علت چربی همیشگی موها

mahdie.mohtashami
در این مقاله علت چربی همیشگی موها را با یکدیگر می خوانیم.

چرا موهای من همیشه چرب است؟

موهای سالم مقدار مشخصی از چربی پوست یا روغن را به عنوان راهی برای هضم پوست و محافظت از مو خود تولید می کنند. مقدار روغنی که پوست شما تولید می‌کند بستگی به نوع مو، عادت‌های بهداشتی و دیگر عوامل و شرایط زندگی شما دارد. گاهی اوقات این روغن طبیعی می تواند بر روی موهای شما ذخیره شود و بیشتر مواقع بر روی ریشه ها جمع می‌شوند. این چربی باعث می‌شود که موهای شما حالت چربی خود را حفظ کند و به نظر کثیف و روغنی باشد.

علل چربی زیاد بر روی موها

روغن موی شما بخشی از سیستم دفاع بدن شما برای موهای حساس پوست شما است. این روغن مخلوط با عرق و خاک، پوشش پوست سر و گاهی اوقات بالای سر شما است. این طبیعی است و برای اکثر موارد اجتناب ناپذیر است. با رعایت کردن نکات بهداشتی برای موهایتان و استفاده از شامپویی مناسب می تواند موهای شما را تمیز و تازه کند. اما برخی از انواع مو در معرض ته نشین شدن روغن بر روی پوست سر و موی خود هستند. روغن در یک حد مشخص در 24 ساعت تولید می شود اما گاهی اوقت بعضی شرایط مانند ورزش بسیار شدید، مصرف بیش از حد محصولات مو، بودن در هوایی گرم یا رطوبتی می‌تواند باعث چرب شدن بیش از حد مو شود.

شستن زیاد از حد

یکی از علت‌های باورنکردنی که ممکن است علت چرب شدن موهای شما باشد شستن بیش از حد موهایتان می باشد. بله درست متوجه شدید اگر موهای خود را بیش از حد نرمال می‌شویید باعث چربی مو می‌شود.

هر زمانی که موهای خود را با شامپو بشویید، پوست سیگنال برای تولید چربی بیشتر می فرستد. اگر موهای خود را بیش از حد شستشو دهید، پوست سرتان پیامی را می دهد که باید در فرآیند تولید روغن و چربی آغاز شود. که این عمل می‌تواند باعث ایجاد چربی بسایر زیاد بر روی پوست شما شود.

نوع مو

موهای لخت و صاف بسیار مستعد جمع کردن روغن می‌باشند و به این دلیل است که موهای صاف شما دارای هیچ گونه بافت و حالتی نمی باشد به همین علت روغن و چربی به راحتی می تواند بر روی کل سر شما بنشیند. حتی زمانی که موهای خود را آزادانه رها می کنید بیشتر این چربی منتقل می‌شود.

محصولات استفاده شده

یکی دیگر از علل موهای چرب، نوع محصولی است که شما استفاده می کنید. سبوم Sebum یک نوع روغن است که به این معنی است که به سادگی شستن آن با آب آن را از بین نمی‌برد. شما تنها به کمک شامپو و نرم کننده می‌توانید این روغن را از سر خود بیرون کنید. اما این در حال است که بعد از مدت زمان کوتاهی که موهای شما خشک شد باز هم چربی و روغنی می‌شود. این به معنی می‌باشد که تنها مواد موجود در برخی از شامپو ها می‌تواند به شما کمک کند تا چربی موهای خود را کنترل کرده و از بین ببرید.

 درمان های خانگی برای موهای چرب

شما می‌توانید برای درمان موهای چرب خود از داروهای طبیعی و خانگی استفاده کنید. چند نوع دارو و درمان وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که چربی ها را از بین ببرید.

سرکه سیب

سرکه سیب سیب (ACV) به عنوان یک شستشوی گاه به گاه برای موهای چرب به طور ناگهانی موفق بوده است. سرکه سیب روغن را در حین تغییر PH مو و پوست سر خود تجزیه می کند، و در نتیجه باعث کاهش ابتلا به افزایش روغن می شود.

اگر میخواهید این روش را امتحان کنید:

ترکیب کردن 10 قاشق چایخوری سرکه سیب با یک گال آب

چند دقیقه بعد از شستشو با شامپو و تهویه مطبوع موهای خود را در مخلوط خیس کنید

وقتی که تمام شد، تمام سرکه سیب را از موهای خود بشویید

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا حاوی عصاره چربی اضافی است و همچنین ممکن است گردش خون در ناحیه سر پوست شما را افزایش دهد. شما می توانید چند قطره ای از آلوئه ورا خالص را به عنوان یک مرطوب کننده به نرک کننده خود اضافه کنید و از آن استفاده کنید، یا بخشی از موهای خود را با آلوئه ورا بشویید.

از بین بردن سریع چربی

شما ممکن است در حین شستن موهای خود احساس کنید که همچنان دارای موهای چربی هستید مخصوصا زمانی که از ورش کردن برگشته باشید و یا اینکه در یک روز گرم باشید. با این روش می‌توانید چربی موی خود را کنترل کنید.

شامپو خشک

شامپو خشک با جذب روغن می تواند ریشه های شما را خشک و خشک کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از شامپو خشک اغلب بین شستشو می تواند منجر به سوزش سر پوست شما شود.

پودر ذرت یا پودر بچه

ذرت اصلاح شده و پودر بچه همان مفهوم شامپو خشک است، فقط با یک عنصر طبیعی. هر دوی این ترکیبات می توانند سرتان را به سرعت خشک کنند، بنابراین فقط کمی از تاج سرتان به عنوان راهی برای ایجاد ریشه های چرب کمتر آشکار می شود از این دو مواد آغشته کنید.

درمان قطعی چربی موی سر

اگر پوست و موی چرب دارید، این مطلب مخصوص شماست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ