راه های مختلف استفاده از زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ به راحتی می تواند مقدار آهنی را که بدن شما نیاز دارد تامین کند. می توانید این زرده را بخورید و یا حتی از آن برای ساخت ماسک مو استفاده کنید. این ویتامین برای داشتن موهای سالم و براق نیاز است.

به گزارش الودکتر: زرده تخم مرغ حاوی مواد غذایی و پروتئین هایی مانند بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین Dمی باشد. مواد مغذی که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ یافت می شوند همانهایی هستند که در موهای سالم و براق دیده می شوند. برخی از مردم زرده تخم مرغ را به عنوان درمان ریزش مو، موهای شکننده استفاده می کنند حتی باعث می شود موهایشان سریعتر رشد کنند. زرده تخم مرغ علاوه بر خوردن می تواند برای ساخت ماسک مو نیز مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید در ادامه با راه های مختلفی برای استفاده از پروتئین زرده تخم مرغ آشنا شوید.

مزایای زرده تخم مرغ چیست؟

برای درک راه هایی که چگونه زرده تخم مرغ به موهای شما کمک می کند، ابتدا باید بحث کنیم که چه چیزی باعث مشکالات مو می شود. یک رژیم غذایی ضعیف، درمان های شیمیایی بیش از حد، استرس اکسیداتیو از محیط زیست و ظاهر گرم شما می تواند باعث از بین رفتن پروتئین موی شما شود. زرده تخم مرغ ممکن است به موهای شما کمک کند تا به آسیب برسند. زرده تخم مرغ در ویتامین های غنی است که می تواند مو را به آسیب بیشتر مقاوم سازد. زرده ممکن است به خصوص برای مرطوب کردن موهای خشک به نظر برسد.

زرده تخم مرغ می تواند به دلیل ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین های موجود پ برای موهای شما فوق العاده باشد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات فقط بعضی از مواد مغذی هستند که محققان یافتند که مرتبط با رشد مو و موهای سالم هستند. شایع ترین نارسایی منبع تغذیه در جهان آهن است. آهن برای تولید سلول های جدید بدن شما مهم است. هر زرده تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار کم اما کافی از آهن است.

زرده تخم مرغ می تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند

اعمال زرده تخم مرغ به صورت موضعی به پوست سر شما می تواند ریشه موهای شما را با ویتامین ها تغذیه کند. این به این معنی است که موهای جدید رشد می کنند قوی ترمی شوند و کمتر در معرض شکنندگی و ریختن قرار می گیرند. در ادامه با انواع راه های استفاده از پروتئین زرده تخم مرغ آشنا می شوید. را های آسان وارزانی که در منزل می توانید امتحان کنید.

ماسک مو

شما می توانید ماسک مو را با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون تهیه کنید تا مزایای زرده تخم مرغ را به موهایتان برسانید. شما همچنین می توانید از یک تخم مرغ کامل خام، بدون مخلوط کردن آن با هر چیز دیگری به عنوان یک ماسک مرطوب کننده عمیق استفاده کنید.

به سادگی  تخم مرغ  و روغن را مخلوط کنید. با استفاده از دستکش، ماسک را با استفاده از انگشتان خودبه سرتان بمالید. اطمینان حاصل کنید که بالای سر و موهای خود را بپوشانید. اجازه دهید درمان حدود یک ساعت قبل از شستشو با آب سرد روی موهای شما قرار بگیرد. با استفاده از زرده تخم مرغ برای موهایتان ممکن است چند هفته طولانی برای درمان مداوم دیدن نتایج خوب نیاز باشد. این یک راه ارزان و ساده برای درمان مو است که ممکن است ارزش آن را داشته باشد که شما آن را امتحان کنید.

غذایی

شما همچنین می توانید تخم مرغ های بیشتر را در رژیم غذایی خود به عنوان یک راه برای به دست آوردن موهای سالم تراستفاده کنید. خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند تغذیه شمار را با دادن پروتئین، ویتامین B و فولات  بهبود بخشد. با تغذیه بهتر، موهای شما بهتر خواهد شد.

مکمل

قرص هایی در بازار وجود دارد که نسخه های پروتئین زرده تخم مرغ هستند. شما می توانید این مکمل ها را امتحان کنید تا غذای غنی داخل زرده تخم مرغ را بدون خوردن زرده تخم مرغ و یا استفاده از ماسک موی زرد تخم مرغ به دست آورید. اما شواهدی در استفاده از این مکمل ها برای بهبود رشد موی شما وجود دارد که خیلی هم تاثیر گذار نیستند و بهتر است از همان زرده تخم مرغ استفاده کنید. اداره غذا و داروی ایالات متحده همچنین خلوص و یا کیفیت مکمل ها را نظارت نمی کند. قبل از شروع مصرف آنها با پزشک خود صحبت کنید.

خطرات احتمالی و عوارض جانبی

استفاده از زرده تخم مرغ برای موهایتان یک درمان نسبتا کم خطر است. البته که چند عارضه جانبی احتمالی وجود دارد. اگر حساسیت به تخم مرغ دارید، از زرده تخم مرغ روی سر خود استفاده نکنید، حتی به عنوان درمان موضعی. اگر شما به مقدار زیاد زرده تخم مرغ مصرف کنید، به یاد داشته باشید که زرده تخم مرغ یک غذایی با کلسترول بالا است. در حالی که خوردن یک تخم مرغ در روز به سلامت شما آسیب نمی رساند، خوردن مقادیر زیادی ممکن است که اگر شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید یا در حال حاضر بیماری قلبی یا دیابت دارید برایتان مضر باشد.

منبع: الودکتر

زرده تخم مرغ باید چه رنگی باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ