووکادو با کیفیت کلی رژیم غذایی و سلامت همراه است. مطالعه سال 2012 نشان داد که مصرف آوکادو از سلامت قلب و گوارشی و همچنین پیری سالم حمایت می کند. برای تقویت رژیم غذایی خود، هنگامی که شما سس سالاد رادرست کنید، روغن ذرت یا روغن زیتون را با روغن آووکادو جایگزین کنید.

منبع: الودکتر

مزایای آوکادو برای افراد مبتلا به دیابت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ