سیب زمینی بهترین قرص های رژیم غذایی که تا به حال اختراع شده است

آیا سیب زمینی می تواند در کاهش وزن کمک کند؟در این مطلب از الودکتر رژیم سیب زمینی را بخوانید و با کاهش وزن به روش رژیم سیب زمینی استفاده نمایید.

بررسی رژیم غذایی سیب زمینی

رژیم سیب زمینی یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که به کاهش سریع وزن کمک میکند.

اگرچه اختلافاتی وجود دارد، ولی اساسا این نسخه ادعا می کند که به شما در کاهش وزن  تا 450 گرم   (0.45 کیلوگرم) در روز موثر خواهد بود.

به خوبی شناخته شده است که سیب زمینی منبع خوبی از مواد مغذی هستند، اما ممکن است تعجب آور باشد که خوردن آنها باعث کاهش وزن می شود.

این مقاله الودکتر به بررسی مزایا و معایب رژیم غذایی سیب زمینی و اینکه آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند یا نه ،می پردازد؟

رژیم سیب زمینی

رژیم غذایی سیب زمینی چیست؟

رژیم غذایی سیب زمینی به شما در کاهش وزن کمک می کند و تا 450 گرم (0.45 کیلوگرم) در روز برای سه تا پنج روز تاثیر گذار است .

این ادعا به سال 1849 بازمی گردد، اما در سال 2016 ” توسط تیم استیل، که به بررسی اثرات سیب زمینی پرداخت مقاله ای در زمینه کاهش وزن منتشرکرد  که باعث محبوبیت  دوباره سیب زمینی شد.

استیل در کتاب خود نشان می دهد که سیب زمینی “بهترین قرص های رژیم غذایی است که تا به حال اختراع شده است.” او ادعا می کنند که آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت، سلامت روده را بهبود می بخشد، و مقدار زیادی مواد مغذی را فراهم می کند و به شما به از دست دادن وزن کمک می کند.

با این وجود ،اگرچه بسیاری ادعا می کنند که این رژیم به وزن آنان رابه میزان قابل توجهی کاهش داده است، ولی مطالعات علمی این ادعاها را پشتیبانی نمی کند.

قوانین رژیم غذایی سیب زمینی

رژیم سیب زمینی با آموزش نسبتا کمی قابل اجرا میشود. اگرچه  در رژیم سیب زمینی تنوع وجود دارد،اما  تیم استیل هفت اصل اساسی در کتاب خود را برای رژیم سیب زمینی که سبب کاهش وزن می شود ،مشخص می کند:

  •     قانون 1 – فقط سیب زمینی ساده را برای سه تا پنج روزبعنوان غذا بخورید.
  •     قانون 2 – به عنوان یک قاعده کلی، هر روز 2 تا 5 پوند (3-2 / 1-3 کیلوگرم) سیب زمینی بخورید.
  • قانون 3-  غذاهای دیگر، از جمله چاشنی و ادویه جات، مانند کچاپ، کره، خامه ترش و پنیررا با غذا نخورید.
  •     قانون 4-  نمک را اگر باید مصرف کنید میتوانید مصرف نمایید، اما سعی کنید از خوردن آن اجتناب کنید.
  •     قانون 5-  هنگامی که تشنه هستید فقط آب، چای ساده یا قهوه سیاه بنوشید.
  •     قانون 6-  ورزش های سنگین توصیه نمی شود. در عوض، به ورزش سبک و پیاده روی بروید.
  •     قانون 7-  داروهای معمولی خود را طبق دستور پزشک خود بکار ببرید، اما از مکملهای غذایی غیر معمول استفاده نکنید.

در نسخه استیل از رژیم غذایی، گفته شده تنها از سیب زمینی سفید استفاده  شود. و از استفاده گزینه هایی مثل سیب زمینی روغنی، و سیب زمینی سرخ شده احتناب کنید.

در واقع به خاطر داشته باشید که روش پخت و پز مهم است. محصولات بیش از حد فرآوری شده مانند سیب زمینی سرخ شده در منو نیستند.

رژیم سیب زمینی

آیا سیب زمینی می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند؟

مطالعات مربوط به رژیم غذایی سیب زمینی به طور خاص در دسترس نیست، اما ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند، زیرا دارای کالری بسیار کم است.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذاهایی که کالری را محدود می کنند احتمالا سبب کاهش وزن می شوند – البته تا زمانی که شما بتوانید به آنها پایبند باشید

اگر چه هر روز 2 تا 5 پوند (3/9 تا 3/1 کیلوگرم) سیب زمینی در نظر گرفته میشود ، اما مقدار آن تنها به میزان 530 تا 1300 کالری است که به مراتب کمتر از میانگین مصرف روزانه بزرگسالان است.

جالب توجه است،سیب زمینی حاوی بازدارنده 2 پروتئیناز ترکیبی است که می تواند باعث کاهش گرسنگی با کاهش هضم شود.

یک مطالعه نشان داد که موشهایی که با این روش سیب زمینی درمان میشوند، غذاهای مضر کمتر دریافت می کنند و در مقایسه با موشهای درمان نشده وزن بیشتری را از دست می دهند. با این حال، این اثرات هنوز در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است .

اگرچه رژیم غذایی سیب زمینی ممکن است برای کاهش وزن کوتاه مدت موثر باشد اما این یک راه حل بلندمدت نیست. سیب زمینی مواد مغذی هستند، اما آنها حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مطلوب بدن نیستند.

علاوه بر این نشان داده شده است ، رژیم های غذایی بسیار کم کالری به کاهش سوخت و ساز بدن و کاهش توده عضلانی کمک میکند. همچنین، هنگامی که به رژیم معمولی خود بازگردید، احتمالا وزن شما را افزایش پیدا میکند.

منبع :الودکتر

آیا نمک برای شما بد است؟ – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ