آیا می دانید دتاکس واتر چیست؟ دارای چه خواصی می باشد؟

mahdie.mohtashami
شاید این روزها دتاکس واتر زیاد به گوش شما رسیده باشد. در این مقاله تیم ترجمه الودکتر در نظر دارد تا به طور کامل به شما بگویید دتاکس واتر چیست، چگونه ساخته می شود و دارای چه مزایایی است. در این مقاله همراه با ما باشید.

دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر آبی است که میوه‌های تازه و سبزیجات را به آن اضافه کرده‌اند که گاهی‌اوقات به آن آب طعم‌دار هم می‌گویند. شما می‌توانید با ترکیب میوه، سبزی و گیاهان مختلف در خانه دتاکس واتر درست کنید.

ازآنجایی‌که فقط از عصاره‌ی میوه و سبزی برای مزه‌دهی استفاده شده، دتاکس واتر کالری کمتری نسبت به آب‌میوه‌ها دارد. به‌همین‌دلیل برای رژیم‌های سم‌زدایی لیمویی و پاک‌سازی خیلی مفید است.

دتاکس واتر را برای کاهش وزن هم توصیه می‌کنند، چراکه می‌توان آن را جایگزین نوشیدنی‌های پر از شکر و آب‌میوه‌ها کرد.

چطور دتاکس واتر درست کنیم؟

درست‌کردن دتاکس واتر در خانه کار آسانی است. فقط به آب، تعدادی میوه، سبزی و گیاه نیاز دارید. این ترکیبات را تکه‌تکه کنید و به آب سرد یا گرم اضافه کنید. هر چقدر از ترکیبات بیشتری استفاده کنید، طعم نهایی بهتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید نوشیدنی خنکی درست کنید، دتاکس واتر را به‌مدت ۱ تا ۱۲ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. بعد از پایان این مدت زمان، ترکیبات را از درون ظرف خارج کنید تا فاسد نشوند.

اگر عجله دارید فشار دادن میوه و سبزی کمک می‌کند تا طعم آنها زودتر آزاد شود. این هم تعدادی ترکیب دتاکس واتر:

خیار و نعناع؛

لیمو و زنجبیل؛

توت سیاه و پرتقال؛

لیمو و فلفل‌هندی؛

هندوانه و نعناع؛

گریپ فروت و آویشن؛

پرتقال و لیمو؛

توت‌فرنگی و ریحان؛

سیب و دارچین.

منافع مصرف دتاکس واتر

کاهش وزن؛

سم زدایی بدن؛

متعادل‌کردن سطح PH خون؛

بهبود سیستم گوارش؛

بهبود عملکرد دستگاه ایمنی؛

بهبود خلق و خو؛

افزایش سطح انرژی؛

بهبود رنگ پوست.

خاصیت دتاکس واتر به این بستگی دارد که از چه ترکیباتی استفاده می‌کنید. البته می‌توان بخش بزرگ این خواص را به‌خاطر وجود آب دانست، چراکه شما با مصرف دتاکس واتر، میزان زیادی از این ترکیبات را مصرف نمی‌کنید.

 

مهم‌ترین مزیت‌های مصرف دتاکس واتر

 به کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از فواید نوشیدن آب، کمک به کاهش وزن است و این درمورد مصرف دتاکس واتر هم صدق می‌کند. آب در کوتاه‌مدت باعث افزایش نرخ سوخت و ساز خواهد شد و سبب سوزاندن کالری می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف نیم‌لیتر آب می‌تواند تا ۳۰ درصد نرخ سوخت‌وساز را در ساعت افزایش بدهد.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به‌اندازه‌ی توصیه‌شده در رژیم خود از آب استفاده می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. در تحقیق دیگری مشخص شد بزرگ‌سالانی که روزانه قبل از هر وعده‌ی غذایی نیم‌لیتر آب مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد بیشتر از بقیه وزن از دست می‌دهند. 

این اثر می‌تواند به‌خاطر افزایش سوخت‌وساز باشد یا اینکه مصرف آب باعث کاهش اشتها می‌شود.

 بهبود سلامتی دستگاه گوارش

آب‌رسانی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها مفید است. کم‌آبی مزمن باعث یبوست و نفخ شکم می‌شود. مصرف آب زیاد، به عمل هضم در معده کمک می‌کند و جلوی ابتلا به یبوست را می‌گیرد.


 بهبود سطح انرژی و خلق‌وخو

حتی کم‌آبی متوسط هم می‌تواند روی خلق‌وخو، قدرت تمرکز و سطح انرژی اثر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد که حتی ۱ درصد کم‌آبی هم می‌تواند سطح تمرکز را پایین بیاورد و باعث سردرد بشود. درباره‌ی بزگ‌سالانی که روزانه کمتر از ۱٫۲ لیتر آب مصرف می‌کردند، تحقیقی انجام شد. وقتی آنها مصرف آب خود را به روزی ۲٫۵ لیتر رساندند، شادتر بودند و انرژی بیشتری هم داشتند.

 بهبود قدرت دستگاه ایمنی

این یکی از آن ادعاهایی است که ممکن است درمورددتاکس واتر اغراق‌شده به‌نظر برسد. مصرف میوه‌، سبزیجات و آب‌میوه‌ها (آبمیوه‌هایی که با استفاده از آبمیوه گیری پرس سرد گرفته می‌شوند نسبت به آبمیوه‌‌گیری‌های معمولی مواد مغذی و فیبر بیشتری دارند) به بهبود دستگاه ایمنی کمک می‌کند؛ به‌خصوص مصرف متناوب ویتامین C باعث بهبود دستگاه ایمنی می‌شود.

هر چند دریافت این مواد مغذی از طریق مصرف دتاکس واتر خیلی محدود است و خیلی بعید است که مصرف این نوشیدنی اثر زیادی روی دستگاه ایمنی بگذارد.

گفته‌های زیادی درمورد دتاکس واتر وجود دارد که بعضی از آنها جنبه‌ی علمی ندارند و درادامه، به آنها اشاره خواهد شد.

 به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند

سم‌زدایی اصطلاح محبوبی است که در رژیم‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود. محصولات سم‌زدایی ادعا می‌کنند که باعث بهبود سلامتی و سم‌زدایی از بدن می‌شوند و به کاهش وزن هم کمک می‌کنند.

هر چند واژه سم و سم‌زدایی خیلی مبهم است، چراکه نمی‌گویند دقیقا چه چیزی را حذف می‌کنند و چطور این کار را انجام می‌دهند. خود بدن به‌خوبی برای رهایی از سموم عمل می‌کند. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد یک محصول یا رژیم غذایی باعث بهبود این فرایند می‌شود.

 باعث تعادل سطح PH خون می‌شود

درِحالِ‌حاضر، غذاها و نوشیدنی‌های قلیایی خیلی محبوب هستند زیرا باعث افزایش سطح قلیایی‌بودن بدن می‌شوند، ولی این علم چنین نظریه‌هایی را پشتیبانی نمی‌کند، چراکه غیر ممکن است سطح PH خون را با مصرف غذا بهبود بخشید.

نتیجه‌گیری

این ادعا که مصرف دتاکس واتر سرعت سم‌زدایی بدن را افزایش می‌دهد، غلط است. هر چند مصرف این نوشیدنی مزایای خود را دارد، اغلب این منافع را می‌توانید با مصرف آب هم به‌دست آورید.

مصرف آب برای عده‌ای خوشایند نیست. اگر اضافه‌کردن میوه و سبزی باعث می‌شود تا آب بیشتری مصرف کنید، پس می‌توانید از مزایای مصرف دتاکس واتر هم بهره‌مند شوید.

ساده ترین نوشیدنی پاکسازی کبد +دستورالعمل

چاقی صورت با این نوشیدنی شگفت انگیز! + طرز تهیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ