درمان خانگی برای خشکی مو ،اگر موهای خشکی دارید حتما بخوانید

مو به علت های زیادی دچار خشکی میشود.با این وجود راه هایی هست که می توان خشکی مو را از بین برد و سلامت مو را احیا نمود.در ادامه این مطلب از الودکتر با راهکارهای خانگی درمان خشکی مو آشنا شوید.

درمان های خانگی برای موهای خشک

هنگامی که موها خشک به نظرمی رسد، ممکن است شکننده و سخت شود. اما داشتن موی خشک، به این معنی نیست که شما یک مشکل بزرگ برای سلامتی دارید یا اینکه موهایتان در معرض خطر می باشد .

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرمای هوا، رطوبت، سیگار کشیدن و دیگر موارد می تواند موجب آسیب و خشک شدن مو شود.

خبر خوب این است که برای کاهش خشکی موها چند راه وجود دارد.

راه های درمان خشکی مو

1-    موهای خود را تمیز کنید

اگر موهای شما خیلی خشک باشد، ممکن است نیاز به کوتاه کردن مو داشته باشید. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد، ممکن است احساس خشکی و زبری مو کنید .

موی خود را بشویید و موهای ناسالم را کوتاه کنید وبا متخصصان و مشاوران مو مشورت کنید و چگونگی وضعیت موهای خود را به آنان اعلام کنید و از آنها راهنمایی بخواهید ،راهکار هایی که مشاور های تخصصی به شما ارائه می دهند حتما مناسب موی شما خواهد بود و زودتر نتیجه خواهید گرفت .

2- ویتامین مصرف کنید

شما می دانید که بدن نیاز به ویتامین های خاصی برای تغذیه دارد، اما برخی از ویتامین ها نیز به سلامت مو و ناخن شما تاثیر می گذارند. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (گاهی اوقات به عنوان ویتامین H نامیده می شود) و آهن معدنی همگی می توانند تاثیر گذار باشند.

به یاد داشته باشید که برخی از ویتامین ها فقط بر موتاثیر گذارند. در حال حاضر نیز مرسوم است که مکمل های حاوی بیوتین بیشتر برای مو استفاده میشود . با این حال، تحقیقات اخیر Researched Trust Source این ایده را که بیوتین تفاوت زیادی را به وجود می آورد، پشتیبانی نمی کند. شما همچنین ممکن است به مکمل های پروتئین دریایی توجه  کنید، که منبعی برای کمک به موهای سالم است.

3- امگا 3 و آنتی اکسیدان ها را به رژیم خود اضافه کنید

پروتئین های دریایی، منابع پروتئینی، خشکی و زبری موها را از بین می برد و می توانند موهایتان را روشن و شفاف کنند. برای به دست آوردن نتایج بهتر بدون مصرف مکمل، مقدار پروتئین های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این شامل:

  •     ماهی سالمون
  •     صدف
  •     ماهی تن
  •     ساردین ها

این رژیم غذایی غنی از پپتیدها و امگا -3 است که می تواند موهای شما را نرم تر و شفافتر کنند

همچنین ممکن است با خوردن آنتی اکسیدان بیشتر برای مبارزه با استرس اکسیداتیو، باعث شود مو فرایند بهبودی را طودتر طی نماید. برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها عبارتند از:

  •     گردو
  •     لوبیا قرمز
  •     بلوبری
  •     کلم بروکلی
  •     گوجه فرنگیها

4- ازهرروز شستن موهای خود اجتناب کنید

مصرف زیاد شامپو را از موهای خود حذف کنید چون موها را ازبین می برد. Sebum روغن طبیعی است که باعث می شود موهای شما راحت تر نگه داشته شوند و حالت بگیرند،و به مقدار مناسب، براق باشد. اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد منجر به ظاهر شدن چربی مو می شود.

لازم نیست روزانه موهای خود رابشویید و از یکشامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید و یا حتی شامپوی کودک را امتحان کنید. شامپوی کودک به علت موادی که در آن می باشد تا مناسب مصرف کودکان گردد،برای موهای آسیب دیده و خشک می تواند گزینه مناسبی باشد.

5- در خشک کردن موهای خود دقت کنید

اگر موهای شما شکننده باشد در طول فرایند خشک شدن رطوبت زیادی را از دست می دهد. پس موهای خود را با یک پارچه یا حوله بپوشانید و به آن اجازه دهید تا خشک شود حتما توجه داشته باشید که حوله یا پارچه ای که برای خشک کردن استفاده می کنید ،سبک و نرم باشد.

در زمانی که موی شما مرطوب است  موی خود را بپوشانید، و برای اینکار بهتر است از پارچه کتانی ابریشمی استفاده کنید تا موی شما جذب روطوبت بالایی را داشته باشد در یک تحقیق  مشاهده شد اگر موهایتان را برای مدت طولانی رها کنید، و هیچ گونه مواد و یا راه های مراقبتی برای موهایتان نداشته باشید،دچار آسیب خواهند شد .

6- کاهش حضور در اماکن گرم و تابش خورشید

توجه داشته باشید ماندن در اماکن گرم و زیر تابش خورشید باعث تخریب مو می شود و ممکن  سال ها بخشی از روال روزانه شما بوده  باشد. و این میتواند دلیلی باشد که موهای شما خشک شده است

.

در یک مطالعه ،مو قبل و بعد از خشک شدن بررسی گردید ،که در این بررسی آسیب زیادی به موهای شرکت کننده وارد شده بود بنابراین بهتر است از گرما و تابش خورشید و همچنین گرم کننده های مو مانند سشوار و اتو مو فاصله بگیرید

منبع :الودکتر

سریع ترین راه درمان آفتاب سوختگی پوست

درمان آفتاب سوختگی در خانه

طرز تهیه ماسک درمان آفتاب سوختگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ