این مواد غذایی سدیم بالایی دارند

mahdie.mohtashami
در این مقاله مواد غذایی که دارای سدیم بالاییهستند را به شما معرفی می کنیم.

نمک استفاده شده در مواد غذایی ما به طور متوسط دارای 40 درصد سدیم می‌باشدو نمک به عنوان کلرید سدیم شناخته می‌شود و حاوی 40 درصد سدیم می باشد. برآورد شده است که حداقل نیمی از افراد مبتلا به پرفشاری خون دارای فشار خون هستند که تحت تأثیر مصرف سدیم قرار می گیرند – به این معنی که آنها به نمک حساس هستند. علاوه بر این، خطر حساسیت به نمک با سن افزایش می یابد.

مصرف مجاز برای نمک حدود 1 قاشق چای خوری در روز می‌باشد. با این حال، میانگین مصرف روزانه سدیم در ایالات متحده 3400 میلی گرم است که بسیار بالاتر از حد بالا توصیه می شود. که این مقدار به دلیل استفاده از غذاهای فست فود و رستورانی می باشد. سدیم به مواد غذایی برای عطر و طعم اضافه می شود و به عنوان بخشی از مواد نگهدارنده و افزودنی های مواد غذایی است. در این مقاله مواد غذایی که در سدیم غنی می‌باشند را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین به شما یشنهاد می‌دهیم به جای این مواد غذایی چه ماده ای را جایگزین کنید!

آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات یکی از بهترین راه ها برای رسیدن مواد مغذی لازم به بدن است اما اگر لیبل تغذیه‌ای این آب سبزیجات ها را مطالعه کنید خواهید دید که دارای مقدار زیادی سدیم می باشند. 240 میلی لیتر آب میوه سبز می تواند 405 میلی گرم سدیم  در بر داشته باشد. خوشبختانه برخی از مارک‌های تهیه کننده آب سبزیجان ارائه دهنده نوشیدنی هایی با مقدار سدیم کمتری هستند که مورد تایید سازمان غذا می باشد.

سس سالاد

مقدار زیادی از سدیم موجود در سس سالاد از نمک به وجود می آید. علاوه بر این بسیاری از مارک های تولید کننده سس سالاد علاوه بر نمک، افزودنی هایی حاوی سدیم نیز به محصولات خود اضافه می کنند. در بررسی های صورت گرفته بر روی مواد غذایی مشخص شده است که در هر 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) سس 304 میلی گرم سدیم موجود می‌باشد. سدیم بین 10 تا 620 میلی گرم در هر نمونه سس وجود دارد بنابراین اگر خرید با دقتی انجام دهید می توانید سسی را انتخاب کنید که سدیم کمتری داشته باشد. اما می‌توان گفت که گزینه بسیار مناسبی که می‌تواند تضمین کننده سلامتی شما باشد استفاده از روغن زیتون و سرکه می‌باشد.

پیتزا

پیتزا یکی از مواد غذایی می‌باشد که حاوی مقدار زیادی سدیم می‌باشد. بسیاری از مواد تشکیل دهنده – مانند پنیر، سس، خمیر و گوشت فرآوری شده – حاوی مقادیر قابل توجهی از سدیم هستند که به سرعت ترکیب می شوند. یک تکه بزرگ 140 گرم از پیتزا یخ زده خریداری شده به طور متوسط 765 میلی گرم سدیم است. یک تکه تولید شده از رستوران که همان اندازه بسته است حتی بیشتر – میانگین 957 میلی گرم سدیم است.

اگر بیش از یک تکه بخورید، سدیم به سرعت جذب بدن شما می‌شود. در عوض، خود را به یک تکه محدود کنید و غذای خود را با غذاهای سدیم پایین تر مانند سالاد سبز برگ با سس کم سدیم کامل کنید.

ساندویچ

نان، گوشت فرآوری شده، پنیر و ادویه جات که معمولا برای ساخت ساندویچ استفاده می شود، مقدار قابل توجهی از سدیم را تشکیل می دهند. شما می‌توانید مقدار زیادی از سدیم موجود در ساندویچ‌های خود را با انتخاب های مناسب کاهش دهید. می توانید ساندویچ مرغ گریل شده با تکه های آووکادو برای خود سفارش دهید.

جعبه سیب زمین‌های سرخ شده

جعبه های سیب زمینی سرخ شده و پنری حاوی مقدار زیادی سدیم می باشد. این سیب زمینی دارای مقدار زیادی مواد نگهدارنده نیز می باشند. 1/2 فنجان (27 گرم) مخلوط سیب زمینی خرد شده خشک 450 میلی گرم سدیم به همراه دارد.

کنسرو سبزیجات

سبزیجات کنسرو شده مناسب هستند، اما سهم آنها از سدیم بسیار زیاد می‌باشد. به عنوان مثال، 1/2 فنجان (124 گرم) نخود فرنگی حاوی 310 میلی گرم سدیم است. تخلیه و شستشو سبزیجات کنسرو شده برای چند دقیقه می تواند میزان سدیم را تا 9-23 درصد کاهش دهد، بسته به سبزی کنسرو شده نیز دارد. در عوض، سبزیجات یخ زده را انتخاب کنید که در سدیم کم است اما راحت است.

پنیرهای پردازش شده

پنیر های پردازش شده، از جمله پنیر آمریکایی قبل از برش و پنیر فرآوری شده مانند پنیر مانند Velveeta، در سدیم بیشتر از پنیر طبیعی استفاده می کنند. بخشی از این موضوع است زیرا پنیرهای فرآوری شده با کمک امولسیون نمک مانند فسفات سدیم در دمای بالا ساخته می شوند که باعث ایجاد یک محصول صاف و یکدست می شود.

یک وعده ی 1 اونس (28 گرم) پنیر آمریکایی دارای 377 میلی گرم سدیم است، در حالی که مقدار مشابه پنیر خامه ای 444 میلی گرم سدیم دارد. در عوض، پنیر های طبیعی سدیم، مانند سوئیس و موتزارلا را انتخاب کنید.

سدیم و عوارض مصرف زیاد و کم آن

غذاهایی که سدیم بدن را تامین می کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ