دلایل رایج احساس همیشگی گرما

mahdie.mohtashami
احساس گرما می تواند از حد معمولی خود بیشتر شود در این مقاله دلایلی که ممکن است بدن احساس گرمای زیادی کند را با یکدیگر می خوانیم. با تیم ترجمه الو دکتر همراه باشید.

چرا همیشه احساس گرمی می کنید؟

بدن هر انسان متفاوت است و ممکن است بدن هر شخص متفاوت تر از دیگری عمل کند. ورزش مثال خوبی برای این عملکرد بدن است. بعضی از انسان‌ها بعد از دوچرخه سورای به مدت طولانی بدن خشکی دارند و بعضی دیگر بعد از پله بالا رفتن احساس خیسی کامل می‌کنند.

مهم و قابل توجه در این می‌باشد که شما بدانید این تفاوت‌ها، آنچه را که واقعا هستید و عملکرد متفاوت بدن شما را نشان می‌دهد. با این حال، احساس داغی بیش از حد معمول بدون هیچ دلیل مشخص، گاهی اوقات نشانه ای از چیز دیگری در بازی است.

علل شایع گرمی بیش از حد بدن

استرس یا اضطراب

احساس غیرعادی داغی و عرق زیاد می تواند نشانه ای از اضطراب در بدن شما باشد یا اینکه تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اید. سیستم عصبی سمپاتیک شما نقش مهمی در چگونگی عرق کردن و چگونگی پاسخ فیزیکی به استرس احساسی دارد. به عنوان مثال اگر جز افرادی هستید که دارای اضطراب اجتماعی هستید به این معنی که زمانی در اجتماع قرار می‌گیرد دارای استرس و اضطراب شدیدی می‌شوید داغی بیش از اندازه زمانی برای شما رخ می دهد که در مقابل جمعیت زیادی از افراد قرار می‌گیرید.

ممکن است بالارفتن ضربان قلب و تنفس،افزایش دمای بدن و عرق کردن را احساس کنید. اینها همه واکنشهای فیزیکی هستند که شما را برای حرکت با سرعت بالا آماده می کند. علائم عاطفی اضطراب عبارتند از وحشت، ترس و نگرانی که کنترل آن دشوار است.

سایر علائم فیزیکی استرس و اضطراب عبارتند از:

خجالت زدگی

دستان سرد شده

لرزش

سردرد

لکنت زبان

تیروئید

تیروئید شما یک غدد پروانه ای شکل در گردن شما است که هورمون های تیروئید تولید می کند که نقش متمرکز در متابولیسم شما را بازی می کنند.

هیپرتیروئیدیسم زمانی اتفاق می افتد که تیروئید شما بیش از حد فعال است. این می تواند انواع تغییرات فیزیکی را در شما ایجاد کند. بیشتر تغییر قابل توجه وزن ناخواسته و ضربان قلب سریع یا غیر ضروری است. هیپرتیروئیدیسم متابولیسم شما را به overdrive تبدیل می کند، که همچنین می تواند منجر به احساس غیرعادی داغی و همچنین عرق شدگی شود.

سایر نشانه های تیروئید پرکارعبارتند از:

افزایش اشتها

عصبی بودن یا اضطراب

لرزش دست خفیف

خستگی

تغییرات در موهای شما

مشکل خواب

اگر علائم هیپرتیروئیدی دارید، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید تا آنها بتوانند آزمایش عملکرد تیروئید انجام دهند.

عوارض جانبی داروها

برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخهOTC می توانند گرمای بیش از حد و عرق بدن به کل بسیار زیادی ایجاد کنند، از جمله داروهای زیر:

مکمل های روی و سایر داروهای حاوی روی

داروهای ضد افسردگی خاص

داروهای هورمونی

آنتی بیوتیک ها

مسکن ها

داروهای قلبی و فشار خون

به یاد داشته باشید که بعضی از داروها فقط باعث ایجاد گرما یا عرق کردن بیش از حد در درصد بسیار کمی از افراد می شوند، بنابراین ممکن است دشوار باشد که مجددا متذکر شوید که آیا داروهای دیگری مصرف می کنید. برای اطمینان از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید اگر داروهای دیگری که می خورید می توانند ریشه این موضوع باشند.

غذا و نوشیدنی

همه ما این حس را تجربه کرده‌ایم که بعد از خوردن یک سوپ داغ، تمام بدنمان گرم می‌شود اما بعد از خوردن یک نوشیدنی یخی چگونه است؟

غذاهای رایج و نوشیدنی هایی که ممکن است باعث افزایش دمای بدن شما شوند عبارتند از:

غذاهای ادویه دار

کافئین

الکل

همه این ها می توانند بدن شما را به زانو در آورند، ضربان قلب شما را افزایش می دهد و باعث می شود که شما خسته، گرم و پر از عرق شوید. غذاهای تند نیز معمولا فلفل گرم دارند، که حاوی کپسایسین، یک ماده شیمیایی طبیعی است که دمای بدن شما را افزایش می دهد و موجب عرق کردن می شود.

دیابت

دیابت می‌تواند باعث احساس گرمی زیاد در بدن شما شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 احساس گرمای بیشتری در بدن خود نسبت به دیگران احساس می‌کنند. این امر مخصوصا برای کسانی است که کنترل قند خون ضعیف دارند و عوارض مانند عصب و آسیب های رگهای خونی را ایجاد می کنند. افراد مبتلا به دیابت به راحتی ممکن است دیهیدراته شوند و آب بدن خود را از دست دهند که می‌تواند باعث احساس گرما در بدن و بالا رفتن قند خون شود.

سایر علائم دیابت عبارتند از:

افزایش تشنگی

افزایش ادرار

خستگی

سرگیجه

بهبود زخم ضعیف

تاری دید

اگر احساس می‌کنید که به دیابت مبتلا شده‌اید بهتر است از پزشک خود کمک بخواهید و به شما راهنمایی های لازم را داشته باشد تا بتوانید این بیماری و گرم شدن بیش از اندازه بدن خود را مدیریت کنید. 

چرا همیشه گرمم است؟

چرا شما همیشه احساس سرما می کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ