سلامت پوست با افزایش سن

سلامت پوست برای همهه از جمله خانم ها مهمتر می باشد چرا که زیبایی همیشه جرئی جدانشدنی برای خان مها بوده. اما این باعث نمی شود که آقایان از محصولات زیبایی و سلامت پوست بی بهره بمانند.

به گزارش الودکتر: بافت پوست شما تحت تاثیر عناصر خارجی، مانند آلودگی و محصولات مراقبت از پوست، و عناصر داخلی، از جمله سلامتی و رژیم غذایی شما است. همچنین تغییرات طبیعی وجود دارد که با سن اتفاق می افتد. چروک ها و سایر تغییرات پوست بخشی از زندگی است و هیچ چیزی برای شرمساری وجود ندارد، اما اگر پوستی صاف می خواهید این مقاله را بخوانید.

پوستی صاف

شیوه زندگی شما فقط بر سلامت کلی شما تاثیر نمی گذارد. همچنین بر سلامت پوست شما تأثیر می گذارد. در اینجا برخی راهنمایی های زندگی سالم که می توانند به شما کمک کنند تا پوستی نرم داشته باشید را خواهید خواند:هیدراته کردن پوست بخش مهمی برای سلامت و نرمی پوست شما است.آب الاستیسیته پوست شما را بهبود می بخشد و نشانه هایی از خشکی و زبری را کاهش می دهد و پوست را نرم تر می کند.

    خوردن غذاهای غنی در آنتی اکسیدان ها. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان اثر محافظتی روی پوست دارند. این غذاها شامل سبزیجات ، میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی و ماهی های چرب مانند ماهی آزاد است. همچنین که اضافه کردن پروبیوتیک ها به رژیم غذایی شما ممکن است به درمان و پیشگیری از بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه و همچنین آسیب پوستی که ناشی از نور ماوراء بنفش (UV) است، کمک کند. مطالعات حیوانی و انسانی براساس تحقیقات نشان داده است که ورزش منظم هوازی می تواند ترکیب پوست را بهبود بخشد. این باعث می شود که لایه بیرونی پوست نازک تر شود و لایه های داخلی ضخیم شود – در مقابل آنچه با افزایش سن رخ می دهد.  نتیجه آن داشتن پوست نرم تر و جوان تر است. خواب کافی  زیبایی را به شما می بخشد. پوست شما، مثل بقیه بدن شما، در طول خواب خود را بازسازی می کند. افزایش جریان خون و تولید کلاژن تنها چیزهایی است که در طول خواب رخ می دهد و به تعمیر آسیب های UV کمک می کند و نقاط خورشید و چین و چروک را کاهش می دهد.

حفاظت در مقابل اثرات خورشید. اشعه ماوراء بنفش به DNA سلول های پوست شما آسیب می رساند، منجر به پیری زودرس، خشکی و خطر ابتلا به سرطان پوست می شود. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زمان خود را در خورشید محدود کنید و لباس محافظتی بپوشانید. طبق اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) منبع قابل اعتماد، از برنزه کردن پوست خود باید دوری کنید.

    سیگار نکشید. قرار گرفتن در معرض  دود سیگار باعث ایجاد پیری زودرس و چروک پوست می شود و خطر ابتلا به اختلالات پوستی مانند آکنه و پسوریازیس را افزایش می دهد. همچنین باعث کاهش توانایی پوست در بهبودی می شود. ترک سیگار می تواند دشوار باشد، اما یک دکتر می تواند به برنامه ریزی برای پایان دادن سیگار کشیدن به شما کمک کند.

    نوشیدن الکل کمتر. مصرف الکل به فتوتراپی پوست مرتبط است، که آسیب ناشی از نور خورشید است. مصرف بیش از حد می تواند باعث کمبود آب بدن شود که موجب خشکی پوست و پیری زودرس می شود. برای کاهش اثرات الکل بر روی بدن و پوست، نوشیدنی ها را به یک یا دو روز در هر روز محدود کنید.

محصولات سلامت پوست

تعدادی از محصولات بی نظیر (OTC) موجود برای کمک به حفظ صافی پوست شما وجود دارد. مطمئن باشید برای استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست خود بهترین انتخاب ها را خواهید داشت.

    لایه بردارهای پوستی. اسکراب ها می توانند به کاهش سلول های مرده پوست کمک کنند که بر روی پوست شما ایجاد شده است و سبب خشن شدن و ناهموار شدن پوست شود. برای تمیز کردن با خیال راحت، در یک حرکت دایره ای آهسته با استفاده از فشار بسیار کم، یک بار در هفته اسکراب استفاده کنید.

    آلفا هیدروکسی اسید (AHA). AHAs اسیدهای گیاهی و حیوانی هستند که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. آنها پوست، را تمییز و جریان خون را بهبود می بخشد، و ظاهر چین و چروک پوست را بهبود می بخشند. آنها همچنین برای درمان آکنه و تغییر رنگ پوست استفاده می شوند.

    مرطوب کننده ها یک لایه اضافی از پوست را محافظت می کند و به هیدراتاسیون آن کمک می کند. انتخاب مرطوب کننده صورت و استفاده از آن در روز می تواند به حفظ پوست صاف کمک کند. فراموش نکنید که یک لوسیون مرطوب کننده بدن برای کمک به حفظ پوست بدن نیز کمک می کند.

    برای برداستن پوست های خشک و مرده می توانید از مسواک استفاده کنید.. با استفاده از قلم مو بر روی پوست خشک، و خیساندن بدن در آب با حرکات دایره ایی می توانید پوست های خشک را از بدن جدا کنید.

    پاک کننده های ملایم. آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که صبح و قبل از خواب و همچنین بعد از عرق کردن صورت خود را با یک پاک کننده ملایم، غیر قابل انعطاف، بدون الکل بشویید.

منبع: الودکتر

امگا 3 و تاثیر آن بر سلامت پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ