راهکار های عالی برای درمان خشکی مو

اگر موهای خشکی دارید و می خواهید در خانه خشکی موهایتان را درمان کنید راهکار هایی که در ادامه این مطلب از الودکتر به آن اشاره شده است می تواند برای شما مفید باشد.

چند راه کاربردی برای کاهش خشکی مو

مو دارای انواع بسیار زیادی است.از صاف گرفته تا فر ریز.اما همه موها برای سلامت و زیباییشان نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند.یکی از بزرگترین مشکل هایی که خانم ها با آن سروکار دارند،خشکی مو می باشد.بسیاری از موها پس از رنگ و یا خشک شدن های طولانی مدت با سشوار و یا اتو مو،دچار زبری و خشکی می شوند.خشکی مو علاوه بر اینکه بر زیبایی مو تاثیر بد می گذارد ،رفته رفته دچار آسیب های دیگری نیز می شود.در ادامه این مطلب از الودکتر راه هایی کاربردی برای کاهش خشکی مو بیان شده ات.برای رهایی از خشکی مو ادامه مطلب را بخوانید.

راه هایی برای رهایی از خشکی مو

1.دماهای سردتر را امتحان کنید

آب گرمی که برای شستشو بدن خود در حمام استفاده کنید ممکن است موهای شما را نیز بسوزاند. دوش های سرد برخی از مزایای بهداشتی رادارند که مو می تواند سریعتر رشد کند. بعد از شامپو موی خود را درمعرض هوای حمام قرار دهید، موهای خود را با یک دمای سردتر آب برای یک دقیقه یا دو بار بشویید تا احیانا ریشه ها را و پوست سرتان را تازه کنید

.

2-  از روغنهای مفید استفاده کنید

روغن آرگان مارکوک تبدیل به یک درمان خانگی محبوب برای موهای خشک شده است. ما چیز زیادی در مورد چگونگی یا اینکه آیا این راه حل به طور قطعی به کار برده شده است، نمی دانیم، اما امتحان کردن آسان است. با استفاده از چند قطره روغن آرگان در انتهای شستشوی موهایتان ممکن است ظاهر بهتر و شفاف تری داشته باشید. روغنهای مفید برای مو :مانند روغن نعناع ؛نخود فرنگی و روغن اسطوخودوس ممکن است به کاهش ریزش مو و جلوگیری از شکستگی کمک کنند.

مخلوط کردن روغن آرگن، روغن نعناع، ​​روغن اسطوخودوس و روغن هایی مانند روغن نارگیل با هم برای ایجاد عطر موی اسپریت ممکن است موهای شما را در طول زمان بیشتری مرطوب نگه دارد.

3- از کلاه استفاده کنید

پرتوهای اشعه ماوراء بنفش می توانند همانطور که به پوست شما آسیب میرساند به موی شما آسیب برسانند.. اگر موهای خشک دارید، موهای خود را در برابراین اشعه محافظت کنید. در طول فعالیت های روزانه از کلاه استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت تابش خورشید خودداری کنید. اگر موهای خود را در معرض اشعه های UV قرار می دهید، استفاده از ترکیب ژل خالص آلوئه ورا روی موهایتان ممکن است به جلوگیری از آسیب کمک کند.

4- روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. این بدان معنی است که اگر در اثر گرما یا تابش خورشید آسیب دیده باشد و باعث مشکل در رشته های مو شده باشند آنها را جبران می کند. یک مطالعه از منبع 2005Trusted Source، نشان داد که روغن نارگیل به ویژه در نفوذ الیاف مو بسیار مفید است.

در صورت داشتن ریزش مو روغن نارگیل ظاهر کلی موهای شما را بهبود می بخشد. شما می توانید موهای خود را با یک درمان عمیق روغن نارگیل گرم شده یک باردر هفته و هر هفته درمان کنید.

  •     شروع به خشک کردن مو و روغن نارگیل در دمای اتاق کنید.
  •     قبل از انجام، روغن نارگیل را در بین کف دست خود بمالید، تمرکز کنید وروی انتها، تاج سر و ریشه موهایتان مالیده و ماساژ دهید

    Saturated – موهارا خیس نکنید – روغن نارگیل را به موهایتان بمالید و ماساژ دهید همانطور که این روند را تکرار میکنید، حدود 20 دقیقه روغن را روی موهایتان بگذارید.

    درمان موهای خشک شما آسان است به اندازه کافی  وبدون خطر؛ اما ریزش مو و ریزش طولانی مدت می تواند نشانه ای از مسائل بهداشتی دیگر باشد. اگر در معرض هر کدام از این علائم هستید با متخصص پوست مشورت کنید.

5-از سس مایونز استفاده کنید!

بله سس مایونز!سس مایونز به علت ترکیباتی که دارد می تواند برای نرم و شفاف کنندگی مو بسیار عالی باشد.کافیست پیش از حمام و شستشوی موهایتان مقداری از سس مایونز را به قسمت های خشک موهایتان زده و تا نیم ساغت صبر کنید.سپس موهایتان را بشوید.اما توجه داشته باشید که از آب داغ برای شستشوی مو استفاده نکنید زیرا برای سلامت مو بسیار ضرر داشته و مجوب خشکی و شکنندگی نارهای مو می شود.

منبع: الودکتر

سریع ترین راه درمان آفتاب سوختگی پوست

درمان آفتاب سوختگی در خانه

طرز تهیه ماسک درمان آفتاب سوختگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ