نکته‌های کلیدی برای رشد سریع موها

mahdie.mohtashami
اکر به دنبال آن هستید که موهایتان سریع تر رشد کند موارد گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید. تیم ترجمه الو دکتر نکته های کلیدی برای رشد سریع موها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته‌های کلیدی برای رشد سریع موها

به راستی سرعت رشد موها چگونه است؟

ما با کل میزان فولیکولهای موی که ما تا به حال در طول عمر خود داشته ایم متولد شده ایم. حدود پنج میلیون فولیکول در بدن اسنان وجود دارد که در سر حدود 1000 فولیکول موجود می باشد.  با بالا رفتن سن، تعدادی از فولیکول‌ها ساخت موهای جدید را متوقف می کنند به همین دلیل است که طاسی یا ریزش مو به وجود می آید.

طب سوزنی آمریکایی می گوید مو به طور متوسط حدود 1/2 اینچ در هر ماه رشد می کند. این یک کل در حدود 6 اینچ در سال برای مو در سر شما است.

اینکه رشد موها چگونه باشد کاملا به  شما بستگی دارد:

سن

نوع موی خاص

بهداشت عمومی

سایر شرایط سلامتی

مطالعات علمی کمی بر اساس چگونگی رشد مو در سطح بدن وجود دارد اما به اندازه کافی مشخص نشده است که چگونه می توان به طور مستقیم سرعت رشد مو را افزایش داد.

در مورد رشد مو و چگونگی کمک به رشد سریع تر مو در این مقاله با یکدیگر بیشتر می‌خوانیم.

چگونه رشد موهای خود را افزایش دهید؟

مو از کراتین و سلول های مرده تشکیل شده است. در حالی که هیچ روش مستقیم برای ایجاد موهای شما سریعتر در طول شب وجود ندارد، گام هایی وجود دارد که می توانید سالم و طولانی موهای خود را حفظ کنید. قبل از مصرف مکمل هایی مانند بیوتین، کراتین یا مکمل های غذایی دیگر با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است با داروها تعامل داشته باشند و عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند.

روغن های ضروری را اعمال کنید

چند قطره از روغن جوجوبا را به شامپو خود اضافه کنید و از آن استفاده کنید. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که دانه کدوتنبل باعث افزایش تعداد موهای مردانه به طور متوسط تا 40 درصد می شود.

تا آنجا که می‌توانید از مصرف اسانس های ضروری به طور مستقیم به پوست خود اجتناب می‌کنید. شما می توانید روغن را با چند قطره روغن ضروری در هر اونس روغن حامل روغن رقیق کنید. دو روغن دیگر که ممکن است کمک کنند عبارتند از روغن رزماری و نعناع.

در حالی که این آزمایشات در زمینه مطالعات حیوانی بوده است، نتایج نشان می دهد که این روغن ها ممکن است به رشد مو کمک کند.

شما همچنین می‌توایند روغن‌ها را با دیگر روغن های مناسب برای موهای آسیب دیده استفاده کنید مانند روغن:

نارگیل

آفتابگردان

کرچک

از پمادهای موضعی استفاده کنید

پماد موضعی به طور کلی برای افراد مبتلا به ریزش مو است. آنها ممکن است به رشد مو کمک کنند. مطالعات نشان می دهد که این محصولات در درمان آلوپسی یا ریزش مو و رشد مو موثر هستند:

ملاتونین موضعی باعث کاهش ریزش مو و افزایش تراکم مو می شود

مینوکسیدیل موضعی 5 درصد ریزش مو را کاهش می دهد

مکمل های کراتین را مصرف کنید

مطالعات زیادی در مورد اثرات پروتئین، کراتین و ویتامین ها بر سلامتی مو وجود ندارد. یک مطالعه در مورد یک محصول که 500 میلی گرم کراتین و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی را دیده بود نگاه کرد. گروهی که این مکمل را دریافت کردند نشان داد:

کاهش 12.5 درصدی ریزش مو

5.9 درصد در موها بهبود یافته است

روشنایی و شفافیت مو را بهبود می بخشد

از پروتئین استفاده کنید

پروتئین به رشد مو کمک می کند و از آسیب های شیمیایی و محیطی محافظت می کند. اگر شما اغلب با حرارت دادن یا مواجه شدن با موهایتان مواجه می شوید، با استفاده از یک پروتئین می توانید از موهایتان محافظت کنید. شما می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید، روغن نارگیل به شما کمک میکند که پروتئین موهای خود را قبل یا بعد از شستن موها از دست ندهید.

پروتئین بیش از حد می تواند کلیه شما را تحت تاثیر قرار دهد. این باعث می شود که موهای شما شکننده شود، اگرچه این نادر است. بهتر است پروتئین را از رژیم غذایی خود دریافت کنید و نه مکمل. شما می توانید پروتئین از سبزیجات، آجیل، ماست و سایر مواد غذایی دریافت کنید.

چه عواملی می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد؟

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد، از جمله:

ژنتیک یا سابقه خانوادگی ریزش مو

تغییرات هورمونی

کمبود تغذیه

داروها

استرس

گرما و حرارتی که به فولیکول ها آسیب برساند

بیماری‌های خاص و یا شرایط دیگر

همچنین لازم است بدانید که اگر در شرایط خاصی قرار دارید و از شدت ریزش موی زیاد رنج می‌برید حتما باید به پزشک مراجعه کنید به دلیل اینکه ممکن است ریزش موی شدید شما از بیماری باشد. برخی از بیماری‌ها می تواند باعث ایجاد ریزش موی شدید شوند.

روغن‌های معجزه‌آسا برای رشد مو-قسمت اول

راز زنان هندی برای رشد سریع موها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ