مواد غذایی غنی از سدیم

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم ترجمه الو دکتر در نظر دارد مواد غذایی غنی از سدیم را به شما معذفی کند. با ما همراه باشید.

نمک استفاده شده در مواد غذایی ما به طور متوسط دارای 40 درصد سدیم می‌باشدو نمک به عنوان کلرید سدیم شناخته می‌شود و حاوی 40 درصد سدیم می باشد. برآورد شده است که حداقل نیمی از افراد مبتلا به پرفشاری خون دارای فشار خون هستند که تحت تأثیر مصرف سدیم قرار می گیرند – به این معنی که آنها به نمک حساس هستند. علاوه بر این، خطر حساسیت به نمک با سن افزایش می یابد.

مصرف مجاز برای نمک حدود 1 قاشق چای خوری در روز می‌باشد. با این حال، میانگین مصرف روزانه سدیم در ایالات متحده 3400 میلی گرم است که بسیار بالاتر از حد بالا توصیه می شود. که این مقدار به دلیل استفاده از غذاهای فست فود و رستورانی می باشد. سدیم به مواد غذایی برای عطر و طعم اضافه می شود و به عنوان بخشی از مواد نگهدارنده و افزودنی های مواد غذایی است. در این مقاله مواد غذایی که در سدیم غنی می‌باشند را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین به شما یشنهاد می‌دهیم به جای این مواد غذایی چه ماده ای را جایگزین کنید!

میگو

میگو مخلوط، ساده، میگو منجمد معمولا شامل نمک اضافه شده برای عطر و طعم، و همچنین نگهدارنده غنی از سدیم است. به عنوان مثال، تراتو پلی فسفات سدیم معمولا برای کمک به حداقل رساندن رطوبت در طی انجماد اضافه می شود. 85 گرم از میگو پخته نشده فریز شده حاوی 800 میلی گرم سدیم می باشد. میگو پخته شده، سرخ شده نیز دارای مقدار زیادی سدیم می باشد.

اما 85 گرم میگو تازه بدون نمک و افزودنی فقط 101 میلی گرم سدیم دارا می باشد. تا آنجا که می‌توانید فروشگاهی را برای خرید میگو انتخاب کنید که میگوهای خود را بدون افزدون مواد اضافی فریز می‌کنند.

 

سوپ

سوپ های تهیه شده، بسته بندی شده و سرخ شده در رستوران اغلب سدیم زیادی را در بسته بندی می کنند، هرچند شما می توانید گزینه های کاهش یافته سدیم برای برخی از انواع کنسرو را پیدا کنید. سدیم به طور عمده از نمک حاصل می شود، گرچه بعضی از سوپ ها حاوی افزودنی های طعم دهنده غنی از سدیم مانند مونونوسیدیم گلوتامات MSG نیز هستند. به طور متوسط، سوپ کنسرو شده دارای 700 میلی گرم سدیم ر هر 1 فنجان (245 گرم) می‌باشد.

پودینگ فوری

پودینگ طعم نمکی نیست، اما مقدار زیادی سدیم در مخلوط پودینگ فوری وجود دارد. این سدیم از مواد افزودنی حاوی نمک و سدیم – دی سدیم فسفات و  tetrasodium  pyrophosphate – برای کمک به پودینگ فوری تدریجی استفاده می شود. یک قسمت 25 گرم از مخلوط پودینگ وانیل فوری – که برای خدمت 1/2 فنجان استفاده می شود – 350 میلی گرم سدیم دارد. در مقابل، همان مقدار مخلوط پودینگ وانیل معمولی تنها 135 میلی گرم سدیم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ