عضله سازی با شیر

شیر یک غذای کامل و بسیار مفید است که دارای پروتئین کافی می باشد.شیر پس از ورزش می توانذ در عضله سازی بسیار موثر باشد.در این مورد بیشتر بخوانید

مزایای شیر بر کسی پوشیده نیست و تقریبا همه افراد به فوائد شیر آگاهی دارند.شیر به عنوان اولین تغذیه ای که نوزاد مصرف می نماید از کامل ترین غذا ها می باشد.در ادامه این مطلب از الودکتر به مزایای پروتئینی شیر پرداخته شده است.

شیر یک پروتئین عالی

جانداران بیش از هزاران سال است که از مصرف شیر درسراسر جهان لذت می برند

با این  تعریف، شیر یک مایع غنی از مواد مغذی است .انواع معمولی مصرف شیرمربوط به  گاو، گوسفند و بز ها می باشند.در اغلب کشورهای غربی شیر گاو مصرف می شود.

مصرف شیر یک موضوع داغ مورد بحث در دنیای تغذیه است.

 مزیت های بهداشتی و حمایت شده زیادی از شیر وجود دارد، که در تحقیقات مورد بررسی و اثبات قرار گرفته است.در ادامه این مطلب از الودکتر در این باره بیشتر بخوانید.

شیر بعنوان ماده غذایی مصرف  می شود.

مشخصات تغذیه ای شیر بسیار چشمگیر است.این مایع غذایی یک تغذیه کامل برای نوزادان است.یک فنجان (244 گرم) شیر گاو حاوی:

  •     کالری: 146
  •     پروتئین: 8 گرم
  •     چربی: 8 گرم
  •     کلسیم: 28٪ از RDA
  •     ویتامین : D 24٪ از RDA
  •     ریبوفلاوین :B2% 26 از RDA
  •     ویتامین: B12% 18 از RDA
  •     پتاسیم: 10٪ از RDA
  •     فسفر: 22٪ از RDA
  •     سلنیوم: 13٪ از RDA

شیر یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله “مواد مغذی مورد توجه” است که توسط بسیاری از مردم  مصرف  می کنند.شیر پتاسیم، B12، کلسیم و ویتامین D را فراهم می کند که در بسیاری از رژیم های غذایی وجود دارد .شیر همچنین منبع خوبی از ویتامین A، منیزیم، روی و تیامین است .علاوه بر این، منبع خوبی از پروتئین و حاوی صدها اسیدهای چرب مختلف است، از جمله اسید لینولئیک (CLA) و امگا 3.اسید لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا 3 با بسیاری از مزایای سلامت، از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مرتبط هستند.محتوای تغذیه ای شیر متفاوت است، بسته به عواملی مانند چربی و رژیم غذایی و درمانی که مصرف میشود  .به عنوان مثال، شیر گاوهایی که بیشتر غذا  و چمن می خورند شامل مقادیر قابل توجهی از اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 3  می باشد.همچنین شیر گاوهایی که تغذیه آنان علف میباشد دارای مقادیر بالاتری از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین E و بتا کاروتن است که به کاهش التهاب و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند.

شیر منبع خوبی از پروتئین است

شیر یک منبع غنی از پروتئین است که یک فنجان آن حاوی 8 گرم پروتئین است.پروتئین برای بسیاری از توابع حیاتی بدن شما، از جمله رشد و توسعه، بهبود سلولها و تنظیم سیستم ایمنی بدن  ضروری است.

شیر به عنوان یک پروتئین کامل شناخته می شود، به این معنی که شامل تمام 9 اسید آمینه ضروری است که بدن شما بتواند در سطح مطلوب عمل کند .دو نوع پروتئین موجود در شیر -پنیر وجود دارد. که هر دو پروتئین با کیفیت بالایی، در شیر وجود دارد.کازئین اکثریت پروتئین موجود در شیر گاو را تشکیل می دهد که شامل 70 تا 80 درصد کل پروتئین است.

پروتئین دیگر حاوی آمینو اسید های زنجیره ای لوسین، ایولولین و ولین است که همه آنها با مزایای سلامت مرتبط است.اسیدهای زنجیره ای شاخه ای می تواند در ایجاد عضلات، جلوگیری از از دست دادن عضلات و ارائه سوخت در طی ورزش مفید باشد.

آشامیدن شیر در جلوگیری از کاهش عضلات مربوط به سن موثر است ودر چندین مطالعه به آن توجه شده است.در واقع، مصرف بیشتر شیر و محصولات شیری به توده عضلانی کل بدن و عملکرد فیزیکی بهتر در افراد مسن تر  مرتبط است و آن را بهبود می بخشد.همچنین نشان داده شده است که شیر باعث تقویت عضلات در ورزشکاران می شود.در واقع، مطالعات متعدد نشان داده است که نوشیدن شیر بعد از تمرین، می تواند باعث کاهش آسیب عضلانی، بهبود عضلات، افزایش قدرت و حتی کاهش درد عضلانی شود .

علاوه بر این، این جایگزین طبیعی برای نوشیدنی های پروتئینی با فرآورده هایی فرآوری شده است که به منظور بازیابی پس از تمرین به فروش می رسند.

منبع:الودکتر

روزانه چقدر باید لبنیات مصرف کنیم؟

مصرف همزمان شیر و ماست با چه خوارکی هایی مجاز است؟

مصرف “لبنیات” برای چه افرادی مضر است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ