درمانی محبوب برای تغذیه و رشد مو

هویج یکی از سبزیجات نارنجی رنگی است که بسیار در طول روز مورد استفاده قرار میگیرد و چه خوب است که بدانید روغن هویج علاوه بر پوست می تواند مزایای فراوانی را برای موی شما نیز به ارمعان اورد.

به گزارش الودکتر: روغن هویج یک درمان موثری است که در چندین فرم صورت می گیرد و می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. گفته شده است که روغن هویج یک تغذیه برای مو است. مصرف کنندگان گزارش می دهند که موهای نرم تردارند وسرعت رشد را افزایش می دهد، موها را از آسیب بیشترنیز محافظت می کند. روغن هویج به شکل های مختلف بدست می آید:

  • روغن اسانس هویج که از بذر هویج مشتق شده است
  • روغن حاصل از ریشه هویج است

روغن هویج حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A، ویتامین E و بتا کاروتن است که مواد مغذی ضروری برای سلامتی مو هستند. در ادامه بیشتر با فواید این روغن آشنا می شویم.

مزایای روغن هویج چیست؟

بر اساس شواهد بی نظیر، روغن هویج می تواند به رشد سریع و ضخیم تر شدن مو کمک کند. افرادی که میخواهند موهایشان را بلند کنند  ممکن است روغن هویج به انها کمک کند. همچنین گفته می شود که مو با روغن هویج نیز بهبود می یابند و بافت آن را شفاف تر، نرم تر و ملایم تر به می کند. سایر افرادی که از روغن هویج استفاده می کنند می گویند که از جلوگیری از ریزش مو نیز به انها کمک می کند تا ریشه ها در پوست سر قوی تر شوند. ویتامین های آن می توانند از اثرات محافظتی در معرض آسیب های ناشی از فضای باز محافظت نمایند و از شدت اشعه UV و آلودگی محیط زیست محافظت کنند. با افزایش گردش خون به پوست سر، روغن هویج همچنین می تواند موهای شما را از ریشه به نوک سالم نگه دارد. طرفداران روغن هویج می گویند که ملایم و شفاف است. از آنجا که عطر و بوی خوشی دارد، می توان آن را با دیگر اسانس های موجود در انتخاب خود برای شستشوی مو یا درمان ترکیب کرد. یک تحقیق اخیر نشان می دهد که روغن هویج دارای خصوصیات ضد باکتری در برابر انواع باکتری ها و قارچ ها است. افراد مبتلا به شوره سر و پوست خشک ممکن است بتوانند از مزایای روغن هویج بهره ببرند. با استفاده از روغنهای طبیعی روی پوست سرتان، به خصوص اگر پوستی خشک دارید، می تواند باعث تولید روغن بدن یا چربی بدن شود.

خطرات استفاده از روغن هویج چیست؟

مطالعات زیادی در مورد خطرات و مزایای روغن هویج وجود ندارد. به دلیل ماهیت نادرست خطرات گزارش شده، بهتر است قبل از شروع استفاده از روغن هویج، با دکتر خود مشورت کنید.

 روغن هویج خطر ابتلا به آلرژی را به همراه دارد. قبل از استفاده از روغن هویج به موهای خود، ان را روی مقدار کمی از پوست، مانند یک ناحیه در داخل بازو یا پشت گردن خود تست کنید. همیشه روغن هویج را قبل از استفاده از آن به پوست خود با روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید .آن را حداقل 24 ساعت بگذارید بماند تا متوجه شوید که آیا به آن واکنش نشان می دهید یا نه. اگر هیچ واکنشی وجود نداشته باشد، باید در استفاده از درمان مو به خوبی عمل کند. در صورت تجربه یک واکنش آلرژیک، قبلا با پزشک صحبت کنید. به نظر می رسد که روغن هویج به مو رنگ نارنجی ندهد،اما استفاده بیش از حد می تواند رنگ پوست را به نارنجی تبدیل کند. با استفاده از روغن هویج اغلب بر روی موهای بلوند یا سایر رنگ های روشن ممکن است رنگ مو را کمی تغییر دهد اما روی موهای تیره تاثیری ندارد. برخی از افراد از آب هویج به عنوان یک رنگ مو طبیعی استفاده می کنند. در طب قومی، روغن هویج به طور سنتی از داخل و خارج استفاده شده است. بزرگترین خطر روغن هویج در معرض خطر احتمال عوارض روحی است به دلیل اینکه مقدار کمی از عناصر به نام میریستیکین است. ممکن است اثرات روانگردان داشته باشد که البته در اثر استفاده زیاد است. محققان اشاره کردند که مقدار بالای سم – 6 یا 7 میلیگرم – روغن هویج می تواند انسان را مسموم کند. اما به دلیل مقدار کمی موجود در روغن هویج، شما باید مقدار بسیار زیادی مصرف کنید تا دچار آشفتگی شوید پس خیلی نگران نباشید اگر به مقدار متعادل از روغن هویج استفاده می کنید. با این حال، موضوع تحقیقات بیشتری را ضروری می داند.

چگونه از روغن هویج برای مو استفاده کنید

شما می توانید موهای خود را با روغن هویج حداقل دو بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید روعن هویج های اماده را خریداری کنید، یا می توانید ترکیب خود را ایجاد کنید و در خانه بدست بیاورید. شما می توانیداز روغن هویج به عنوان ماسک مو استفاده کنید و سپس، شستشودهید. برای یک ماسکساده روغن، 3-4 قطره اسانس هویج را در 2-4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل  رقیق کنید. آن را به موهای خود بزنید و با انگشتان خود آن را ماساژ دهید تا پوست سرتان روغن را جذب کند. سپس آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و آن را یک یا دو ساعت بعد با شامپو بشویید.

منبع: الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ